Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 18 Iunie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Intracomunitare

valabil la 03 Iun 2025Conform legislatiei in vigoare!
Ramona Balasu Raspuns oferit de
Ramona Balasu

Consultant fiscal

Intrebare: Societatea noastra, platitoare de TVA, incheie un contract de service cu o societate din Spania. Societatea din Spania ne livreaza marfa pe care noi o vindem si oferim garantie pentru piese/mentenanta (sunt echipamente de piscina). Practic, societatea din Romania ofera serviciile de reparatie produse/inlocuire produse in numele societatii din Spania si, la randul nostru, trebuie sa facturam societatea din Spania pentru mentenanta/reparatiile executate si, uneori, pentru produse pe care le folosim din stocul nostru.

Va rog sa imi spuneti cum trebuie sa facturam aceste servicii/produse, cu TVA sau fara TVA. Clientii carora le-am vandut produsele si carora le oferim mentenanta sunt atat in Romania, cat si in UE (sunt persoane juridice). Mentionez ca pentru anumite produse inlocuite se primesc facturi cu valoare 0 de la furnizorul din Spania (pentru produse aflate in garantie).

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7112

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 03 iun 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Intracomunitare

17Iun2025

Simplificarea TVA privind operatiunile din UE

de Negoita Oana-Maria valabil la 17 Iun 2025
Intrebare: Un furnizor din Germania a trimis catre un client din Romania (ambii platitori de TVA) marfa, facturand in regim de taxare inversa livrarea intracomunitara. Intelegerea partenerilor a fost ca, la sosirea marfii, clientul sa achite imediat marfa. Avand probleme financiare, acesta nu a putut plati, fapt pentru care furnizorul a stornat factura, iar noi, fiind unul dintre clientii lui din Romania, ...
17Iun2025

Achizitie furnizor Austria cu cod de TVA din Romania

de Negoita Oana-Maria valabil la 17 Iun 2025
Intrebare: Am primit niste marfa de la un furnizor de-al nostru, cu sediul in Austria, dar cu sucursala in Romania si cod fiscal de Romania (apare pe factura). Mentionez ca factura este emisa cu TVA. Va rog sa-mi spuneti cum inregistrez factura si in ce declaratie trebuie sa apara.
16Iun2025

Receptie marfuri provenite din AIC inainte de data facturii

de Anca Bilas valabil la 16 Iun 2025
Intrebare: In data de 22.05.2025 am facut o achizitie intracomunitara (pentru care a fost generat cod UIT) si pentru care am primit factura cu data de 02.06.2025. In ce luna facem receptia produselor achizitionate si declararea facturii in D300 si in VIES? La ce curs?
14Iun2025

Achizitie prin Emag. Furnizori UE

de Negoita Oana-Maria valabil la 14 Iun 2025
Intrebare: Am achizitionat prin eMAG din:- Germania produse, iar pe factura TVA = 0%, dar furnizorul nu are cod valid de TVA (VIES);- Franta produse, iar pe factura TVA = 20%, cu cod valid de TVA (VIES). Nu avem dovada transportului.Care este monografia contabila pentru cele doua situatii (se face taxare inversa)? Cum se declara in D300, D390, D394, Intrastat si ce tax code pentru D406 se aplica?
14Iun2025

Raportare cu intarziere a achizitiei intracomunitare de bunuri

de Amelia Dumitras valabil la 14 Iun 2025
Intrebare: O societate X are urmatoarea situatie:Are o factura, achizitie intracomunitara din 30.04.2025 (cartus imprimanta), neinregistrata in contabilitate la luna aprilie 2025 si nedeclarata in declaratia 390 aferenta lunii aprilie 2025. Este in regula daca procedez astfel: inregistrare la 01.05.2025, declarare in 390 aferenta lunii mai 2025 si declarare la randul 5 si 5.1 in decontul lunii mai 2025?Pe ...
13Iun2025

Livrare intracomunitara. Autoturism achizitionat in regimul marjei

de Anca Bilas valabil la 13 Iun 2025
Intrebare: O societate cu cod valid de TVA din Romania achizitioneaza un autovehicul second-hand in regimul TVA-ului la marja din Germania.Poate, ulterior, societatea din Romania sa livreze intracomunitar acel autovehicul, in regim de taxare inversa, catre o societate cu cod valid de TVA din Franta, sau este obligata sa respecte regimul TVA-ului la marja?
x