Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Investitii efectuate de chirias la un spatiu utilizat in locatiune. Oblgatiile partilor. Aspecte fiscale si contabile

valabil la 07 Feb 2023
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Societatea a inchiriat un spatiu pentru punct de lucru si urmeaza sa realizeze lucrari de amenajare a spatiului ce implica: schimbare tamplarire, zugraveala, refacere instalatii electrice, termice, sanitare, dotarea spatiului cu centrala electrica, calorifere, aere conditionate etc. Manopera de amenajare a spatiului este asigurata de o societate care va factura etapizat in baza unui deviz de lucrari serviciile prestate. Societatea va achizitiona separat materialele, iar manopera nu va include si materialele.

Este corect ca toate aceste cheltuieli de amenajare sa fie evidentiate in contul 231 urmand apoi sa fie amortizate pe perioada contractului de inchiriere sau trebuie sa fie reflectate aceste cheltuieli prin 471? Ce ar trebui inclus in 231: manopera, materiale, consumabile? Care sunt aspectele fiscale ce trebuie avute in vedere si aspectele legale de informare a proprietarului?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 5819

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 07 feb 2023.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122830 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Constructii

09Apr2024

Impozitare investitii constructie inchiriata

de Anca Bilas valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: Daca am o constructie inchiriata de la o persoana fizica si am adus modificari de structura in valoare foarte mare acestei constructii sunt obligata ca la terminarea lucrarilor sa impozitez valoarea investitiei ca venit pentru persoana fizica? Mentionez ca persoanei fizice ii platesc chirie lunar.
29Mar2024

Cheltuieli efectuate dupa receptia imobilului

de Elena Garofil valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Societatea construieste imobile supuse vanzarii, pasii fiind: achizitie teren, cheltuieli de proiectare, cheltuieli de avizare, cheltuieli cu materie prima, cheltuieli cu colaboratori, receptie finala, vanzare. Toate cheltuielile efectuate le inregistrez pe analitic 331 al fiecarei autorizatii de construire (societatea construieste simultan mai multe imobile, autorizate distinct). Odata cu ...
29Feb2024

Hala in spatiul proprietate a asociatului unic

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 29 Feb 2024
Intrebare: Societatea, pentru a-si desfasura activitatea, construieste o hala pentru carosarea masinilor la punctul de lucru aflat in spatiul asociatului unic. Ce implicatii fiscale sunt din punctul de vedere al TVA si al cheltuielilor efectuate? Care sunt inregistrarile contabile?
09Feb2024

Receptie interna a investitiilor cu autorizatie de construire

de Vera Constantin valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: O societate a facut mai multe investitii care au necesitat autorizatii de construire. La constructia principala s-a facut receptia cu comisia de la primarie, insa la 2 investitii (o platforma de spalat utilaje si un gard) autorizatiile au expirat, nu s-au mai prelungit, lucrarile s-au finalizat, dar nu s-a mai intrunit comisia sa se faca receptia, investitiile ramanand in contabilitate in contul ...
07Feb2024

Cheltuielile cu constructia unui parc cu panouri fotovoltaice

de Stan Cosmina valabil la 07 Feb 2024
Intrebare: Am o societate comerciala care se apropie de obtinerea autorizatiei de constructie pentru construirea unui parc cu panouri fotovoltaice. Toate cheltuielile pe care le-am efectuat pana acum le avem inregistrate in contul 231, insa, inteleg ca dupa obtinerea autorizatiei de constructie, lucrurile se schimba substantial din punct de vedere contabil. Nu stiu daca punctul meu de vedere este corect, ...
25Ian2024

Diurna interna. Calcul suma ce se poate acorda fara taxare

de Mariana Prejbeanu valabil la 25 Ian 2024
Intrebare: Diurna pentru cheltuieli de deplasare in tara cum se calculeaza?
x