Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Jocuri de noroc: Noi reglementari privind taxa de promovare si termenele de plata a contributiilor

19 Iul 2022
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Act normativ: Ordonanta Guvernului nr. 15/2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 716 din 15 iulie 2022

Principalele prevederi

1. Sunt introduse noi reglementari privind taxa de promovare

1.1 Contractele avand ca obiect promovarea marcilor, platformelor, aplicatiilor sau activitatilor de jocuri de noroc prin amplasarea mesajelor publicitare in localitati si pe drumurile publice sau prin intermediul unui serviciu de televiziune, precum si orice act prin care se modifica valoarea contractului vor fi comunicate Oficiului National pentru Jocuri de Noroc de catre organizatorul de jocuri de noroc in termen de 5 zile lucratoare de la data incheierii. Nu intra sub incidenta prezentului articol contractele incheiate de organizatorii de jocuri de noroc cu entitatile sau federatiile sportive, care prevad in sarcina acestora din urma obligatia de promovare in incinta stadioanelor sau a salilor de sport.

1.2 Organizatorii de jocuri de noroc datoreaza taxa de promovare pentru activitatile de jocuri de noroc. In cazul contractelor de publicitate avand ca obiect promovarea in una dintre modalitatile prevazute la pct 1,1 a activitatilor de jocuri de noroc autorizate pe teritoriul Romaniei, care sunt incheiate de o entitate care nu este organizator de jocuri de noroc, taxa este datorata de prestatorul serviciilor de publicitate, potrivit contractului.

1.3 Taxa de promovare a activitatilor de jocuri de noroc reprezinta 5% din valoarea contractelor de publicitate mentionate la pct 1.1 si va fi achitata catre bugetul de stat pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care contractul de publicitate a fost incheiat. In cazul contractelor care prevad plati periodice catre prestator, obligatia de plata a taxei devine scadenta in ultima zi a lunii in care este scadenta rata contractuala periodica.

1.4  Suma datorata potrivit prevederilor 1.3 se calculeaza de catre platitorii de taxe si se declara, pana la termenul de plata, in declaratia fiscala depusa la organul fiscal competent. Modelul si continutul declaratiei se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

1.5 Pentru contractele de publicitate aflate in derulare, taxa prevazuta la pct 1.3 se declara si se plateste in maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a ordinului prevazut la pct 1.4.

2. Se redefinesc jocurile de tip cazinou la distanta si tombola

Jocurile de tip cazinou - la distanta - reprezinta totalitatea jocurilor de noroc, definite la lit. c)-e), care sunt desfasurate integral altfel decat in prezenta fizica a jucatorilor, organizate de acelasi operator, pe aceeasi platforma de joc, care utilizeaza cel putin un domeniu de internet si care sunt organizate si transmise prin intermediul oricarui sistem de comunicatii de tip internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila si orice alte sisteme de transmisie si pentru care un organizator de jocuri de noroc a obtinut licenta si autorizatie de la O.N.J.N. din Romania.

Tombola reprezinta acea activitate de extragere de numere, de litere sau de alte simboluri, indiferent de caracteristicile dispozitivelor mecanice, electronice, digitale sau video utilizate pentru generarea acestora sau pentru efectuarea extragerilor - cupe, urne, roti si alte asemenea mijloace, unde premiile acordate sunt fixe si nu depind de numarul si pretul biletelor vandute, al taloanelor, al jetoanelor si al altor mijloace care atesta participarea la tombola. Castigatorii - un numar prestabilit de participanti - vor fi stabiliti prin extragere aleatorie in conformitate cu un regulament afisat in prealabil si aprobat de Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. Tombolele se pot desfasura ca joc de noroc la distanta sau ca joc de noroc traditional cu asigurarea posibilitatii prezentei fizice a jucatorilor, iar premiile pot fi doar in natura, valoarea lor neputand fi mai mica de 50% din valoarea totala a biletelor emise in vederea desfasurarii jocului.

3. Se modifica termenul de plata a contributiilor organizatorilor de jocuri de noroc licentiati, astfel:
  • pentru primul an de licenta, in termen de 10 zile de la data aprobarii documentatiei, iar pentru anii urmatori, pana la data de 25 ianuarie a fiecarui an.
  • in situatia incetarii valabilitatii licentei, din orice motive, pentru anul de licenta in care survine situatia de fapt care are ca efect incetarea valabilitatii acesteia, contributia anuala se datoreaza integral.
4. Se modifica termenul de instiintare a ONJN privind modificarile aduse datelor initiale in baza carora a fost emisa licenta de organizare a jocurilor de noroc sau autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc

Operatorii economici organizatori de jocuri de noroc vor instiinta O.N.J.N., in termen de 48 de ore prin depunerea online sau in 5 zile lucratoare de la data inregistrarii, pentru depunerea prin posta sau la registratura O.N.J.N., despre orice modificare semnificativa adusa datelor initiale in baza carora a fost emisa licenta de organizare a jocurilor de noroc sau autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc, respectiv licenta clasa a II-a, dupa caz. Modificarile semnificative vor fi stabilite prin ordin al presedintelui O.N.J.N. in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

5. Prevederi speciale in cazul in care operatorul economic nu mai detine nicio autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc sau doreste incetarea activitatii

In situatia in care operatorul economic nu mai detine nicio autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc indiferent de motivul care a generat aceasta stare, licenta de organizare a jocurilor de noroc isi pierde valabilitatea cu aceeasi data.
In situatia in care un organizator de jocuri de noroc doreste incetarea activitatii inainte de expirarea valabilitatii licentei de organizare si autorizatiilor de exploatare emise in favoarea acestuia, are obligatia notificarii O.N.J.N. in acest sens si totodata a achitarii diferentei ramase de plata din taxele aferente desfasurarii activitatii jocurilor de noroc.

6. Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. dispune anularea licentei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum si a licentelor clasa a II-a pentru activitati conexe, dupa caz, atunci cand se constata ca la data acordarii acesteia solicitantii au oferit informatii incorecte sau inexacte, care, daca ar fi fost cunoscute, ar fi condus la neacordarea licentei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, dupa caz. In aceasta situatie, o noua solicitare de autorizare poate fi facuta dupa cel putin 5 ani de la data la care decizia de anulare devine definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau de la data hotararii judecatoresti definitive.

Efectele anularii nu se rasfrang asupra premiilor acordate participantilor la jocurile de noroc care au actionat cu buna-credinta. In cazul anularii licentei sau a autorizatiei de organizare a jocurilor de noroc, sumele incasate de organizator/ licentiatul clasa a II-a vor fi confiscate si se fac venit la bugetul de stat.

7. Nivelul garantiilor pentru acoperirea riscului de neplata este urmatorul:

a) 167 euro pentru fiecare masina electronica cu castiguri sau post, dupa caz, al carei proprietar este organizatorul, ori 300 euro pentru fiecare masina electronica cu castiguri sau post, dupa caz, in cazul in care organizatorul o detine sub o alta forma, dupa caz, dar nu mai mult de 60.000 euro la nivelul unui singur organizator, inclusiv pentru activitatile de jocuri de noroc pentru care se solicita autorizatii de exploatare temporare;
b) 10.000 euro pentru fiecare masa de joc din incinta cazinoului, dar nu mai mult de 175.000 euro la nivelul unui singur organizator, inclusiv pentru activitatile de jocuri de noroc pentru care se solicita autorizatii de exploatare temporare;
c) 5.000 euro pentru fiecare sala in care se organizeaza jocuri de bingo, dar nu mai mult de 7.000 euro la nivelul unui singur organizator, inclusiv pentru activitatile de jocuri de noroc pentru care se solicita autorizatii de exploatare temporare;
(...)
j) 33.000 euro pentru locatia din Bucuresti a unui club de poker, 23.000 euro pentru locatia din tara a unui club de poker, dar nu mai mult de 55.000 euro la nivelul unui singur organizator si 50.000 euro pentru intreaga activitate a organizatorului de joc de tip Festival de poker;".
k) 10.000 euro pentru activitatea operatorului economic organizator de jocuri de noroc tip tombola, pentru fiecare locatie in care se organizeaza si se exploateaza activitatea de tombola - joc traditional;
l) 100.000 euro pentru jocurile tip tombola la distanta - online."

Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta ordonanta.

ANEXA (Anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009)

1. Taxe anuale percepute pentru activitatile din domeniul jocurilor de noroc

I. Taxe aferente licentei de organizare a jocurilor de noroc (anuale):


A. Pentru jocurile loto: 135.000 euro
B. Pentru pariurile mutuale: 54.000 euro
C. Pentru pariurile in cota fixa: 100.000 euro
D. Pentru pariurile in contrapartida: 100.000 euro
E. Pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor: 115.000 euro
F. Pentru jocurile caracteristice clubului de poker: 17.500 euro
G. Pentru jocurile tip slot-machine: 75.000 euro
H. Pentru jocurile bingo desfasurate in sali de joc: 11.500 euro
I. Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune: 90.000 euro
J. Pentru jocurile de noroc la distanta se acorda 3 categorii de licente dupa cum urmeaza:

Licenta clasa 1: pentru jocurile de noroc la distanta prevazute la art. 10 alin. (1) lit. i)-n) din ordonanta de urgenta. Se acorda operatorilor care organizeaza jocuri de noroc la distanta care au contract direct cu jucatorul si se calculeaza in functie de cifra de afaceri a organizatorului, dupa cum urmeaza:

Cifra de afaceriTaxa anuala
Pana la 500.000 euro/an15.600 euro
500.001-1.000.000 euro/an62.400 euro
1.000.001-5.000.000 euro/an156.000 euro
5.000.001-10.000.000 euro/an
249.000 euro
Peste 10.000.000 euro/an312.000 euro

Licenta clasa a 2-a: pentru persoanele juridice implicate in domeniul jocurilor de noroc traditionale si la distanta, precum si pentru organismele de evaluare a conformitatii. Se acorda:

(i) operatorilor care ofera management si facilitati de gazduire pe platforma de jocuri, altii decat furnizorii de retele si servicii de comunicatii electronice, astfel cum sunt definiti in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 140/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, 9.500 euro/an;
(ii) operatorilor economici care desfasoara activitatile prevazute la art. 20 alin. (1) din ordonanta de urgenta: 9.500 euro/an;
(iii) procesatorilor de plati: 9.500 euro/an;
(iv) firmelor producatoare si/sau distribuitoare de software specializat in domeniul jocurilor de noroc: 9.500 euro/an;
(v) afiliatilor: 9.500 euro/an;
(vi) certificatorilor: 9.500 euro/an;
(vii) auditorilor: 9.500 euro/an;
(viii) organismelor de evaluare a conformitatii 9.500 euro/an.

Licenta clasa a 3-a: pentru jocurile loto - la distanta - monopol de stat prevazute la art. 10 alin. (1) lit. h) din ordonanta de urgenta. Se acorda operatorului de jocuri tip loteristic: 150.000 euro.

K. Pentru Festivalul de poker: 10.000 euro
L. Pentru jocuri temporare tip cazinou (valabila 3 luni): 25.000 euro
M. Pentru jocuri temporare tip slot-machine (valabila 3 luni): 6.500 euro
N. Pentru jocuri temporare tip bingo in sala (valabila 3 luni): 3.000 euro
O. Pentru jocuri tip tombola - joc traditional: 15.000 euro
P. Pentru jocurile de videoloterie - joc traditional: 60.000 euro

II. Taxe aferente autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc (anuale):

A. Pentru jocurile traditionale de tip loto: 200.000 euro
B. Pentru pariuri mutuale - traditionale: 21% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanta de urgenta, dar nu mai putin de: 100.000 euro
C. Pentru pariuri in cota fixa - traditionale: 18% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanta de urgenta, dar nu mai putin de: 100.000 euro
D. Pentru pariuri in contrapartida - traditionale: 21% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanta de urgenta, dar nu mai putin de: 100.000 euro
E. Pentru jocuri de noroc caracteristice cazinourilor:
(i) pentru fiecare masa, in municipiul Bucuresti: 65.000 euro
(ii) pentru fiecare masa, in alte locatii decat municipiul Bucuresti: 35.000 euro.

F. Pentru clubul de poker:
(i) pentru fiecare locatie, in municipiul Bucuresti: 75.000 euro
(ii) pentru fiecare locatie, in alte locatii decat municipiul Bucuresti: 35.000 euro.

G. Pentru fiecare mijloc de joc tip slot-machine:
(i) slot-machine clasa A: 4.600 euro
(ii) aparatele electronice atribuitoare de castiguri cu risc limitat clasa B: 2.000 euro

H. Pentru jocurile bingo desfasurate in sali de joc: 7.000 euro pentru fiecare sala, precum si 5% din valoarea nominala a cartoanelor achizitionate de la Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A., care se achita in avans la Trezoreria Statului, cu prezentarea ordinului de plata vizat de trezorerie la ridicarea cartoanelor
I. Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune: 23% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanta de urgenta, dar nu mai putin de: 130.000 euro
J. Pentru jocurile de noroc la distanta clasa 1: 23% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanta de urgenta, dar nu mai putin de: 120.000 euro
K. Pentru jocurile de noroc la distanta clasa a 3-a: 23% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanta de urgenta, dar nu mai putin de: 115.000 euro
L. Pentru Festivalul de poker: 25.000 euro
M. Pentru jocuri temporare tip cazinou - valabila 3 luni: 20.000 euro pentru fiecare masa
N. Pentru jocuri temporare tip slot-machine clasa A - valabila 3 luni: 1.000 euro
O. Pentru jocuri temporare tip bingo in sala - valabila 3 luni: 1.750 euro, pentru fiecare locatie, precum si 5% din valoarea nominala a cartoanelor achizitionate de la Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A., care se achita in avans la Trezoreria Statului, cu prezentarea ordinului de plata vizat de trezorerie la ridicarea cartoanelor
P. Pentru jocuri tip tombola - joc traditional: 75.000 euro pentru fiecare locatie in care se organizeaza si se exploateaza activitatea de tombola - joc traditional, precum si 5% din valoarea nominala a biletelor de participare la tombola achizitionate de la Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A., care se achita in avans la Trezoreria Statului, cu prezentarea ordinului de plata vizat de trezorerie la ridicarea biletelor.

2. Valoarea minima a capitalului social subscris si varsat la data solicitarii cererii de obtinere a licentei de organizare a jocurilor de noroc*)
*) In situatia in care acelasi organizator solicita licenta de organizare a jocurilor de noroc care implica utilizarea mai multor categorii de mijloace de joc, conditia de existenta a unei valori minimale a capitalului social subscris si varsat la data cererii de obtinere a licentei de organizare a jocurilor de noroc se aplica cumulativ.

A. Pentru organizatorii care exploateaza jocuri loto: minimum 2.000.000 lei
B. Pentru organizatorii care exploateaza pariuri mutuale: minimum 1.000.000 lei
C. Pentru organizatorii care exploateaza pariuri in cota fixa: minimum 1.000.000 lei
D. Pentru organizatorii care exploateaza pariuri in contrapartida: minimum 1.000.000 lei
E. Pentru organizatorii care exploateaza jocuri de noroc caracteristice cazinourilor: minimum 1.000.000 lei
F. Pentru organizatorii care exploateaza jocurile tip slot-machine: minimum 30.000 lei
G. Pentru organizatorii care exploateaza jocurile bingo desfasurate in sali de joc: minimum 100.000 lei
H. Pentru organizatorii care exploateaza jocurile de noroc online definite la art. 10 alin. (1) lit. h)-n) din ordonanta de urgenta: minimum 1.000.000 lei
I. Pentru organizatorii care exploateaza jocuri de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune: minimum 1.000.000 lei
J. Pentru organizatorii de jocuri temporare: minimum 1.000.000 lei
K. Pentru organizatorii de festivaluri de poker: minimum 100.000 lei
L. Pentru organizatorii de cluburi de poker: minimum 100.000 lei
M. Pentru organizatorii de jocuri de noroc tip tombola - joc de noroc traditional: minimum 100.000 lei

3. Taxe speciale

A. Pentru videoloterie - VLT: 3% aplicata asupra venitului din jocurile de noroc ale operatorului licentiat. Taxa se vireaza in totalitate la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare pentru luna anterioara.

B. Taxa de acces - bilet de intrare:
(i) pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor: 50 lei
(ii) pentru jocurile de noroc caracteristice cluburilor de poker: 30 lei.

C. Taxa de viciu pentru jocurile de noroc caracteristice slot-machine prevazute la art. 10 alin. (1) lit. e) pct. (i) si pentru videoloterie - VLT: 500 euro/post autorizat/an, care se achita de organizator odata cu taxa de autorizare, indiferent daca mijlocul de joc autorizat se afla sau nu in exploatare.

D. Taxe administrative:
(i) taxa analiza documentatie: 3.000 euro platiti la depunerea cererii pentru o licenta de jocuri de noroc la distanta, impreuna cu depunerea documentelor prevazute in ordonanta de urgenta;
(ii) taxa de eliberare licenta: 9.500 euro/licenta;
(iii) taxa analiza documentatie solicitare licenta jocuri de noroc traditionale 500 euro, la depunerea solicitarii;
(iv) taxa analiza documentatie solicitare autorizare jocuri de noroc 150 euro, la depunerea cererii pentru obtinerea autorizatiei de exploatare;
(v) taxa analiza documentatie solicitare integrare jocuri noi/recertificare jocuri pe platforma de jocuri de noroc la distanta autorizata 150 euro, la depunerea solicitarii.

4. Valoarea in lei atat a taxelor pentru jocuri de noroc, cat si a garantiilor stabilite in moneda euro se determina prin transformarea sumelor exprimate in echivalent euro pe baza cursului de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Acest curs se utilizeaza pe toata durata anului urmator.


alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x