Legea nr. 220/2020. Noi domenii de activitate eligibile in cadrul masurii: Microgrant pentru capital de lucru
02 Nov 2020
Act normativ: Legea nr. 220/2020 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1011 din 30 octombrie 2020
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 705 din 6 august 2020, cu urmatoarele modificari si completari:
1. Beneficiari finali ai ajutorului de stat pot fi si ONG-uri cu activitate sportiva
Astfel, beneficiari finali ai ajutorului de stat reprezinta IMM/microintreprinderi/PFA/CMI, organizatii neguvernamentale cu activitate economica, denumite in continuare ONG-uri cu activitate economica si sportiva, care primesc ajutorul de stat prin intermediul micrograntului/grantului pentru capital de lucru/grantului pentru investitii productive, prin incheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat.
2. Beneficiari ai microgranturilor pot fi si alti profesionisti, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil.
3. Granturile pentru capital de lucru se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, IMM-urilor din domeniile de activitate viticultura, distributia de bunuri, precum si ONG-urilor cu activitate economica din domeniile cultura si sport, cat si celor de utilitate publica din domeniul social.
4. Sunt eligibile pentru accesarea granturilor privind capitalul de lucru si companiile sau ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul targurilor si evenimentelor de afaceri, IT, tehnologie, digital, educatie financiara, strategie si management, care nu s-au calificat pentru obtinerea certificatului de urgenta din cauza specificului activitatii lor (si anume organizare anuala, cu concentrarea veniturilor doar intr-o anumita perioada din an, nu doar in prima jumatate a anului, perioada luata in calcul pentru stabilirea procentului de scadere de minimum 25% prevazut ca si conditie de eliberare a certificatului de situatii de urgenta). In acest caz, scaderea de 25% ceruta pentru eliberarea certificatului de situatii de urgenta se va calcula luand in calcul anul fiscal 2020 prin comparatie cu anul fiscal 2019 sau, dupa caz, semestrul 1, respectiv semestrul al 2-lea 2020 prin comparatie cu 2019.
5. Viticultura a fost inclusa in categoria domeniilor de investitii sustinute din fonduri externe nerambursabile si din cofinantarea bugetului de stat. Tot in aceasta categorie au fost incluse si serviciile de organizare de targuri, evenimente si expozitii (cod CAEN 8230
6. Include CAEN 6920 "Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal" in categoria domeniilor de activitate eligibile pentru PFA/ONG-uri cu activitate economica si sportiva [art. 5 alin. (1) lit. b)] in cadrul masurii 1 «Microgrant pentru capital de lucru»
7. Fabricarea vinurilor a fost inclusa in categoria domeniilor eligibile pentru finanatarea granturilor pentru capital de lucru.
8. Criteriile de selectie la finantare a proiectelor de investitii se stabilesc prin grija AM-POC si includ:
a) domeniul de activitate (clasa CAEN) in care se realizeaza investitia/apartenenta domeniului de activitate - cod CAEN - la soldul balantei comerciale. Vor fi sprijinite prioritar domeniile de activitate in care in anul 2019 importurile au fost mai mari decat exporturile si au avut o contributie la soldul negativ al balantei comerciale;
b) resurse umane existente la momentul inscrierii online;
c) previzionarea economico-financiara ca urmare a implementarii proiectului, la finalul celui de-al doilea exercitiu financiar complet, dupa implementarea investitiei;
d) capacitatea economico-financiara a solicitantului in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare;
e) contributia la indeplinirea obiectivelor secundare.
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1011 din 30 octombrie 2020
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 705 din 6 august 2020, cu urmatoarele modificari si completari:
1. Beneficiari finali ai ajutorului de stat pot fi si ONG-uri cu activitate sportiva
Astfel, beneficiari finali ai ajutorului de stat reprezinta IMM/microintreprinderi/PFA/CMI, organizatii neguvernamentale cu activitate economica, denumite in continuare ONG-uri cu activitate economica si sportiva, care primesc ajutorul de stat prin intermediul micrograntului/grantului pentru capital de lucru/grantului pentru investitii productive, prin incheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat.
2. Beneficiari ai microgranturilor pot fi si alti profesionisti, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil.
3. Granturile pentru capital de lucru se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, IMM-urilor din domeniile de activitate viticultura, distributia de bunuri, precum si ONG-urilor cu activitate economica din domeniile cultura si sport, cat si celor de utilitate publica din domeniul social.
4. Sunt eligibile pentru accesarea granturilor privind capitalul de lucru si companiile sau ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul targurilor si evenimentelor de afaceri, IT, tehnologie, digital, educatie financiara, strategie si management, care nu s-au calificat pentru obtinerea certificatului de urgenta din cauza specificului activitatii lor (si anume organizare anuala, cu concentrarea veniturilor doar intr-o anumita perioada din an, nu doar in prima jumatate a anului, perioada luata in calcul pentru stabilirea procentului de scadere de minimum 25% prevazut ca si conditie de eliberare a certificatului de situatii de urgenta). In acest caz, scaderea de 25% ceruta pentru eliberarea certificatului de situatii de urgenta se va calcula luand in calcul anul fiscal 2020 prin comparatie cu anul fiscal 2019 sau, dupa caz, semestrul 1, respectiv semestrul al 2-lea 2020 prin comparatie cu 2019.
5. Viticultura a fost inclusa in categoria domeniilor de investitii sustinute din fonduri externe nerambursabile si din cofinantarea bugetului de stat. Tot in aceasta categorie au fost incluse si serviciile de organizare de targuri, evenimente si expozitii (cod CAEN 8230
6. Include CAEN 6920 "Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal" in categoria domeniilor de activitate eligibile pentru PFA/ONG-uri cu activitate economica si sportiva [art. 5 alin. (1) lit. b)] in cadrul masurii 1 «Microgrant pentru capital de lucru»
7. Fabricarea vinurilor a fost inclusa in categoria domeniilor eligibile pentru finanatarea granturilor pentru capital de lucru.
8. Criteriile de selectie la finantare a proiectelor de investitii se stabilesc prin grija AM-POC si includ:
a) domeniul de activitate (clasa CAEN) in care se realizeaza investitia/apartenenta domeniului de activitate - cod CAEN - la soldul balantei comerciale. Vor fi sprijinite prioritar domeniile de activitate in care in anul 2019 importurile au fost mai mari decat exporturile si au avut o contributie la soldul negativ al balantei comerciale;
b) resurse umane existente la momentul inscrierii online;
c) previzionarea economico-financiara ca urmare a implementarii proiectului, la finalul celui de-al doilea exercitiu financiar complet, dupa implementarea investitiei;
d) capacitatea economico-financiara a solicitantului in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare;
e) contributia la indeplinirea obiectivelor secundare.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
04Apr2022
Legea nr. 73/2022. Concediul si indemnizatia pentru parintele copilului aflat in carantina sau izolare
de
Ionut Jinga
04 Apr 2022
08Mar2022
OMF nr. 261/2022. Procedura de analiza a documentelor depuse pentru obtinerea granturilor IMM INVEST
de
Ionut Jinga
08 Mar 2022
15Dec2021
LEGEA nr. 295/2021. Agentii economici risca sanctiuni mai dure daca nu respecta masurile de limitare sau de suspendare a activitatii in contextul COVID 19
de
Ionut Jinga
15 Dec 2021
24Nov2021
Ordinul nr. 1.290/2021. Schema de ajutor pentru IMM-uri pentru depasirea crizei generate de pandemie
de
Ionut Jinga
24 Nov 2021
18Nov2021
Tutorial pentru vizualizarea deciziei de admitere in cadrul masurii HORECA
de
Ionut Jinga
18 Nov 2021
18Oct2021
Ordinul 1642/2021. Cum se acorda microgranturile din fonduri nerambursabile (Masura 1)
de
Ionut Jinga
18 Oct 2021