Livrare intracomunitara de mijloace de transport. Specificitate tranzactiei. Documente justificative adaptate indicate de organul fiscal
Societatea are camioane pentru transport de marfuri pe comunitate. Dupa trei - patru ani cand se iveste posibilitatea, firma vinde camioanele respective.
Vanzarea se face catre firme tot din comunitate, la factura de vanzare am atasate urmatoarele documente:
- am scos din VIES o hartie cu codul valid de tva;
- am atasat in copie actele de provenienta a bunului, cartea de identitate a vehiculului, talonul, factura de achizitie (cele mai multe din Germania, unele cumparate din Romania prin leasing);
- am factura emisa de noi pe care a semnat si a stampilat cumparatorul, factura care imi este necesara si la Primarie pentru scoaterea de la impozitare;
- am o declaratie in limba romana si in limba engleza semanata de cumparator pe care la data si locul de ridicare al bunurilor am scris ca remorca sau camionul (ce am vandut) se afla in Germania la data ridicarii bunului, deoarece camioanele sunt in activitate, transport intracomunitar, la data vanzarii;
- copie dupa incasarea facturilor emise;
- la final atasam si actele de radiere a camioanelor de la Politie si de la Primarie.
Aceste vanzari sunt facute fara tva, considerandu-se livrari intracomunitare de bunuri.
Procedam corect? De ce altceva mai avem nevoie in cazul unor controale?
Revenire:
Ar fi de ajuns contractul in situatia in care firma din Germania care a cumparat camionul si remorca a vandut-o mai departe sau a folosit-o pentru piese de schimb? De ce altceva mai avem nevoie?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 dec 2020.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123099 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!