Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Lucrari de modernizare la spatii inchiriate

valabil la 30 Nov 2020
Mariana Prejbeanu Raspuns oferit de
Mariana Prejbeanu

Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar

Intrebare: In anul 2020, societatea X inchiriaza o hala de productie de la societatea Y pe 2 ani (factura cu tva). In primele doua luni de chirie, societatea X procedeaza la lucrari de modernizare, cumparand lucrari cu tva si inregistrandu-le in contul 231. Aceste lucari depasesc 20% din valoarea cladirii. Din luna a 3-a, societatea X subinchiriaza hala catre societatea Z (factura cu tva).

In anul 2021, societatea X cumpara hala de la societatea Y, factura cu tva (taxare inversa, toti fiind platitori de tva).

1. Contractul de chirie inceteaza mai repede (pentru ca societatea x cumpara imobilul de la societatea y). Este necesar ca societatea X sa faca ajustare de tva pentru tva din lucrarile de modernizare?

2. Referitor la lucrarile de modernizare:

a. Lucrarile se receptioneaza in luna a 3-a, atunci cand se subinchiriaza imobilul. Se trec in cont 212 la societatea X si se amortizeaza pe perioda contractului de chirie. La receptionarea lucrarilor, societatea X trebuie sa ii comunice societatii Y valoarea modernizarilor, iar aceasta trebuie sa le declare la Directia Locala? Ce se intampla in anul 2021 cand societatea X cumpara imobilul, lucrarile nefiind complet amortizate?

b. Lucrarile de modernizare nu se receptioneaza, ele raman in cont 231 la societatea X. Care este tratamentul lor dupa ce societatea achizitioneaza imobilul pentru care sunt efectuate aceste lucrari ramase in soldul contului 231?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 nov 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123113 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitate

24Apr2024

Achizitie imobil in Italia

de Bajan Camelia valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: O SRL cu codul CAEN 0111, impozit pe profit, TVA trimestrial, administrator si asociat unic italian, achizitioneaza un imobil in Italia de la persoana fizica pe baza contractului de vanzare-cumparare intocmit la notar. Se mai emit si doua facturi facturi cu onorariu de la notar si una de la firma de intermediere cu tva 22%. Pentru achizitie a fost nevoit sa obtina un cod fiscal in Italia pe ...
24Apr2024

Cesiune drept de folosinta marca

de Vera Constantin valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: O gradinita particulara, persoana juridica de drept privat si utilitate publica, codul CAEN 8520, este condusa de presedintele consiliului de administratie care este si angajat cu CIM pe durata nederminata ca (Director General). Acest angajat incheie un contact de licenta de marca in calitate de licentiator cu gradinita particulara in calitate de licentiat (ramanand si angajat cu CIM) si primeste ...
23Apr2024

Retinere contributie de 2% fondul de mediu pe factura

de Anca Bilas valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: Societatea la care lucrez vinde deseuri lemnoase catre o societate autorizata sa colecteze deseurile. Pe factura am retinut si taxa de mediu de 2% din valoarea fara TVA a deseurilor. Este corect asa?
23Apr2024

Studii de piata si servicii de intermediere. Microintreprindere

de Stan Cosmina valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: O SRL noua infiintata presteaza doua tipuri de activitati:1. efectueaza rapoarte de piata despre diverse industrii (celuloza, materiale lemnoase etc.) care includ: variatii de vanzari, de disponibilitate resurse per tari, preturi comparative etc., rapoarte ce sunt updatate lunar cu informatiile lunii inchise. Aceste rapoarte sunt achizitionate pe baza de abonament si trimise in format PDF ...
22Apr2024

Cota de TVA vanzare teren

de Gina Popescu valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Vrem sa vindem teren intravilan si extravilan fara constructii.Ce cota de tva se aplica?
13Apr2024

Reglementarile contabile si fiscale pentru amortizarea amenajarilor de terenuri

de Liviu Sapunaru valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Avem un teren in folosinta, ca urmare a unui drept de superficie pentru 15 ani, si urmeaza sa efectuam niste amenajari pe el, de genul plantare copaci, etc. toate in valoare de aprox. de 20.000 lei, deci nu imprejmuire teren.Dorim sa consideram aceste costuri ca investitie si, va rog sa ma ajutati, cu un cod de clasificare in catologul mijloacelor fixe, pentru aceste amenajari de teren, ...
x