Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 9 Noiembrie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Marfuri degradate

valabil la 07 Oct 2025Conform legislatiei in vigoare!
Elena Popescu Raspuns oferit de
Elena Popescu

Expert Contabil si Consultant Fiscal

Intrebare: O societate comerciala are ca obiect de activitate comertul cu mobila tip outlet. De la furnizor primeste o factura cu diverse produse. De exemplu: 20 de scaune la pretul de 300 lei fiecare, mentionate ca o singura pozitie pe factura. La receptia marfii se constata ca cele 20 de scaune sunt modele diferite, iar societatea doreste ca pretul de vanzare sa fie diferit, in functie de model.

Este corecta abordarea potrivit careia scaunele sunt receptionate detaliat, prin note de receptie, la acelasi pret de achizitie, dar cu preturi de vanzare diferite? O parte dintre marfuri sunt defecte unele pot fi reparate si vandute, altele nu. In acest caz, ce documente trebuie intocmite si cum trebuie interpretate aceste situatii din punct de vedere fiscal?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4755

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 07 oct 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Venituri si cheltuieli

05Nov2025

Deducere TVA si tratamentul fiscal al transportului angajatilor la si de la locul de munca cu autoutilitara societatii

de Liviu Sapunaru valabil la 05 Nov 2025
Intrebare: Avem 2 angajati care au domiciliul la 80 km si se doreste ca transportul catre si de la locul de munca pentru cei 2 angajati sa se faca cu o autoutilitara a firmei.In acest caz, ce documente ar trebui sa intocmim si cum ar trebui sa deducem TVA si cheltuielile? Specificam ca nu exista mijloace de transport public directe.
03Nov2025

Refacturare costuri utilitati

de Vera Constantin valabil la 03 Nov 2025
Intrebare: O microintreprindere neplatitoare de TVA, care subinchiriaza o parte din spatiul detinut prin contract de comodat de la proprietar (cu contracte pentru utilitati incheiate direct pe numele firmei), doreste sa refactureze cota-parte stabilita de comun acord cu chiriasul sau (direct la pretul facturat de furnizor).Cum ar trebui sa reglementeze aceste sume in relatia cu chiriasul, avand in vedere ...
31Oct2025

Tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor aferente unui eveniment aniversar

de Liviu Sapunaru valabil la 31 Oct 2025
Intrebare: Ce implicatii contabile si fiscale ar presupune un eveniment aniversar (25 ani de la infiintare) la care se doreste participarea atat a angajatilor precum si a partenerilor de afaceri? In ce conditii cheltuielile sunt deductibile si ce documente trebuie prezentate pentru justificarea acestora? Ne-ar intersa si varianta unui mix intre training si partea de celebrare.
22Oct2025

Refacturare servicii

de Gina Popescu valabil la 22 Oct 2025
Intrebare: O SRL, platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor, cu TVA la incasare, emite lunar cate o factura pentru prestari servicii, iar o alta pozitie din factura reprezinta refacturarea cheltuielilor ocazionate de prestarea respectivului serviciu.Intrebarea este: cheltuielile efectuate cu deplasarea si refacturate clientului nu se incadreaza la veniturile aferente costurilor serviciilor ...
22Oct2025

Achizitie servicii UE/non-UE. Documente necesare

de Vera Constantin valabil la 22 Oct 2025
Intrebare: Va rog sa precizati care sunt documentele justificative necesare pentru deductibilitatea cheltuielilor in cazul diverselor servicii primite de la:a) furnizori interni;b) furnizori externi din UE;c) furnizori externi din afara UE.In cazurile b) si c), va rog sa mentionati cand este necesar certificatul de evitare a dublei impuneri si cand se declara in D207.
21Oct2025

Vanzarea obiectelor de inventar

de Andreea Paunoiu valabil la 21 Oct 2025
Intrebare: As dori sa va rog sa-mi explicati care este monografia contabila si procedura corecta pentru vanzarea unor obiecte de inventar aflate in gestiunea firmei. Vanzarea se face la firma afiliata.Ma intereseaza in special:- ce documente trebuie intocmite (factura, proces-verbal, nota de receptie etc.);- ce conturi se utilizeaza la inregistrarea vanzarii;
x