Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Masa credala. Ajustare TVA

valabil la 22 Nov 2018
Amelia Dumitras Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Consultant fiscal

Intrebare: Referitor la intrebarea:

In anul 2015 societatea emite doua facturi de prestari servicii una la data de 26.03.2015 si una la data de 20.11.2015, facturile nu au fost incasate in termen iar la sfarsitul anului 2016 societatea debitoare intra in insolventa. Facem cerere de inscriere la masa credala dar nu aparem pe portalul instantei in tabel si nici nu primim de la societatea care se ocupa de insolventa o instiintare. Atunci am crezut ca este suficient sa trimitem cererea si sa achitam taxa la timp.In buletinul procedurilor de insolventa de la ONRC am vazut ca aparem inainte de inscriere. Mai putem afla de la ONRC daca am fost admisi la masa credala? Daca nu,care sunt procedurile de urmat? La sfarsitul anului 2016 in urma inventarierii creantelor am trecut clienti neincasati la clienti incerti 4118 = 4111 si am facut ajustari cu 491 = 6814. Cand intervine prescriptia in acest caz si ce documente trebuie intocmite la final de an 2018 si ce se intampla cu TVA la incasare? Daca procesul de faliment nu se termina pana cand intervine prescriptia ce trebuie sa facem? Ce documente sunt de intocmit si daca colectam TVA sau ce se intampla cu acesta?

Revenire 1:

Avem facturi emise in anul 2015 pentru care am ultima confirmare de sold la inventariere la data de 04.01.2017. La data de 04.10.2016 firma debitoare intra in procedura de insolventa dar confirma creantele in data de 04.01.2017, la intrarea in procedura de insolventa ne inscriem la masa credala si este acceptata toata suma neincasata.

Inscrierea la masa credala intrerupe prescriptia sau intrarea in insolventa? Daca dupa intrarea in insolventa societatea debitoare nu ne mai confirma nici un extras de cont la inventariere se mai prescriu creantele sau putem astepta terminarea procesului si atunci sa scot din evidenta creantele? In contabilitate am urmatoarele inregistrari 4118 = 4111 clienti incerti, la intrarea in insolventa si ajustari 6814 = 491, la scoaterea din evidenta a creantelor si anularea provizionului constituit tinand cont ca suntem microintreprindere platitoare de impozit pe venit suma din contul 7814 se impoziteaza.

Revenire 2:

Suntem inscrisi la masa credala.Se pot scoate din evidenta creantele si inaintea declararii falimentului, de exemplu dupa inventariere pe baza hotararii AGA.Se emite o factura cu valoare negativa. Aceasta factura se trimite si clientului avand in vedere ca nu este inca in faliment, pentru clientii in faliment stiu ca factura nu se mai trimite clientului deoarece nu mai exista? Ce se intampla daca totusi se mai incaseaza ceva in urma reorganizarii avand in vedere ca noi am scos din evidenta creantele respective? Cum recunoastem sumele incasate, cu ce documente si care este monografia si cat timp putem lasa creantele in contabilitate dupa declararea insolventei care este posibil sa se transforme in faliment?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4321

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 nov 2018.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121460 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Baza de impozitare

25Mar2024

Cota de TVA aplicabila pentru vanzarea unui pachet de bunuri

de Amelia Dumitras valabil la 25 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra (fast food) vinde meniuri combo cu bauturi. Articolul principal este shaorma, hambrugher, sandwich si articolul accesoriu este bautura. Pretul articolului principal este dublu fata de cel secundar. Cu ce cota de tva ar trebui vandute aceste meniuri combo?
14Mar2024

Renuntare la imprumut. Calcul plafon TVA

de Mariana Prejbeanu valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: Societatea X cu activitate de transport persoane cu o cifra de afaceri de 280.000 lei, neplatitoare de TVA, incheie anul 2023 cu o pierdere de 85.000 lei. Deoarece asociatul unic are adus un aport la societate, inregistrat in contul 4551, in valoare de 80.000 lei, doreste sa-si acopere pierderea prin renuntarea la restituirea acestui aport.In ce cont de venit pot inregistra suma din contul ...
13Mar2024

Livrarea apei pentru irigatii in agricultura. Cota redusa de TVA

de Ionut Jinga valabil la 13 Mar 2024
Intrebare: Societatea a contractat servicii in 2019 si 2020 de decolmatat sistem irigatii, de instalat sistem irigatii si lucrari de taluzari ale malurilor lacului de acumulare. Aceste ultime lucrari nu au legatura cu lucrarile de irigatii dar au fost facturate tot cu 9%. Societatea va cere rambursare de TVA si in cazul unui control ce se va putea intampla pentru motivul ca nu au fost facturate cu 19%, ...
02Mar2024

Cota TVA aplicabila pentru facturare eveniment organizat

de Amelia Dumitras valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: O societate comerciala are ca obiect de activitate organizare de evenimente (nunti, botez, etc.). Acesta achizitioneaza bunuri si servicii cu cota de 19%, cat si cu 9%. In contractul incheiat intre societate si beneficiarul final (persoana fizica) tariful perceput este pe eur/meniu. In stabilirea pretului meniului sunt incluse atat bunuri, cat si servicii cu cota de 19% si cu 9%.In ...
20Feb2024

Cota de TVA la imobile

de Anca Ivanov valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: Societatea vinde in anul 2024 imobile vechi, locuibile, unor persoane fizice. Ce cota de TVA va aplica in conditiile in care locuinta este sub 120 mp, respectiv 600.000 lei: in conditiile art. 291 alin. (2) lit. m sau in conditiile art. 291 alin. (3) lit. c. Sincer, nu identific diferenta dintre cele 2 articole prezentate mai sus si deci nu inteleg cand se aplica unul si cand celalalt.
09Feb2024

Inregistrare TVA prin optiune

de Mariana Prejbeanu valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: O societate micro, neinregistrata in scopuri de TVA doreste sa se inregistreze platitor de TVA prin optiune incepand de luna urmatoare. In afara depunerii declaratiei 010 mai este necesar sa faca ceva societatea? Mai demult se facea interviu cu ANAF in aces caz.
x