Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Mijloace fixe in conservare ca urmare a starii de urgenta. Sistare amortizare

valabil la 27 Mai 2020
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Pe perioada declararii starii de urgenta (15 martie - 14 mai 2020) administratorii societatii au decis suspendarea calculului amortizarii contabile a echipamentelor de productie (considerand ca este o situatie exceptionala), avand in vedere urmatoarele:

- societatea si-a intrerupt integral activitatea pe perioada starii de urgenta, fiind in imposibilitatea desfasurarii activitatii principale de productie;

- angajatii din productie au fost trimisi in somaj tehnic in baza OUG 30/2020;

- detine certificat de SU de tip 1 (albastru) emis de catre MEEMA;

- exista decizie de suspendare a amortizarii contabile aprobata de catre administratori (corelata cu politica contabila modificata in acest sens de catre societate) doar pe perioada starii de urgenta (intreruperii activitatii).

1. Poate fi suspendat calcul amortizarii contabile pe perioada starii de urgenta conform OMFP 1802/2014 in linia noii politicii contabile/deciziei aprobata de catre administratori?

2. Dar conform IFRS in baza acelorasi decizii/documente mai sus prezentate? Daca da, care ar fi tratamentul contabil (monografia contabila) aferenta suspendarii calculului amortizarii contabile in ambele variante?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: productie

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 mai 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121467 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Masuri COVID19

20Mai2022

Documentatie depusa pentru reducerea timpului de munca

de Elena Garofil valabil la 20 Mai 2022
Intrebare: Pentru ce luni mai pot depune documentatia OUG 132/21020 (reducere timp lucru la jumatate)? Mai si iunie sau doar pentru luna mai 2022?
30Mar2022

PFA. Masura 1. Cheltuieli eligibile

de Elena Garofil valabil la 30 Mar 2022
Intrebare: Se pot folosi cei 2.000 de euro (microgrant acordat prin Masura 1) obtinuti de un cabinet de contabilitate pentru plata obligatiilor la bugetul de stat (contributia la asigurari sociale si contributia la asigurari sociale de sanatate) datorate de catre titularul cabinetului si stabilite prin declaratia unica pentru anul 2021 care au termen de plata 25.05.2022?
07Feb2022

OUG 2/2022

de Gabi Popescu valabil la 07 Feb 2022
Intrebare: In cazul unei PFA cu norma de venit care-si desfasoara activitatea in domeniul agriculturii, aceasta poate beneficia de indemnizatia pentru profesionisti mentionata in OUG 2/2022: Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de Urgenta si pana la 31 martie 2022, in situatia intreruperii activitatii ori a limitarii capacitatii de functionare pentru sectorul/domeniul de activitate ca ...
07Ian2022

Beneficiari grant. Obligatia de a mentine locurile de munca

de Rodica Mantescu valabil la 07 Ian 2022
Intrebare: Firma noastra cu activitate in domeniul HORECA (restaurant) a incasat contravaloarea masurii Grant 2 pe 13 august 2021. La data transmiterii cererii, societatea avea 16 salariati conform Revisal transmis. Ce inseamna mai exact pastrarea unui nr. de 16 salariati in aceleasi conditii? Putem pastra acelasi nr. de salariati indiferent de norma de lucru, adica daca la data transmiterii cererii ...
02Ian2022

Sprijinul oferit de stat pentru reducerea programului de munca

de Ionut Jinga valabil la 02 Ian 2022
Intrebare: OUG 130/2020 (reducere timp de lucru 50%) se mai aplica incepand cu data de 01.01.2021?
13Dec2021

Lista ajutoarelor de minimis acordate de Romania

de Nicolae Liviu valabil la 13 Dec 2021
Intrebare: Ajutoarele de stat acordate in perioada pandemiei si anume: somaj tehnic, 41,5%, 1/2 salariu somer, grantul 2 si HORECA sunt considerate ajutor de minimis? Se vor lua in calcul la acordarea ajutorului de minimis pentru energie electrica?
x