Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 12 Iulie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Modificare date beneficiar. Achizitie intracomunitara

valabil la 08 Iul 2024Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: In data de 25.06.2024 am semnat un contract privind achizitia unei combine agricole. Pentru a ni se livra combina a fost nevoie de plata unui avans de 10% din valoare. Din lipsa de fonduri la momentul respectiv, avansul a fost platit in numele intreprinderii individuale, drept garantie de catre Cooperativa Agricola din care fac parte. Combina a fost livrata 3 zile mai tarziu din Bulgaria si a fost insotita de un CMR emis catre II Peniu Mihai Paul, CMR care avea si stampila ANAF-LIBER PM Giurgiu. Factura a fost ulterior emisa tot catre II Peniu Mihai Paul.

In urma unei discutii cu membrii fondatori ai Cooperativei am hotarat ca aceasta combina sa fie achizitionata de catre Ceres Albesti Cooperativa Agricola. L-am informat pe vanzator despre decizia noastra si ne-a comunicat ca, din cunostintele departamentului de contabilitate, acest lucru nu este posibil, intrucat CMR-ul nu poate fi anulat sau corectat. Mentionez ca vanzatorul este de acord cu schimbarea actelor daca este legal. De asemenea, mentionez ca factura emisa nu a fost achitata. Exista legal posibilitatea anularii/schimbarii documentelor, tinand cont ca este o tranzactie intracomunitara?

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 0111

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 08 iul 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 126478 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

09Iul2024

Declarare transport partide de bunuri

de Elena Garofil valabil la 09 Iul 2024
Intrebare: Societatea achizitioneaza bunuri din Ungaria. Transportul bunurilor este asigurat de un tert. Daca mijlocul de transport depaseste 2.5 t, iar greutatea fiecare partide de bunuri este sub 500 kg, iar valoarea este inferioara lui 10.000 lei este necesar sa obtinem codul UIT? Mentionam ca partidele de bunuri cumulate trec de 500 kg si valoarea de 10.000 lei.
11Iul2024

Achizitii intracomunitare utilaj. RO e-Transport

de Vera Constantin valabil la 11 Iul 2024
Intrebare: O societate neplatitoare de TVA din Romania (nu are nici cod special de TVA) urmeza sa efectueze o achizie intracomunitara a unui utilaj in valoare totala de 20.000 euro. Ce obligatie avem din punctul de vedere al TVA? Ce declaratii trebuiesc depuse si cum procedam cu e-Transport?
10Iul2024

Achizitie licenta in scopul revanzarii

de Elena Popescu valabil la 10 Iul 2024
Intrebare: Am achizitionat de pe site www.anydesk.com o licenta Standard Core License valabila pentru un an de zile. Este sub forma de subscriptie, se primeste drept de utilizare pentru un an de zile a softului Anydesk (soft de acces la distanta). Achizitia a fost efectuata in scopul revanzarii. Plata a fost efectuata direct de pe site-ul respectiv, cu cardul. Am dori sa stim daca ar trebui sa o ...
08Iul2024

Achizitie autoturism avariat. Revanzare. Inregistrare. Declarare

de Elena Garofil valabil la 08 Iul 2024
Intrebare: Societate achizitioneaza un autoturism avariat de la o firma din Olanda, cod valid de tva, pentru a fi revanduta. Masina a fost lasata in Germania pentru a fi reparata. Daca este adusa pe roti, trebuie codul UIT si CMR? Daca este adusa cu alt transport trebuie cod UIT si CMR?Daca se vinde din Germania, cum trebuie sa ne inregistram in contabilitate si ce declaratii trebuie depuse? As dori o ...
10Iul2024

Achizitie intracomunitara urmata de vanzare pe teritoriul national. RO e-Transport

de Bajan Camelia valabil la 10 Iul 2024
Intrebare: O persoana juridica de pe teritoriul Romaniei face achizitie intracomunitara si din aceasta vinde catre o persoana juridica tot din Romania o parte din marfa. Cine are obligatia transmiterii e-Transport? Cea care face achizitie intracomunitara sau cea la care a vandut marfa?
08Iul2024

Achizitie din Ungaria. Transport la puncte de lucru din Romania

de Vera Constantin valabil la 08 Iul 2024
Intrebare: Aducem marfa din Ungaria care urmeaza sa fie repartizata celor trei puncte de lucru din Romania. Produsele in cauza sunt specifice punctului de lucru respectiv si nu se comercializeaza la celelalte puncte de lucru. Pentru fiecare destinatie facem cate un CMR si solicitam un cod UIT.Nu ar fi suficient un singur CMR care sa aiba in spate avizele de expeditie primite de la furnizorul din Ungaria ...
x