Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

O mica Revolutie ANAF: Introducerea popririi electronice!

12 Aug 2019
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


In data de 10.07.2019 ANAF emite un comunicat prin care anunta ca sistemul popririi electronice va sprijini contribuabilii in dificultate.

Ministerul Finantelor Publice si ANAF propun un nou mecanism pentru automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor bancare de catre organele fiscale, in limita sumelor inscrise in actele de executare silita.

Astfel, disponibilitatile banesti existente in conturile contribuabililor nu vor fi afectate peste limita sumelor inscrise in adresa de infiintare a popririi bancare si, astfel, nu se vor produce sincope in activitatea desfasurata de acestia.

Ridicarea masurilor de executare silite prin poprire bancara va fi realizata cu operativitate, in timp real, avand in vedere ca incetarea masurii de infiintare a popririi bancare se va efectua de la nivelul central al A.N.A.F, pe baza schimbului rapid de informatii cu institutiile de credit.

Un avantaj considerabil pentru contribuabili il reprezinta si faptul ca nu mai este necesara deplasarea acestora la sediul organelor fiscale, in vederea ridicarii popririlor bancare.

ANAF si-a propus, de asemenea, scurtarea duratei de comunicare a actelor de executare, inclusiv a celor emise ca urmare a incetarii masurilor de executare silita, concomitent cu reducerea costurilor de comunicare/operare a actelor de executare silita.

Pe site-ul ANAF este publicat in data de 05.08.2019 un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea infiintarii organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive.

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal,  a fost modificata si completata Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala; s-a prevazut modificarea potrivit careia, se stabilesc:
  • cazurile speciale de executare silité, precum si structura abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita;
  • alte organe fiscale pentru indeplinirea unor acte de executare silita, precum si pentru valorificarea bunurilor confiscate, gajate/ipotecate sau sechestrate potrivit legii, prin procese electronice masive.”
Potrivit prevederilor art. 47 alin. (16) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,,In cazul actelor administrative fiscale emise de catre organul fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanté, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, cu avizul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale. Actele administrative fiscale emise de organul fiscal central care se transmit obligatoriu prin asemenea mijloace se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.”

Astfel, tinand cont de prevederile legale mai sus invocate, pentru a se asigura implementarea unitara si coerenta a acestui cadru legislativ, s-a procedat la elaborarea unui ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.) pentru aprobarea infiintarii organului de executare silité pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive.

Proiectul de act normativ mai sus mentionat, are in vedere reglementarea infiintarii organului de executare silite pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive, prin Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare, care reprezinta punctul central, la nivelul A.N.A.F, aparat propriu, prin intermediul caruia se vor realizeaza procesele electronice masive, tinarnid cont de urmatoarele considerente:

De mentionat este faptul ca, incepand din luna iunie a anului 2017, actele de executare silita privind infiintarea si ridicarea popririlor bancare se comunica institutiilor de credit, printr-un mecanism de procesare masiva a acestora, sens in care s-a pus la dispozitia institutiilor de credit, de catre A.N.A.F., o platforma de pe care se descarca de catre comunitatea bancara fisierele aferente.

Desi a fost implementat acest mecanism, disponibilitatile banesti ale debitorilor sunt afectate, intrucat fiecare institutie de credit vireaza sumele pentru care au fost infiintate popriri bancare, fara a avea cunostinté de cele deja virate de catre celelalte institutii de credit, ceea ce conduce jn multe situatii la blocarea si virarea sumelor existente in conturile debitorilor peste sumele inscrise in adresa de infiintare a popririi.

Astfel, atat restituirea sumelor incasate in plus prin poprire, cat si procedura privind ridicarea masurilor de executare silita prin poprire, se realizeaza intr-o perioada mai lunga de timp, ceea ce afecteaza activitatea economica a debitorilor.

Implementarea noului mecanism propus privind automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor bancare de catre organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in limita sumelor inscrise in actele de executare silita, are in vedere ca disponibilitatile banesti existente in conturile contribuabililor sa nu fie afectate peste limita sumelor inscrise in adresa de infiintare a popririi bancare, astfel incat sa nu produca sincope in activitatea desfasurata de acestia, iar ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara sa se realizeze cu operativitate, avand in vedere ca incetarea masurii de infiintare a popririi bancare se va efectua masiv, de la nivel central al A.N.A.F, pe baza schimbului rapid de informatii cu institutiile de credit.

In realizarea acestui mecanism, este necesara dezvoltarea sistemului informatic “e-Popriri”, care va fi utilizat la nivelul Directiei Generale de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare si va viza schimbul de informatii intre A.N.A.F., organele fiscale centrale competente si institutiile de credit, in ceea ce priveste infiintarea, suspendarea, sontinuares si ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara.

Sistemul informatic e-Popriri va avea drept scop:
  • gestionarea centralizata a informatiilor rezultate ca urmare a fnfiintarii popririlor de catre organele fiscale centrale, inclusiv suspendarea, continuarea si ridicarea popririlor generate prin intermediul aceastui sistem informatic, inclusiv actualizarea sumelor ramase de recuperat, pentru care subzista poprirea tnfiintata;
  • centralizarea datelor la nivel national, astfel incat informatiile detinute de partile implicate, A.N.A.F. si institutiile de credit, sa fie in concordanta;
  • facilitarea extragerii unor rapoarte, la nivel central, privind stadiul sumelor aferente popririlor infiintate.
Infiintarea/ridicarea, cu operativitate, a popririi asupra conturilor bancare deschise de catre debitori la banci, presupune ducerea la indeplinire a acesteia pe cale electronica, astfel incat sa se asigure realizarea executarii silite in conditii cat mai avantajoase, tinand seama atat de interesul legitim si imediat al administratiei fiscale, cat si de drepturile si obligatiile debitorului urmarit.

Astfel, tinand cont de prevederile art.220 din Codul de procedura fiscala, dar si de necesitatea comunicarii actelor de executare silite, catre institutiile de credit, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, este necesar ca Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare sa aiba calitatea de organ de executare silita.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x