Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

OMF nr. 109/2022. Protocolul de aderare a institutiilor la PatrimVen (baza de date privind bunurile si veniturile cetatenilor)

11 Feb 2022
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Act normativ: Ordinul M.F nr. 109/2022 pentru aprobarea Procedurii privind inrolarea, precum si modalitatile de acces in PatrimVen
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 10 februarie 2022

Principalele prevederi

1. Se aproba Procedura privind inrolarea, precum si modalitatile de acces in PatrimVen.

2. PatrimVen este un depozit de informatii si documente, in forma dematerializata, in care sunt colectate si agregate date obtinute de la autoritatile/institutiile publice si de interes public din administratia publica centrala si locala ori de la contribuabili/platitori, in conditiile legii, care sunt furnizate autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala.

3. Furnizarea de informatii catre autoritatile publice, institutiile publice si de interes public din administratia publica centrala si locala se realizeaza in baza dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala sau in baza altor acte normative care dispun ca, in scopul realizarii atributiilor stabilite de normele juridice care reglementeaza activitatea autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, acestea sa primeasca informatiile respective.

4. Utilizarea de catre autoritatile publice, institutiile publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, a sistemului informatic PatrimVen se face in baza unui protocol de aderare care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic, precum si descrierea interfetelor de acces la acesta.

5. Lista serviciilor disponibile autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala din cadrul sistemului informatic PatrimVen se completeaza de catre Ministerul Finantelor, denumit in continuare MF, din proprie initiativa sau la solicitarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, denumita in continuare ANAF, pe masura ce rezulta necesitatea, in baza prevederilor legale, de acces al acestora sau pentru realizarea furnizarii de informatii. De asemenea, la cererea justificata a unei autoritati publice, institutii publice si de interes public din administratia publica centrala si locala si tinand cont de capacitatea tehnica a MF, se poate actualiza lista serviciilor disponibile.

6. Formularul protocolului de aderare care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic PatrimVen se publica pe portalul MF, respectiv al ANAF.
(click aici pentru a descarca formularul P1000 - Protocol de aderare PatrimVen)

7. Administrarea sistemului informatic PatrimVen se realizeaza de catre MF conform competentelor stabilite.

PROCEDURA privind inrolarea, precum si modalitatile de acces in PatrimVen
(click aici pentru a descarca instructiunile de inrolare)

1. Principii

1.1. Dreptul de acces la serviciile sistemului informatic PatrimVen se acorda autoritatilor publice, institutiilor publice si institutiilor de interes public din administratia publica centrala si locala, denumite in continuare AP/IP/IIP, dupa indeplinirea conditiilor prevazute la pct. 3.5 din anexa nr. 2 la ordin.

1.2. Dreptul de acces al AP/IP/IIP se exercita de catre personalul desemnat in acest scop de catre AP/IP/IIP dintre angajatii proprii.

1.3. Dreptul de acces se solicita si se inregistreaza prin organele fiscale la care AP/IP/IIP are conturi deschise, conform prezentei proceduri.

1.4. Identificarea persoanelor se face cu certificate calificate, emise de autoritati de certificare acreditate.

1.5. Identificarea persoanelor se va putea face si cu alte mijloace de identificare, in functie de evolutia tehnologica si de nivelul de securitate necesar.

1.6. Persoanelor li se atribuie drepturi de acces, denumite roluri, in functie de atributiile de serviciu stabilite de catre AP/IP/IIP.

1.7. Procesul prin care unei persoane i se atribuie un rol se numeste inrolare.

2. Inrolarea si revocarea utilizatorilor

2.1. Inrolarea utilizatorilor din cadrul AP/IP/IIP se face in scopul accesului la unul sau mai multe dintre serviciile disponibile prin sistemul informatic, necesare indeplinirii atributiilor AP/IP/IIP.

2.2. Inrolarea si revocarea utilizatorilor din cadrul AP/IP/IIP se fac de catre administratorul de interoperabilitate, prin aplicatia pusa la dispozitie in acest scop in sistemul informatic, prin completarea informatiilor despre persoane si instrumentele de autentificare detinute de acestea.

3. Drepturile si responsabilitatile utilizatorilor

3.1. Utilizatorul poate accesa serviciile oferite de sistemul informatic conform drepturilor stabilite de administratorul de interoperabilitate.

3.2. Utilizatorul raspunde de respectarea regulilor de acces la sistemul informatic in conformitate cu drepturile conferite in sistemul informatic si atributiile de serviciu.

3.3 Utilizatorul AP/IP/IIP acceseaza datele cu caracter personal ale persoanelor fizice numai in contextul atributiilor/responsabilitatilor de serviciu.

PROTOCOL de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen
(click aici pentru a descarca formularul P1000 - Protocol de aderare PatrimVen)


In temeiul prevederilor legale stipulate la. . . . . . . . . ., autoritatea publica, institutia publica sau institutia de interes public din administratia publica centrala si locala . . . . . . . . . ., cod de identificare fiscala (CIF) . . . . . . . . . ., cu sediul in . . . . . . . . . ., reprezentata prin . . . . . . . . . ., in calitate de . . . . . . . . . ., este de acord cu termenii si conditiile de acces si utilizare a serviciilor oferite de Ministerul Finantelor prin sistemul informatic PatrimVen.

1.  Obiectul Protocolului de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen, denumit in continuare PASS, il reprezinta colaborarea dintre autoritatea publica, institutia publica sau institutia de interes public din administratia publica centrala si locala, denumita in continuare AP/IP/IIP, si Ministerul Finantelor (MF), respectiv Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), in ceea ce priveste solicitarea si oferirea de servicii prin sistemul informatic PatrimVen, pentru indeplinirea atributiilor specifice ale autoritatii publice, institutiei publice sau de interes public din administratia publica centrala si locala.

2. Prin protocolul de aderare se solicita si sunt disponibile urmatoarele servicii:

2.1. Registrul central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare, prevazut la art. 611 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala:

2.2. Contributii de asigurari sociale - DA/NU
Serviciul consta in consultarea si transmiterea de informatii din declaratiile D112 privind angajatorul, venitul si contributiile de asigurari sociale retinute de acesta pentru persoana fizica.

2.3. Adeverinta de venit (anual), denumita AV - DA/NU
Serviciul consta in transmiterea AV a persoanei fizice. AV contine informatii privind cuantumul si natura veniturilor obtinute de persoana, din toate sursele, intr-un an fiscal.

2.4. Informatii despre veniturile lunare - DA/NU
Serviciul consta in transmiterea informatiilor privind cuantumul si natura veniturilor realizate lunar, pe fiecare sursa de venit, de catre persoana fizica.

2.5. Informatii despre veniturile anuale din ultimii 2 ani fiscali - DA/NU
Serviciul consta in consultarea si transmiterea informatiilor privind cuantumul si natura veniturilor realizate in ultimii ani fiscali, pe fiecare sursa de venit, de catre persoana fizica.

2.6. Bunuri (cladiri, terenuri, vehicule) - DA/NU
Serviciul consta in consultarea si transmiterea datelor privind cladirile, terenurile si vehiculele aflate in proprietatea unei persoane fizice, furnizate de unitatile administrativ-teritoriale conform legii.

2.7. Certificat de atestare fiscala, denumit CAF - DA/NU
Serviciul consta in transmiterea certificatului de atestare fiscala (CAF) in forma electronica.
Se poate formula cerere pentru CAF-ul unei persoane fizice sau juridice identificate prin CIF-uri2, in format PDF semnat cu XML atasat. Sistemul transmite un raspuns in acelasi format.

2.8. Date referitoare la situatia fiscala - DA/NU
Serviciul consta in transmiterea datelor din declaratiile fiscale depuse de catre contribuabil, reprezentand declaratii de impunere si declaratii informative, precum si a datelor din declaratiile recapitulative.

2.8.1. Declaratia D394 - Livrari
Serviciul consta in acordarea accesului la Formularul 394 - "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA"* - modulul livrari pentru institutiile/autoritatile cu atributii in domeniul executarii silite; interogarea se efectueaza dupa CUI/NIF si va permite numai vizualizarea livrarilor efectuate de catre o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania.

2.9. Date referitoare la situatia financiara - DA/NU
Serviciul consta in transmiterea situatiilor financiare depuse de catre contribuabil.

2.10. Cazierul fiscal - DA/NU
Serviciul consta in transmiterea de informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si de cele care privesc disciplina financiara.

2.11. Registrul central al fiduciilor si al constructiilor juridice similare fiduciilor, prevazut la art. 19 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, cu modificarile si completarile ulterioare - DA/NU

2.12. Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%, prevazut la art. 291 alin. (31) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare - DA/NU

Obligatiile AP/IP/IIP

In indeplinirea obiectivelor prezentului protocol, AP/IP/IIP are obligatia respectarii prevederilor referitoare la protejarea secretului fiscal din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Respecta procedura si normele de conectare la retea si la serviciile disponibile din cadrul sistemului informatic al MF, respectiv ANAF.

Numeste maximum doua persoane in calitate de administrator de interoperabilitate pentru gestionarea drepturilor de acces ale utilizatorilor, angajati proprii, si aplica procedura de inregistrare a acestora.

Termeni si conditii de acces

MF ofera gratuit accesul la serviciile si informatiile accesibile prin sistemul informatic PatrimVen si colecteaza datele, potrivit legii, despre serviciile accesibile prin sistemul informatic PatrimVen.

MF intretine si dezvolta sistemul informatic PatrimVen.

Se permite accesul la serviciile furnizate prin sistemul informatic PatrimVen numai dupa indeplinirea in mod cumulativ a urmatoarelor:

a) este inrolat cel putin un administrator de interoperabilitate, conform procedurii prevazute in anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finantelor nr. 109/2022 pentru aprobarea Procedurii de inrolare, precum si modalitatile de acces in PatrimVen;

b) PASS este inregistrat in cadrul sistemului informatic PatrimVen, avand un aviz favorabil din partea ANAF;

c) procedura de inrolare a fost finalizata pentru cel putin un utilizator, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la Ordinul ministrului finantelor nr. 109/2022 pentru aprobarea Procedurii de inrolare, precum si modalitatile de acces in PatrimVen.


alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x