ONG. Regimul fiscal al imobilelor vandute
- Ingrijirea medicala, materiala si spirituala a persoanelor ajunse aici din cauza unor stari organice si/sau psihice (cazuri speciale) avansate din cauza batranetii si sau a bolilor incurabile
- Asistenta si protectie pentru copii aflati in dificultate, precum si pentru tineri cu probleme psihice si boli incurabile.
Pentru toate aceste activitati de asistenta sociala, asociatia este autorizata, avand certificate de acreditare ca furnizor de servicii sociale eliberate de ministerul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice.
Asociatia este acreditata pentru caminul pentru persoane varstnice si pentru centrul de recuperare si reabilitare pentru copii cu handicap grav pentru:
- gazduire pe perioada nedeterminata
- asistenta medicala si ingrijire - asistenta paleativa
- consiliere psihologica - socializare si petrecerea timpului liber.
Asociatia se ocupa exclusiv cu aceste activitati pentru care are acreditare.
Asociatia detine 8 apartamente dobandite prin donatie de la membrii asociatiei care au locuit in ele. Scopul acestor donatii a fost doar pentru sustinerea economica a activitatilor proprii asociatiei.
Din anul 2013 cand au fost dobandite apartamentele pana in prezent, asociatia le-a inchiriat la persoane fizice si juridice, iar sumele obtinute au fost folosite pentru activitatea mentionata.
Acum asociatia incepe sa vanda din apartamente pentru a mai acoperi din cheltuielile curente cu caminul de batrani si centrul de recuperare pentru tineri.
1. Sumele incasate din vanzarea apartamentelor intra in calculul cifrei de afaceri care sta la baza determinarii plafonului de 300.000 lei pentru a trece la platitor de TVA?
2. Pentru aceste venituri obtinute din vanzarea apartamentelor care depasesc plafonul de 300.000 lei trebuie sa ne inregistram ca platitori de TVA si sa le taxam cu TVA? Care ar fi cota de TVA aplicabila?
3. Ce declaratii trebuie sa depuna asociatia in cazul in care trebuie sa ne inregistram ca platitori de TVA si care este termenul de depunere?
4. Daca asociatia obtine cod de TVA la ce termene trebuie sa depuna decontul de TVA?
5. Ce documente trebuie depuse la ANAF pentru inregistrarea ca platitor de TVA?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 11 ian 2019.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122786 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!