Operatiuni complexe privind comercializarea marfurilor realizate de o societate romaneasca. Aspecte fiscale, contabile si procedurale
Marfa care ajunge in Romania se comercializeaza prin platforma Emag Romania si Emag Ungaria. Pentru ambele tari se emit facturi cu tva romanesc de 19%. In Ungaria vanzarile de marfa au sume mici. Asadar, pentru aceste vanzari se colecteaza si se plateste tva 19% in Romania. Societatea s-a inregistrat fiscal in Germania (a obtinut cod de tva german) si a inceput sa vanda marfa si prin platforma Amazon Germania. Marfa se trimite din stocul din Romania in stocul Amazon Germania pe baza de avize de insotire a marfii.
Lunar, Amazon Germania emite un raport in baza caruia inregistrez in contabilitate vanzarile de marfa. Amazon Germania intocmeste decontul de TVA si astfel se plateste tva in Germania. Amazon Germania emite facturi pe codul de tva german pentru vanzarile de pe teritoriul Germaniei (cu cota de tva germana de 19%) si facturi pe codul de tva romanesc pentru vanzarile in tarile vecine Austria, Franta, Olanda etc. (aceste facturi sunt emise cu cotele de tva specifice fiecarei tari in care se livreaza marfa).
Asadar, aceasta societate comercializeaza marfa in urmatoarele destinatii:
- Amazon SUA;
- Amazon Canada;
- Amazon Germania (marfa se factureaza pe codul de tva german pentru ceea ce se vinde in interiorul Germaniei, cu cota de tva germana si pe codul de tva romanesc pentru ce se vinde in Austria, Olanda, Franta etc., cu cota de tva specifica fiecarei tari);
- Emag Romania;
- Emag Ungaria - facturile se emit pe codul de tva romanesc cu cota de tva romaneasca de 19%.
1. Cum se inregistreaza si declara vanzarile de marfa din Canada si SUA?
2. Ce documente trebuie intocmite pentru marfa trimisa in Amazon Germania? Ce obligatii declarative avem? Este considerata o livrare intracomunitara de marfa? Este corect sa se intocmeasca doar avize de insotire a marfii, iar vanzarea efectiva de marfa intracomunitara sa se inregistreze in baza rapoartelor emise de Amazon Germania?
3. Pentru vanzarile in Franta, Olanda, Austria avem obligatia inregistrarii in OSS? Mentionez ca pentru aceste vanzari de marfa, Amazon Germania emite facturile pe codul de tva romanesc si cu cotele de tva specifice fiecarei tari de destinatie a marfii vandute.
4. In situatia in care avem obligatia inregistratii in OSS pentru livrarile de marfa catre Austria, Franta, Olanda, care sunt pasii de urmat? Trebuie sa avem o evidenta separata a acestor facturi astfel incat sa putem intocmi corect declaratia de tva 398?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 16 ian 2022.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!