Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

ORDIN 291/2010

04 Mar 2010
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


O R D I N
privind instituirea si aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si a regulamentului de organizare si functionare a acesteia

Avand in vedere prevederile titlului VII „Accize si alte taxe speciale” din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
aferente titlului VII „Accize si alte taxe speciale”, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice
emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se instituie Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate. Comisia este formata din 7 membri, in componenta prevazuta in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3. — La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, dispozitiile Ordinului ministrului finantelor publice nr.
1.499/2009 privind instituirea si aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si a regulamentului de organizare si functionare a acesteia, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 374 din 3 iunie 2009, se abroga.
Art. 4. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Bucuresti, 26 februarie 2010.
Nr. 291.

ANEXA Nr. 1
C O M P O N E N T A
Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate
1. Director al Directiei de politici si legislatie in domeniile vamal si nefiscal din cadrul Ministerului finantelor Publice
— membru presedinte
2. Directorul general al Directiei generale juridice din cadrul Ministerului finantelor Publice — membru vicepresedinte
3. Director al Directiei de legislatie in domeniul TVA din cadrul Ministerului finantelor Publice — membru
4. Director in cadrul Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului finantelor
Publice — membru
5. Director al Directiei de legislatie in domeniul accizelor din cadrul Ministerului finantelor Publice — membru
6. Directorul general al Directiei generale de informatii fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala —
membru
7. Directorul general al Directiei generale juridice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala — membru
NOTA:
In cazuri justificate, presedintele Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate este
inlocuit de vicepresedinte, care exercita toate atributiile presedintelui, conform ordinului.
In cazuri justificate, membrii Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate pot
desemna in scris un alt membru al comisiei care sa exercite drepturile derivate din calitatea de membru.
Un membru al Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate nu poate primi decat o
singura imputernicire in baza careia sa reprezinte un alt membru al comisiei.

ANEXA Nr. 2
R E G U L A M E N T U L
de organizare si functionare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1. — atributiile prevazute in sarcina autoritatii fiscale centrale, conform prevederilor titlului VII „Accize si alte
taxe speciale” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice aferente titlului VII si titlului VIII, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si celor ale art. 234 alin. (5) si (6) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se realizeaza prin intermediul Comisiei 6

MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA I, Nr. 141/3.III.2010 pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate din cadrul Ministerului finantelor Publice, denumita in continuare Comisia.
Art. 2. — (1) Activitatea curenta a Comisiei se realizeaza pana la data de 1 aprilie 2010 prin intermediul Directiei de
autorizari din cadrul autoritatii Nationalea Vamilor, ca directie de specialitate. Dupa aceasta data, activitatea Comisiei se
realizeaza prin intermediul Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului
finantelor Publice, denumita in continuare directia de specialitate.
(2) Incepand cu data de 1 aprilie 2010, directia de specialitate din cadrul Ministerului finantelor Publice are drept
de utilizare a sistemului pentru schimbul de date privind accizele (SEED).
(3) Predarea dosarelor, documentelor si evidentelor de la nivelul autoritatii Nationalea Vamilor catre Ministerul finantelor
Publice se va realiza incepand cu data de 1 aprilie 2010, pe baza de procese-verbale de predare-primire, care vor fi
incheiate dupa cum urmeaza:
a) la nivelul autoritatii Nationalea Vamilor predarea se va realiza prin directia de autorizari;
b) la nivelul Ministerului finantelor Publice preluarea se va realiza prin directia generala management al domeniilor
reglementate specific.
Art. 3. — (1) Comisia functioneaza in prezenta tuturor membrilor, prin participarea acestora in mod direct sau in baza
desemnarii realizate in conditiile prevazute in anexa nr. 1 la ordin.
(2) Lucrarile Comisiei vor fi conduse de presedintele acesteia. in cazul in care presedintele Comisiei lipseste, acesta
il va desemna pe vicepresedinte pentru a conduce lucrarile.
(3) Deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toti operatorii de produse supuse accizelor armonizate — persoane juridice,
asociatii familiale, persoane fizice autorizate si intreprinderi individuale — care desfasoara pe teritoriul Romaniei
activitatile prevazute la titlul VII „Accize si alte taxe speciale” si titlul VIII „Masuri speciale privind supravegherea
productiei, importului si circulatiei unor produse accizabile” din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile
ulterioare, precum si la art. 234 alin. (5) si (6) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare.
CAPITOLUL II
Organizarea sedintelor de lucru ale Comisiei
Art. 4. — (1) Comisia se intruneste de cel mult doua ori pe luna, pentru analiza situatiilor care impun luarea unei decizii.
(2) Comisia va fi convocata de presedinte sau de vicepresedinte, la propunerea Directiei de specialitate, in scris,
cu cel putin 3 zile lucratoare inainte de data la care va avea loc sedinta Comisiei. Odata cu aprobarea ordinii de zi,
presedintele sau vicepresedintele, la propunerea Directiei de specialitate, va stabili si persoanele ce urmeaza a fi invitate la sedinta.
(3) Convocarea Comisiei poate fi facuta in mod extraordinar si fara respectarea dispozitiilor alin. (1) si (2), cu
prezentarea de catre directia de specialitate a unei motivari insusite de presedintele sau vicepresedintele Comisiei, dupa caz, cu privire la situatia extraordinara aparuta.
Art. 5. — (1) directia de specialitate va pune la dispozitia membrilor Comisiei, cu 3 zile lucratoare inaintea sedintei,
ordinea de zi si notele de prezentare intocmite de directia de specialitate.
(2) in situatiile prevazute la art. 4 alin. (3), termenul in care se vor pune la dispozitia membrilor Comisiei notele de
prezentare va putea fi redus.
(3) Notele de prezentare vor fi intocmite de directia de specialitate in urma analizarii documentatiei, care consta, in
principal, din solicitari in vederea autorizarii si/sau alte solicitari privind produsele accizabile, precum si din sesizari
primite de la organele cu atributii de control referitoare la activitatea operatorilor economici care isi desfasoara
activitatea in domeniul produselor accizabile.
(4) directia de specialitate analizeaza documentele prevazute la alin. (3) sub aspectul continutului legal obligatoriu
al dosarului, inaintand Comisiei note de prezentare care contin propuneri motivate de solutionare.
(5) in situatia in care din analiza documentelor si a legislatiei in vigoare directia de specialitate nu poate face o
propunere motivata pe care sa o supuna spre dezbatere Comisiei, aceasta din urma va analiza nota de prezentare si in absenta unei propuneri.
Art. 6. — (1) Notele de prezentare intocmite de directia de specialitate vor fi prezentate in plenul Comisiei de catre
presedintele sau vicepresedintele Comisiei, dupa caz.
(2) Suplimentar fata de nota de prezentare intocmita de directia de specialitate, pot fi puse la dispozitia membrilor
Comisiei, la cerere, orice acte care se afla in documentatia prevazuta la art. 5 alin. (3).
Art. 7. — (1) Comisia va analiza situatia prezentata, cu respectarea prevederilor prezentului regulament si a legislatiei
incidente in vigoare, avand in vedere competentele Comisiei.
(2) directia de specialitate sau Comisia are dreptul de a solicita orice alte documente, declaratii sau informatii atat de la
operatorii economici solicitanti, cat si de la institutii ale statului.
(3) Informatiile suplimentare oferite de membrii Comisiei sau de alte organe sau institutii ale statului in cadrul termenului
de 3 zile lucratoare, de natura sa schimbe propunerile facute de directia de specialitate, prin nota de prezentare, duc la
amanarea solutionarii notei de prezentare si, implicit, la reanalizarea situatiei de fapt, cu exceptia situatiilor prevazute
la art. 5 alin. (2).
(4) In cazuri exceptionale, analiza informatiilor suplimentare de natura a schimba propunerile Directiei de specialitate prin nota de prezentare se poate face fara amanarea solutionarii cererii, cu obligativitatea mentionarii in procesul-verbal de sedinta a motivelor care au impus solutionarea cu celeritate.
Art. 8. — (1) Comisia ia hotarari cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul total al membrilor si vor fi validate
prin semnarea de catre toti membrii prezensi in mod direct sau in baza imputernicirii acordate conform anexei nr. 1 la ordin a procesului-verbal in care sunt mentionate acestea.
(2) In baza hotararilor Comisiei se emit deciziile, care se semneaza de catre presedintele Comisiei, indiferent daca a
condus sau nu sedinta la care s-au luat respective hotarari.
(3) In cazuri justificate presedintele poate delega vicepresedintelui atributia prevazuta la alin. (2).
Art. 9. — (1) La sedintele Comisiei participa functionari din cadrul Directiei de specialitate, care vor consemna intr-un
registru de procese-verbale aspectele analizate si toate deciziile adoptate in cadrul sedintei.
(2) La lucrarile Comisiei va fi invitat, dupa caz, in functie de ordinea de zi a Comisiei, cate un reprezentant din partea:
a) Ministerului Administratiei si Internelor;
b) Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;
7 MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA I, Nr. 141/3.III.2010
c) autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor;
d) Directiei generale politica industriala si competitivitate din cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de
Afaceri;
e) Garzii Financiare;
f) Directiei supraveghere accize si operatiuni vamale din cadrul autoritatii Nationalea Vamilor;
g) patronatelor producatorilor de produse accizabile sau depozitarilor de astfel de produse, legal infiintate.
(3) La lucrarile Comisiei pot fi invitati reprezentantii autoritatilor care pot oferi informatii relevante asupra aspectelor
supuse dezbaterii Comisiei, precum si persoanele fizice sau juridice ale caror situatii de fapt si de drept sunt supuse
analizei Comisiei in mod direct sau prin reprezentant.
(4) Invitatii participa la analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, punctele de vedere exprimate de acestia in cadrul
lucrarilor Comisiei avand caracter consultativ. Invitatii nu participa la luarea deciziei de catre Comisie.
CAPITOLUL III
Deciziile Comisiei
Art. 10. — (1) Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai in forma scrisa.
(2) Deciziile cuprind urmatoarele elemente:
a) denumirea Comisiei;
b) numarul deciziei si data la care a fost emisa;
c) datele de identificare ale operatorului de produse supuse accizelor armonizate;
d) obiectul deciziei;
e) motivele de fapt;
f) temeiul de drept;
g) numele si semnatura presedintelui sau vicepresedintelui
Comisiei, dupa caz;
h) stampila Comisiei;
i) indicarea posibilitatii de a fi contestata, calea de atac si termenul in care aceasta poate fi exercitata.
Art. 11. — (1) Decizia trebuie comunicata operatorului de produse supuse accizelor armonizate caruia ii este destinata.
(2) Deciziile Comisiei vor fi comunicate in una dintre urmatoarele forme:
a) prin prezentarea operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau a persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, la sediul Directiei de specialitate ori la sediul autoritatii fiscale teritoriale, dupa caz, si primirea actului administrativ de catre acesta/aceasta, sub semnatura, data comunicarii fiind data ridicarii sub semnatura a actului;
b) prin remiterea, sub semnatura, a actului administrativ de catre persoanele imputernicite de autoritatile fiscale
teritoriale, data comunicarii fiind data remiterii sub semnatura a actului;
c) prin posta, la domiciliul fiscal al operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau al persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, precum si prin alte mijloace, cum sunt: fax, e-mail, daca se asigura transmiterea textului actului administrativ si confirmarea primirii acestuia, data comunicarii fiind data confirmarii primirii actului administrativ;
d) prin publicitate.
(3) in cazul in care comunicarea deciziei nu a fost posibila potrivit dispozitiilor prevazute la alin. (2) lit. a)—c), se va
recurge la comunicarea prin publicitate, prin afisarea la sediul autoritatii fiscale teritoriale de care apartine operatorul
de produse accizabile supuse accizelor armonizate a unei copii a deciziei emise pe numele acestuia sau pe pagina de Internet a Ministerului finantelor Publice — Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Decizia se considera comunicata dupa
expirarea unui termen de 15 zile de la data afisarii sau a publicarii pe pagina de Internet.
Art. 12. — Decizia produce efecte din momentul in care este comunicata operatorului de produse accizabile supuse accizelor armonizate sau persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, ori la o data ulterioara mentionata in actul administrativ comunicat, potrivit legii.
Art. 13. — Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la calitatea persoanei care semneaza actul administrativ,
numele si prenumele ori denumirea operatorului de produse supuse accizelor armonizate, a obiectului deciziei sau a
semnaturii presedintelui ori vicepresedintelui Comisiei, dupa caz, atrage nulitatea actului administrativ. Nulitatea se
constata de instanta judecatoreasca de contencios administrativ, in conditiile legii.
Art. 14. — Comisia poate indrepta erorile materiale din decizie din oficiu sau la cererea operatorului de produse supuse
accizelor armonizate ori a persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz. Decizia corectata se va comunica potrivit
prevederilor art. 11.
CAPITOLUL IV
Cai de atac
Art. 15. — (1) impotriva deciziei Comisiei se poate formula plangere prealabila in conditiile art. 7 din Legea contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Plangerea prealabila formulata impotriva deciziei Comisiei, in conditiile prezentului regulament, este calea
administrativa de atac prin care se solicita autoritatii publice emitente reexaminarea deciziei.
Art. 16. — in situatia in care operatorul de produse supuse accizelor armonizate sau persoana imputernicita de catre
acesta, dupa caz, contesta decizia de suspendare, revocare ori anulare a autorizatiei sau orice alte decizii emise de
Comisie, efectul deciziei se suspenda de drept pana la solutionarea contestatiei de catre Comisie in cadrul procedurii
prealabile prevazute de legislatia in domeniu, potrivit art. 185 alin. (8) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 17. — (1) Plangerea prealabila se formuleaza in scris si va cuprinde:
a) datele de identificare ale contestatarului;
b) obiectul acesteia;
c) motivele de fapt si de drept;
d) dovezile pe care se intemeiaza;
e) semnatura contestatarului sau a imputernicitului acestuia, precum si stampila in cazul persoanelor juridice. Dovada
calitatii de imputernicit a contestatarului, persoana fizica sau juridica, se face potrivit legii.
(2) Plangerea prealabila se depune la sediul Ministerului finantelor Publice, in termenele prevazute la art. 7 din Legea
nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) in cazul in care plangerea prealabila este depusa la un organ necompetent din cadrul autoritatii fiscale, aceasta va fi
inaintata, in termen de maximum 5 zile de la data primirii,
Directiei de specialitate din cadrul autoritatii Nationalea Vamilor pana la data de 1 aprilie 2010 si, respectiv, Directiei de ACTE ALE CURTII EUROPENE A DREPTURILOR OMULUI

CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI
HOTARAREA
din 7 iulie 2009, definitiva la 6 noiembrie 2009, in Cauza Turus impotriva Romaniei (Cererea nr. 31.566/03)
Aceasta versiune a fost rectificata conform art. 81 din Regulamentul Cursii, la data de 15 septembrie 2009.
In Cauza Turus impotriva Romaniei,
Curtea Europeana a Drepturilor Omului (Sectia a treia), statuand in cadrul unei camere formate din: Josep Casadevall,
presedinte, Corneliu Birsan, Boštjan M. Zupancic, Egbert Myjer, Ineta Ziemele, Luis Lpez Guerra, Ann Power, judecatori, si Santiago Quesada, grefier de sectie, dupa ce a deliberat in camera de consiliu la data de 16 iunie 2009, pronunta urmatoarea hotarare, adoptata la aceasta data:
*) Rectificat la data de 15 septembrie 2009: „avocat” a fost inlocuit cu „consilier juridic”.
Specialitate din cadrul Ministerului finantelor Publice dupa data de 1 aprilie 2010.
Art. 18. — Plangerea prealabila poate fi retrasa de contestatar pana la solutionarea acesteia. Comisia va comunica
contestatarului decizia prin care se ia act de renuntarea la plangerea prealabila.
Art. 19. — (1) Comisia analizeaza plangerile prealabile in raport cu sustinerile formulate de contestatar, cu dispozitiile
legale invocate de acesta si cu documentele existente la dosarul cauzei. Solutionarea plangerii prealabile se face in
limitele sesizarii.
(2) Comisia poate solicita, pentru lamurirea cauzei, punctul de vedere al directiilor de specialitate din cadrul ministerelor
sau al altor institutii si autoritati.
(3) Prin solutionarea plangerii prealabile nu se poate crea o situatie mai grea contestatarului in propria cale de atac.
(4) Contestatarul sau imputernicitii acestuia, dupa caz, pot sa depuna probe noi in sustinerea cauzei pe tot parcursul
solutionarii plangerii prealabile.
Art. 20. — (1) in solutionarea plangerii prealabile, Comisia se pronunta prin decizie.
(2) Decizia emisa in solutionarea plangerii prealabile este definitiva in sistemul cailor administrative de atac.
Art. 21. — (1) Decizia de solutionare a plangerii prealabile se emite in forma scrisa si va cuprinde: preambulul,
considerentele si dispozitivul.
(2) Preambulul cuprinde: denumirea Comisiei, numele si prenumele sau denumirea contestatarului, domiciliul fiscal al
acestuia, numarul de inregistrare al plangerii prealabile la Ministerul finantelor Publice si obiectul cauzei.
(3) Considerentele cuprind motivele de fapt si de drept care au format convingerea Comisiei in emiterea deciziei.
(4) Dispozitivul cuprinde solusia pronuntata, calea de atac si termenul in care aceasta poate fi exercitata.
(5) Decizia se semneaza de catre presedintele sau vicepresedintele Comisiei, dupa caz.
Art. 22. — (1) Prin decizie, plangerea prealabila va putea fi admisa, in totalitate sau in parte, ori respinsa.
(2) in cazul admiterii plangerii prealabile se decide, dupa caz, anularea totala sau partiala a actului atacat.
(3) Daca se constata neindeplinirea unei conditii procedurale la investirea Comisiei cu solutionarea plangerii prealabile,
aceasta va fi respinsa fara a se proceda la analiza pe fond a cauzei.
Art. 23. — (1) Decizia privind solutionarea plangerii prealabile se comunica contestatarului in forma scrisa, in conditiile
prevazute la art. 11.
(2) Deciziile emise in solutionarea plangerilor prealabile pot fi atacate la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta, in termenul prevazut de legislatia in vigoare.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Articole similare

x