Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 8 Decembrie 2021
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Ordinul 1619. Noutate legata de participarea la licitatiile organizate de ANAF

Act normativ: Ordin ANAF nr. 1619 privind completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.607/2016 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii

Publicare: in Monitorul oficial nr . 991/18.X.2021

Premisele aparitiei acestui ordin

Una dintre aplicatiile informatice ce trebuie dezvoltata in vederea optimizarii activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala o reprezinta Nivelul Operativ al Executarii Silite (NOES), aplicatie care reda in mod operativ, stadiul masurilor de executare silita intreprinse de catre organele fiscale centrale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru recuperarea:
  • creantelor bugetare individualizate in titluri executorii transmise spre recuperare organelor fiscale centrale de catre alte institutii sau autoritati publice
  • creantelor fiscale stabilite in sarcina debitorilor solidari cu debitorul principal;
  • creantelor fiscale instituite in evidentele fiscale prin intocmirea actelor de executare care vizeaza sechestrarea, evaluarea si valorificarea bunurilor.
Principalul obiectiv pentru care a fost creata o astfel de aplicatie a fost acela de a facilita reactia rapida a administratiei fiscale in fata acumularii de arierate prin optimizarea activitatii de colectare ca urmare a standardizarii si automatizarii fluxurilor informationale aferente executarii silite.

In plan secundar, aceasta aplicatie informatica are rol in gestionarea integrata a creantelor/informatiilor despre creante care nu pot fi inregistrate in aplicatiile informatice Sistemul de administrare a creantelor fiscale (SACF) si Gestiunea obligatiilor din taxe, impozite, contributii si amenzi (GOTICA).

Astfel, in vederea implementarii fluxului de informatii in ceea ce priveste realizarea procedurii de valorificare a bunurilor sechestrate a fost necesara deschiderea unui cont prin intermediul caruia se inregistreaza operatiunile care vizeaza incasarea pretului bunurilor valorificate, precum si a taxei de participare la licitatie.

Acest cont a fost deschis pe seama organelor de executare silita – titularul de cont, respectiv Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili/administratiile judetene ale finantelor publice/serviciile fiscale municipale/serviciile fiscale orasenesti/administratiile fiscale publice ale sectoarelor Municipiului Bucuresti, insa pentru atribuirea unei plati unei anume proceduri de valorificare este necesara utilizarea numarului de evidenta a platii.

In functie de numarul de evidenta a platii inscris in documentul de plata, organul de executare identifica carei proceduri de valorificare initiate ii corespunde suma platita de catre ofertant astfel ca, in aplicatia informatica este importata informatia despre plata in subsistemul aferent desfasurarii procedurii de valorificare si atribuita bunului pentru vanzarea caruia se desfasoara aceasta procedura.

In acest mod, urmeaza a fi implementat fluxul informatic intre aplicatia informatica NOES si TREZOR astfel incat sa fie realizat schimbul de informatii intre organele de executare competente in valorificarea bunurilor, prin intermediul operatiunilor de distribuire/transfer derulate in relatia cu unitatile Trezoreriei Statului, ceea ce conduce la optimizarea activitatii de executare a bunurilor sechestrate.

Principalele prevederi

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.607/2016 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.023 din 20 decembrie 2016, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platii se aplica si de catre ofertantii pentru plata taxei de participare la licitatie si cumparatorii pentru plata pretului rezultat in urma valorificarii bunurilor sechestrate.

2. Pentru incasarea taxei de participare la licitatie sau a pretului rezultat in urma valorificarii bunurilor sechestrate, numarul de evidenta a platii are 23 de caractere numerice, a carui structura este stabilita de catre organul fiscal central.

3. Numarul de evidenta a platii prevazut la pct. 2 este generat prin programele informatice prin care este gestionata procedura de valorificare a bunurilor sechestrate, odata cu emiterea actelor in procedura de valorificare a bunurilor sechestrate, pentru efectuarea viramentelor de catre ofertanti ale taxei de participare la licitatie ori de catre cumparatori ale pretului bunului valorificat.

4. Numarul de evidenta a platii prevazut la pct. 2 se inscrie in documentele de plata intocmite de catre persoanele prevazute la pct 1, pentru plata taxei de participare la licitatie ori a pretului bunului valorificat, dupa caz.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x