Ordinul 456/2020. Procedura pentru decontarea a 50% din salariul persoanelor angajate din randul somerilor
10 Iun 2020
Act normativ: Ordinul A.N.O.F.M nr. 456/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a sumelor prevazute de art. III alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 484 din 09 iunie 2020
Principalele prevederi
Reamintim ca potrivit OUG nr. 92/2020, statul acorda lunar o indemnizatie de 50% din salariul fiecarei persoane (dar nu mai mult de 2.500 lei) angajate din randul somerilor, cu varsta mai mare de 50 de ani sau cuprinsa intre 16 si 29 de ani, timp de 12 luni.
Ordinul ANOFM 456/2020 aproba tocmai procedura de stabilire a acestor sume, solicitare si decontare de la agentiile de ocupare a fortei de munca, astfel:
1. Angajatorii incheie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza careia acestia isi au sediul social, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020, o conventie (potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1), pentru acordarea sumelor de 50% din salariul fiecarui angajat.
In vederea incheierii conventiei, angajatorii depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta, o cerere potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2, insotita de urmatoarele documente:
a) declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, dintre care sa rezulte ca nu se afla in una dintre situatiile prevazute la art. VI din ordonanta de urgenta (nu este institutie sau autoritate publica, nu se afla in faliment, dizolvare, lichidare si nu are activitatile suspendate sau restrictii asupra acestora din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2), potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3;
b) actul de identitate, in copie; (document certificat pentru conformitate cu originalul de catre angajator)
c) actul in baza caruia au fost incadrati in munca, in copie. (document certificat pentru conformitate cu originalul de catre angajator)
2. Sumele se acorda angajatorilor lunar, de la data incheierii conventiei, proportional cu timpul efectiv lucrat in luna respectiva de persoanele incadrate in munca.
Sumele se acorda si pentru perioada concediului de odihna, cu precizarea ca in perioada in care raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor incadrate in baza conventiei sunt suspendate, nu se acorda sumele respective, insa perioada de suspendare a raporturilor de munca sau de serviciu nu face parte din perioada de acordare a masurilor de stimulare.
Reamintim faptul ca sumele se acorda angajatorilor in situatia in care persoanele beneficiare sunt inregistrate ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
De retinut: Angajatorii care incadreaza in munca persoane care indeplinesc atat conditiile pentru a beneficia de prevederile OUG 92/2020 (someri cu varsta mai mare de 50 de ani sau tineri cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani), cat si conditiile prevazute in Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca (absolventi de invatamant, someri cu varsta mai mare de 45 ani, tineri cu risc de marginalizare sociala), pot beneficia, pentru persoanele respective, optional, numai de una dintre masurile de stimulare a ocuparii fortei de munca.
3. Pentru verificarea si acordarea sumei lunare, angajatorii depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare lunii pentru care solicita aceasta suma, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza careia acestia isi au sediul social, un tabel nominal intocmit potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 , insotit de pontajul si statul de plata pentru luna respectiva, extras, in copie certificata de angajator pentru conformitate cu originalul.
4. Sumele lunare cuvenite se acorda de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, din bugetul asigurarilor pentru somaj, in termen de 15 zile lucratoare de la data de 1 a lunii urmatoare expirarii termenului de depunere a documentelor necesare pentru verificarea si acordarea acestor sume.
5. Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti efectueaza controlul asupra indeplinirii conditiilor legale pentru incheierea conventiilor,derularea acestora si acordarea sumelor, precum si asupra respectarii de catre angajatori a obligatiilor asumate prin incheierea conventiilor prevazute. In urma actiunilor de control se pot stabili debite care se vor recupera potrivit procedurii stabilite de Legea 76/2002.
>> CLICK AICI << pentru a descarca CONVENTIA, CREREA si DECLARATIA pe PROPRIE RASPUNDERE.
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 484 din 09 iunie 2020
Principalele prevederi
Reamintim ca potrivit OUG nr. 92/2020, statul acorda lunar o indemnizatie de 50% din salariul fiecarei persoane (dar nu mai mult de 2.500 lei) angajate din randul somerilor, cu varsta mai mare de 50 de ani sau cuprinsa intre 16 si 29 de ani, timp de 12 luni.
Ordinul ANOFM 456/2020 aproba tocmai procedura de stabilire a acestor sume, solicitare si decontare de la agentiile de ocupare a fortei de munca, astfel:
1. Angajatorii incheie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza careia acestia isi au sediul social, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020, o conventie (potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1), pentru acordarea sumelor de 50% din salariul fiecarui angajat.
In vederea incheierii conventiei, angajatorii depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta, o cerere potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2, insotita de urmatoarele documente:
a) declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, dintre care sa rezulte ca nu se afla in una dintre situatiile prevazute la art. VI din ordonanta de urgenta (nu este institutie sau autoritate publica, nu se afla in faliment, dizolvare, lichidare si nu are activitatile suspendate sau restrictii asupra acestora din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2), potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3;
b) actul de identitate, in copie; (document certificat pentru conformitate cu originalul de catre angajator)
c) actul in baza caruia au fost incadrati in munca, in copie. (document certificat pentru conformitate cu originalul de catre angajator)
2. Sumele se acorda angajatorilor lunar, de la data incheierii conventiei, proportional cu timpul efectiv lucrat in luna respectiva de persoanele incadrate in munca.
Sumele se acorda si pentru perioada concediului de odihna, cu precizarea ca in perioada in care raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor incadrate in baza conventiei sunt suspendate, nu se acorda sumele respective, insa perioada de suspendare a raporturilor de munca sau de serviciu nu face parte din perioada de acordare a masurilor de stimulare.
Reamintim faptul ca sumele se acorda angajatorilor in situatia in care persoanele beneficiare sunt inregistrate ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
De retinut: Angajatorii care incadreaza in munca persoane care indeplinesc atat conditiile pentru a beneficia de prevederile OUG 92/2020 (someri cu varsta mai mare de 50 de ani sau tineri cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani), cat si conditiile prevazute in Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca (absolventi de invatamant, someri cu varsta mai mare de 45 ani, tineri cu risc de marginalizare sociala), pot beneficia, pentru persoanele respective, optional, numai de una dintre masurile de stimulare a ocuparii fortei de munca.
3. Pentru verificarea si acordarea sumei lunare, angajatorii depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare lunii pentru care solicita aceasta suma, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza careia acestia isi au sediul social, un tabel nominal intocmit potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 , insotit de pontajul si statul de plata pentru luna respectiva, extras, in copie certificata de angajator pentru conformitate cu originalul.
4. Sumele lunare cuvenite se acorda de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, din bugetul asigurarilor pentru somaj, in termen de 15 zile lucratoare de la data de 1 a lunii urmatoare expirarii termenului de depunere a documentelor necesare pentru verificarea si acordarea acestor sume.
5. Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti efectueaza controlul asupra indeplinirii conditiilor legale pentru incheierea conventiilor,derularea acestora si acordarea sumelor, precum si asupra respectarii de catre angajatori a obligatiilor asumate prin incheierea conventiilor prevazute. In urma actiunilor de control se pot stabili debite care se vor recupera potrivit procedurii stabilite de Legea 76/2002.
>> CLICK AICI << pentru a descarca CONVENTIA, CREREA si DECLARATIA pe PROPRIE RASPUNDERE.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
23Iun2022
Ordinul nr. 964/2022. Declaratia pe propria raspundere pentru masura Kurzarbeit
de
Ionut Jinga
23 Iun 2022
04Apr2022
Legea nr. 73/2022. Concediul si indemnizatia pentru parintele copilului aflat in carantina sau izolare
de
Ionut Jinga
04 Apr 2022
08Mar2022
OMF nr. 261/2022. Procedura de analiza a documentelor depuse pentru obtinerea granturilor IMM INVEST
de
Ionut Jinga
08 Mar 2022
01Feb2022
ORDINUL MMPS nr. 94/2022. Documentatia necesara decontarii indemnizatiei de somaj tehnic incepand cu 2022
de
Ionut Jinga
01 Feb 2022