Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Ordinul ANOFM nr. 593/2020. Zilele libere acordate parintilor in contextul COVID 19. Procedura pentru decontarea indemnizatiei

16 Sep 2020
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Ordinul ANOFM nr. 593/2020 privind aprobarea Procedurii de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, a documentelor justificative, precum si a modelului acestora

Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 836 din 11 septembrie 2020.

Ordinul aproba Procedura de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, documentele justificative, precum si modelul acestora, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

De retinut: Prevederile ordinului intra in vigoare in trei zile de la data publicarii.
 
 
PROCEDURA

de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2
 
Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, denumita in continuare ordonanta de urgenta, angajatorii depun la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala acestia sau sucursalele/punctele de lucru ale acestora, dupa caz, isi desfasoara activitatea o cerere, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura, care va fi datata si semnata de reprezentantul legal.

Cererea prevazuta la pct 1 va fi insotita de urmatoarele documente justificative:

   a) lista angajatilor care au beneficiat de zilele libere, precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura;
   b) copii de pe statele de plata si pontajele din care sa reiasa acordarea indemnizatiei pentru fiecare zi libera;
   c) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atesta ca lista prevazuta la lit. a) contine persoanele care indeplinesc conditiile reglementate de ordonanta de urgenta, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezenta procedura;
   d) dovada platii impozitului si contributiilor de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si a contributiei asiguratorie pentru munca aferente indemnizatiei pentru fiecare zi libera.

Cererea si documentele justificative prevazute mai sus se transmit de catre angajatori electronic sau in format letric la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termenul de 30 de zile de la data efectuarii platii contributiilor si impozitelor aferente indemnizatiei.

Decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, in termenul de 15 zile calendaristice, care curge de la data inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a documentelor prevazute mai sus.

Click AICI pentru a descarca documentele in format WORD!

ANEXA Nr. 1 la procedura

CERERE
Angajator . . . . . . . . . .
CUI/CIF . . . . . . . . . .
Cod CAEN . . . . . . . . . .
Cont bancar nr. . . . . . . . . . .
Telefon . . . . . . . . . .
E-mail . . . . . . . . . .
Catre Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana . . . . . . . . . ./a Municipiului Bucuresti

Subsemnatul/Subsemnata.........., legitimat/legitimata cu CI/BI seria.......... nr..........., eliberata/eliberat de.......... la data de.........., CNP.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., avand CUI.........., cu sediul social in localitatea.......... str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., telefon.........., fax.........., e-mail.........., in temeiul art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, va solicit decontarea sumei totale de.......... lei reprezentand indemnizatiile brute aferente unui numar de.......... angajati pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din aceeasi ordonanta de urgenta.

Atasez prezentei:
a) lista angajatilor care au beneficiat de zilele libere, precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada;
b) copii de pe statele de plata si pontajele din care reiese acordarea indemnizatiei pentru fiecare zi libera;
c) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atesta ca lista prevazuta la lit. a) contine persoanele care indeplinesc conditiile reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020;
d) dovada platii impozitului si contributiilor de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si a contributiei asiguratorie pentru munca aferente indemnizatiei pentru fiecare zi libera.
 
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
 
 
ANEXA Nr. 2la procedura
Angajator . . . . . . . . . .
CUI/CIF . . . . . . . . . .
 
LISTA*)
angajatilor care au beneficiat de zilele libere, precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada
luna . . . . . . . . . ./anul . . . . . . . . . .

*) Angajatorul isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in prezenta lista.
 
               
Nr. crt.Numele si prenumele angajatuluiCodul numeric personalNumele si prenumele celuilalt parinteCodul numeric personalNumele si prenumele copilului/ persoanei cu handicapCodul numeric personalSalariul de baza corespunzator locului de munca ocupat (lei)Perioada pentru care a fost acordata indemnizatia (zi/luna/an- zi/luna/an)Numarul de zile libereIndemnizatia bruta aferenta zilelor libere**) (lei)Contributia de asigurari socialeContributia de asigurari sociale de sanatateContributia asiguratorie pentru muncaImpozitul
1.              
2.              
3.              
               
. . .TOTAL             
 

**) Se plateste din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri si cheltuieli al angajatorului si este in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator unei zile lucratoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
 
 
ANEXA Nr. 3la procedura
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

Subsemnatul/Subsemnata,.........., legitimat/legitimata cu CI/BI seria.......... nr..........., eliberata/eliberat de.......... la data de.........., CNP.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., avand CUI.........., cu sediul social in localitatea.......... str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., telefon.........., fax.........., e-mail.........., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca lista angajatilor care au beneficiat de zilele libere, precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada contine persoanele care indeplinesc conditiile reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2.
 
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
 
 
ANEXA Nr. 4la procedura

Institutia publica . . . . . . . . . ., cu sediul in localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . ., nr. . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ./municipiul . . . . . . . . . ., sectorul . . . . . . . . . ., telefon . . . . . . . . . ., fax . . . . . . . . . ., e-mail . . . . . . . . . .
 
LISTA NOMINALA

conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2
Unitatea*)/Serviciul de zi . . . . . . . . . ., cu sediul in localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . ., nr. . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ./municipiul . . . . . . . . . ., sectorul . . . . . . . . . ., telefon . . . . . . . . . ., fax . . . . . . . . . ., e-mail . . . . . . . . . .

*) Unitatea de educatie timpurie anteprescolara sau unitatea de invatamant.
Nr. si data deciziei de limitare sau suspendare a cursurilor in unitate*) sau a activitatilor din serviciul de zi . . . . . . . . . .
 
Nr. crt.Numele si prenumeleCNPStatutul detinut**)
1.   
2.   
3.   
n.   
 
**) Se completeaza in mod corespunzator, pentru fiecare persoana in parte, dupa cum urmeaza:
"1" - prescolar;
"2" - scolar de pana la 12 ani inclusiv;
"3" - copil cu handicap inscris in unitate de invatamant special;
"4" - copil inscris in unitate de educatie timpurie anteprescolara;
"5" - persoana cu handicap prevazuta la art. 1 alin. (4) sau (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 care beneficiaza de serviciul de zi aflat in administrarea primariei;
"6" - persoana cu handicap prevazuta la art. 1 alin. (4) sau (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 care beneficiaza de serviciul de zi aflat in administrarea directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului.
 
Numele si prenumele conducatorului institutiei publice, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x