Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Ordinul M.A.T nr. 963/2022. Cine si in ce conditii beneficiaza de granturile din sectorul agroalimentar

26 Mai 2022
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Act normativ: Ordinul M.A.T nr. 963/2022 privind aprobarea Procedurii de implementare a masurii "Granturi pentru capital de lucru acordate entitatilor din domeniul agroalimentar" din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 61/2022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile

Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 511 din 24 mai 2022

Procedura de implementare a masurii “Granturi pentru capital de lucru acordate entitatilor din domeniul agroalimentar”

Obiectivul masurii

Obiectivul principal al schemei de ajutor de stat il constituie acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operational Competitivitate 2014-2020, denumit in continuare POC, in contextul crizei provocate de COVID-19, pentru beneficiarii din domeniul agroalimentar prevazuti de O.U.G. nr. 61 din 06 mai 2022 a caror activitate a fost afectata de efectele pandemiei de COVID-19.
Masura este implementata de catre Ministerul Antreprenoriatului si Turismului (MAT), in calitate de administrator de grant conform criteriilor stabilite de MIPE in schema de ajutor de stat si ghidul solicitantului, in parteneriat cu Agentiile pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului (AIMMAIPE) si Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 61 din 06 mai 2022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile.

Prin prezenta procedura se implementeaza o schema de ajutor de stat. Acordarea ajutoarelor de stat in cadrul masurii se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevazute de Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19, aprobat de Comisia Europeana. Schema se aplica pe intreg teritoriul Romaniei, in toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

Modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat

Masura este valabila pana la 30 iunie 2022, platile in cadrul masurii vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2023. In conditiile in care valabilitatea masurii va fi prelungita prin modificarea legislatiei in vigoare, prevederea se va aplica de drept si asupra prezentei proceduri. Ajutoarele se acorda dupa obtinerea deciziei de autorizare a Comisiei Europene.

Beneficiarii de ajutor de stat in cadrul masurii

Granturile se acorda pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat incheiat cu urmatoarele categorii de beneficiari: IMM-uri, societati agricole, cooperative agricole, grupuri de producatori si organizatii de producatori din domeniile de activitate agricultura, piscicultura si acvacultura, industria alimentara si alte activitati asimilate acesteia, a caror activitate curenta a fost afectata de efectele pandemiei COVID-19. Pentru inscrierea in platforma electronica, solicitantii trebuie sa fie inregistrati cu Cod Unic de Identificare/Certificat de Identificare Fiscala la ANAF.

Lista domeniilor de activitate eligibile este prevazuta in anexa la O.U.G. nr. 61 din 06 mai 2022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile.

Granturile pentru capital de lucru se acorda beneficiarilor care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) au inregistrat profit operational din activitatea curenta/operationala respectiv din activitatea de exploatare, in unul din ultimele trei exercitii financiare inainte de depunerea cererii de finantare pentru obtinerea grantului, potrivit situatiilor financiare depuse la ANAF;

b) dispun de coparticipare la constituirea capitalului de lucru in procent de 15% din valoarea grantului, la data acordarii grantului pentru capital de lucru, cofinantare care este libera de ajutor de stat, potrivit prevederilor legale in vigoare;

c) mentin sau, dupa caz, suplimenteaza numarul de salariati, fata de data depunerii cererii (Registru salariatilor din Revisal care se va incarca in aplicatia electronica trebuie sa contina angajatii activi, suspendati si incetati si trebuie sa fie emis in ziua anterioara trimiterii cererii de finantare (formularului de inscriere – Anexa 1) pe o perioada de minimum 6 luni de la data acordarii granturilor, cu exceptia situatiilor in care contractele individuale de munca sunt incheiate pentru sezonieri sau/si zilieri; La numarul de salariati care trebuie mentinuti se iau in calcul si contractele de munca active si cele suspendate, incheiate pe perioada nedeterminata.

d) Codul CAEN REV 2 pentru care se solicita ajutor de stat era autorizat potrivit prevederilor legale in vigoare la data de 31 decembrie 2019.

e) nu se aflau in dificultate la 31 decembrie 2019, in sensul prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a unor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea art. 107 si 108 din tratat, modificat si completat prin Regulamentul (UE) nr. 1084/2017, ale Regulamentelor de exceptare in bloc in sectorul agricultura (ABER) si Regulamentul de exceptare in bloc in sectorul pescuitului si acvaculturii (FIBER). f) valoarea totala a ajutoarelor de stat primite in cadrul temporar COVID-19 instituit de Comisia Europeana, insumata cu cuantumul ajutorului de stat solicitat in cadrul prezentei masuri, se incadreaza in plafoanele mentionate de Cadrul temporar COVID-19, respectiv de 345.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in sectorul pescuitului si acvaculturii, 290.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole, respectiv 2.300.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in celelalte domenii de activitate.

g) nu exista impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral, conform prevederilor legale in vigoare.

h) nu sunt supusi concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolventa sau faliment. i) nu au solicitat ajutor de stat in cadrul masurii 1- microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile sub forma de suma forfetara, asa cum este definita in cadrul O.U.G. nr. 61 din 06 mai 2022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile. j) au mai putin de 250 de angajati si o cifra de afaceri anuala neta care nu depaseste echivalentul in lei a 50 de milioane de euro sau active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 de milioane de euro.
k) au avut in anul 2019 o cifra de afaceri de minimum 24.739 lei.

Verificarea incadrarii beneficiarului in categoria IMM se realizeaza, pe baza de esantion, de catre MAT/AIMMAIPE dupa depunerea cererii de finantare si incheierea contractelor de acordare a ajutorului de stat, cu conditia recuperarii sprijinului din fonduri externe nerambursabile daca beneficiarul nu se incadreaza in categoria beneficiarilor eligibili la data depunerii cererii de finatare (formularului de inscriere – Anexa 1).

Tipurile de ajutor financiar

Ministerul Antreprenoriatului si Turismului, denumit in continuare MAT, in parteneriat cu Agentiile pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului denumite in continuare AIMMAIPE, administreaza, gestioneaza si deruleaza direct sau prin intermediul organizatiilor ori institutiilor de drept privat, selectate printr-o procedura deschisa, transparenta, nediscriminatorie, neconditionata si suficient promovata, proiectele, masurile si programele de incurajare si stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si asigura managementul financiar si/sau tehnic al fondurilor alocate.

MAT va incheia acte aditionale la conventiile de colaborare cu bancile selectate pentru implementarea masurilor stipulate in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014 – 2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 220/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru derularea operatiunilor de efectuare a platilor catre beneficiarii schemei de granturi pentru capital de lucru. Comisioanele, dobanzile, taxele, precum si orice alte cheltuieli bancare sunt in sarcina exclusiva a beneficiarului de grant pentru capital de lucru.

Prin prezenta masura se finanteaza cererile de finantare (formularele de inscriere – Anexa 1) in ordinea depunerii acestora, in urmatoarele conditii:

a) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferenta anului 2019 cuprinsa intre 5.000 si 33.350 euro, valoarea grantului este de 5.000 euro, respectiv 24.739 lei;

b) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferenta anului 2019 mai mare de 33.350 euro, valoarea grantului este in procent de 15% din cifra de afaceri si nu poate depasi suma de 120.000 euro, respectiv 593.748 lei.

c) Valoarea granturilor pentru capital de lucru nu include cofinantarea beneficiarilor de ajutor de stat, care trebuie sa fie libera de ajutor de stat, la constituirea capitalului de lucru, in procent de 15% din valoarea grantului solicitat.

Beneficiarii pot utiliza granturile pentru capital de lucru, sub forma de suma forfetara, alocate din fonduri externe nerambursabile, cofinantate din bugetul de stat, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat incheiat in format electronic, pentru sustinerea urmatoarelor cheltuieli angajate dupa data de 1 februarie 2020:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;

b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate;
 
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat si/sau cheltuieli privind arenda sau redeventa pe baza de contract de arenda sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;

d) cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente/operationale, cu exceptia serviciilor de consultanta;

e) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente/operationale; f) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii necesare reluarii activitatii curente/operationale; g) cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului si bugetele locale.

Cheltuielile efectuate din granturi pentru capital de lucru trebuie sa fie in legatura cu activitatile/sub-activitatile codului CAEN pentru care s-a solicitat finantare si sa fie angajate nu mai devreme de data de 1 februarie 2020 si aferente unei perioade care nu depaseste 180 de zile de la data incasarii grantului.

Verificarea asigurarii tipurilor de cheltuieli eligibile se face de catre MAT/AIMMAIPE si AM POC pe esantion de 1% in scopul validarii justificarii sumei forfetare.

Beneficiarii vor depune declaratie pe propria raspundere ca utilizarea grantului in alte scopuri decat cele prevazute de O.U.G. nr. 61 din 06 mai 2022 va atrage dupa sine recuperarea ajutorului de stat acordat, impreuna cu plata accesoriilor.

Cheltuiala cu taxa pe valoarea adaugata este eligibila daca este nerecuperabila.

Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile si facturile emise anterior semnarii contractului, care vor fi achitate din grantul pentru capital de lucru acordat in cadrul masurii, dupa data semnarii contractului de acordare a ajutorului de stat. Sunt eligibile datoriile restante aferente taxelor si impozitelor salariale, angajate dupa data de 1 februarie 2020.

Cheltuielile cu consultanta nu sunt eligibile in cadrul prezentei masuri.

! Nu sunt eligibile cheltuielile cu salariile nete, achizitiile de bunuri second-hand, nu sunt permise achizitiile in sistem leasing si nici cheltuielile cu chiria activelor corporale. Ca exceptie, sunt eligibile cheltuielile privind chiria pe baza de contract incheiat pentru sediul social/punctul de lucru inregistrat in care se desfasoara activitatea pentru care se solicita finantare.

In cadrul acestei masuri, nu sunt eligibile a fi decontate din ajutorul de stat urmatoarele categorii de cheltuieli: terenuri, terenuri construite, imobile, mijloace de transport, rate si/sau rambursari la credite/linii de credite/leasing, dobanzi aferente acestora, garantiile de orice fel, cofinantari in cadrul altor forme de sprijin.

Procedura de inscriere in cadrul masurii

Inscrierea in cadrul masurii, creare profil, user, parola si completarea cererii de finantare (formularului de inscriere – Anexa 1) in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro . Aplicantii au obligatia de a urmari informatiile referitoare la masura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toata perioada de implementare (inscriere, verificare, clarificari, semnare contract, incarcare documente cheltuieli si transmitere raport de progres, efectuare plati, monitorizare, raportare, etc.), precum si in contul creat la inscriere, denumit in continuare front office.

Inscrierile in cadrul masurii se vor realiza in doua etape distincte:

a) Etapa de creare profil, user si parola, unde aplicantii vor inregistra cu semnatura electronica atat datele reprezentantului legal/imputernicit (Anexa 3) cat si datele intreprinderilor aplicante.
b) Etapa de inscriere in cadrul masurii “Granturi pentru capital de lucru pentru entitatile din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile” in care aplicantii, cu profilul, user si parola generate in prima etapa, vor completa si transmite cererea de finantare (formularul de inscriere conform Anexei 1).

Etapa de creare profil, user si parola este activa pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro (2) Data de la care este activa a doua etapa de inscriere in cadrul masurii „Granturi pentru capital de lucru pentru entitatile din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile” se comunica pe site-ul institutiei inainte de inceperea procesului de inregistrare propriu-zis.

Aplicatia electronica de inscriere aferenta primei etape de creare profil, user si parola va ramane deschisa pe toata perioada inscrierilor in cadrul O.U.G. nr. 61/2022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19.

Aplicatia electronica de inscriere aferenta celei de a doua etape de inscriere in cadrul masurii „Granturi pentru capital de lucru pentru entitatile din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile” va fi deschisa incepand cu ora 10.00 a primei zile de inscriere, timp de 6 zile calendaristice de la demararea inscrierii in cadrul masurii, pana la ora 20.00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului.

Pentru participarea la masura „Granturi pentru capital de lucru pentru entitatile din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile” fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola in prima etapa, generand prin aceasta actiune un cont de utilizator. Dupa crearea contului de utilizator, aplicantii vor avea acces la acesta pe toata perioada de implementare a masurii, vor putea accesa documentatia transmisa si vor avea posibilitatea incarcarii documentului care face dovada cofinantarii, semnarii si transmiterii contractului, descarcarii, incarcarii si transmiterii de documente diverse aferente platii sau raportarii, in mod electronic. Adresa de e-mail trebuie sa aparìina beneficiarului èi sa se regaseasca in toata documentaìia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenìa pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a masurii. Adresa de e-mail nu poate fi schimbata pe perioada de implementare a masurii. Aplicantii au obligatia de a urmari constant contul de utilizator si site-ul MAT pentru a raspunde in termen tuturor solicitarilor.

In momentul trimiterii cererii de finantare (formularului de inscriere online - Anexa 1), aplicatia electronica va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii de tipul "Formularul de depunere a fost transmis cu succes!", mesaj care se va regasi in front office.

Dupa completarea si trimiterea on-line a cererii de finantare (formularului de inscriere – Anexa 1) nu se mai pot face completari/modificari asupra acestuia.

Dupa trimiterea formularului – Anexa 1, aplicantii vor avea posibilitatea vizionarii in timp real pe https://granturi.imm.gov.ro, sectiunea Transparenta, a listei cu solicitantii inscrisi in vederea verificarii administrative si a eligibilitatii in cadrul masurii. Ordinea la contractare in cadrul masurii se va face conform principiului primul venit – primul servit.

Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar de identificare unic pentru fiecare proiect in Registrul Unic Electronic, denumit numar RUE.

Aplicantii care nu au inregistrat la ANAF situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2019 pana la data publicarii prezentei proceduri in Monitorul Oficial, vor primi decizie de respingere.

Documentele ilizibile sau incomplet incarcate in aplicatie pot fi solicitate prin clarificari. Netransmiterea tuturor documentelor solicitate prin clarificari in termenul prevazut in prezenta procedura atrage dupa sine decaderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile masurii.

Pentru toate documentele provenite din strainatate vor fi prezentate traduceri autorizate.

Pre-evaluarea si contractarea

MAT prin AIMMAIPE incheie contracte de acordare a ajutorului de stat, in limita creditelor bugetare si de angajament aprobate potrivit legii, pe baza pre-evaluarii realizate prin platforma informatica IMM Recover si a existentei declaratiilor pe propria raspundere aferente cererilor de finantare (formularele de inscriere – Anexa 1) depuse de beneficiari.

Aplicantii care, in urma pre-evaluarii electronice, nu indeplinesc conditiile de eligibilitate vor primi Decizie de respingere.

In conformitate cu dispozitiile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, in situatia in care solicitantul se considera vatamat intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim, acesta are dreptul de a urma procedura prevazuta in aceste situatii. Inainte de a se adresa instantei de judecata, solicitantul trebuie sa urmeze procedura plangerii prealabile.

Solicitantul se poate adresa AIMMAIPE de care apartine, formuland o contestatie, in termen de 2 zile calendaristice de la data transmiterii actului administrativ pentru neindeplinirea conditiilor din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii, veridicitatii si conformitatii celor inscrise in cererea de finantare (formularul de inscriere – Anexa 1) on-line cu documentele justificative depuse.

Contestatia se formuleaza in aplicatia electronica si va cuprinde: - datele de identificare ale solicitantului; - obiectul contestatiei; - motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza contestatia; - dovezile pe care se intemeiaza; - semnatura reprezentantului legal.

Pentru solutionarea contestatiilor, se va constitui o Comisie de contestatie din cadrul AIMMAIPE, formata din membrii care nu au participat la procesul de verificare al documentatiei pentru care s-a depus contestatie.
 
Termenul de solutionare este de 3 zile lucratoare de la data primirii contestatiei. Comunicarea solutionarii contestatiei se va face prin e-mail/front office. (9) In situatia in care beneficiarul ajutorului de stat obtine decizie de solutionare a contestatiei in favoarea sa ulterior datei de 30 iunie 2022, cheltuielile cu acordarea ajutorului de stat se suporta din bugetul de stat, dupa alocarea de catre Ministerul Finantelor a sumelor necesare in bugetul MAT.

Pentru aplicantii acceptati in urma pre-evaluarii, in limita bugetului alocat masurii, aplicatia informatica va genera contract de acordare a ajutorului de stat (Anexa nr. 2) care se va regasi in contul aplicantului si va trimite pe adresa de corespondenta un mesaj de atentionare in acest sens.

Aplicantii vor intra in aplicatie, vor introduce codul IBAN al intreprinderii (cont curent sau cont de grant), vor incarca dovada cofinantarii (extras de cont bancar, scrisoare de aprobare a creditului sau contract de credit), vor descarca contractul de acordare a ajutorului de stat, il vor semna cu semnatura electronica si il vor reincarca semnat si il vor transmite in aplicatie in maxim 5 zile calendaristice de la primire, dar nu mai tarziu de data limita prevazuta in schema de ajutor - OUG nr. 61/2022, respectiv 30 iunie 2022.

Aplicantii/solicitantii care nu semneaza si nu transmit contractul de acordare a ajutorului de stat pana la termenul limita prevazut in legislatia schemei si in prezenta procedura, vor primi Decizie de respingere, transmisa prin contul din aplicatie. Beneficiarii care au semnat si au transmis contractul de acordare a ajutorului de stat vor deschide conturi curente distincte pentru proiect la institutia partenera, care vor fi utilizate exclusiv pentru implementarea masurii pe perioada de derulare a acesteia.

In situatia in care, dupa semnarea contractelor de acordare a ajutorului de stat, se constata neconcordante intre pre-evaluarea realizata prin platforma informatica IMM Recover si verificarile efectuate de MAT/AIMMAIPE pana la data data platii, referitoare la respectarea conditiior de eligibilitate prevazute de prezenta procedura, se va intocmi o nota justificativa prin care se va aproba rezilierea contractului de acordare a ajutorului stat prin rezolutiune de plin drept, fara notificare si fara interventia instantei de judecata.

Contractele de acordare a ajutorului de stat incheiate de AIMMAIPE vor contine in mod obligatoriu o clauza de rezolutiune a contractului de plin drept fara notificare si fara interventia instantei de judecata, cu urmatorul continut: ”In situatia in care se constata neconcordante intre pre-evaluarea cererilor de finantare depuse de beneficiarii ajutorului de stat, realizata cu ajutorul platformei informatice IMM Recover si verificarile efectuate de administratorul schemei de ajutor de stat pana la data efectuarii platii, referitoare la respectarea conditiilor de eligibilitate specifice masurilor de acordare a sprijinului, contractul de acordare a ajutorului de stat inceteaza prin rezolutiune de plin drept, fara notificare si fara interventia instantei de judecata”.

In situatia in care MAT/AIMMAIPE/AM POC constata ca aplicantii nu indeplinesc conditiile de eligibilitate sau nu respecta prevederile prezentei proceduri, in orice moment de la data transmiterii formularelor si pana la finalizarea perioadei de durabilitate a schemei, dar nu mai mult de 3 ani, acestia vor primi Decizie de respingere, respectiv Contractul inceteaza prin rezolutiune de plin drept si dupa caz, grantul va fi recuperat.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x