Ordinul nr. 1.642/2022. Pasii pentru depunerea DECLARATIILOR pentru Fondul de Mediu (AFM)
05 Iul 2022
Act normativ: Ordinul nr. 1.642/2022 privind modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 626 din 27 iunie 2022
Principalele prevederi
1. Declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
2. Generarea unui cont de acces in aplicatia informatica care asigura serviciul «Depunere declaratii online» se realizeaza in baza solicitarii scrise, in format electronic, a reprezentantului legal al persoanei juridice/fizice, depusa prin intermediul serviciului «Depunere declaratii online», conform anexei nr. 1. Solicitarea va fi insotita de un document care atesta calitatea de reprezentant legal a solicitantului.
3. In urma solicitarii, Administratia Fondului pentru Mediu genereaza un cont de acces si o parola pentru fiecare persoana juridica/fizica, pe care le comunica reprezentantului legal. Dupa intrarea in posesie a contului si a parolei, reprezentantul legal are obligatia sa modifice parola de utilizator.
4. Contul de acces va permite reprezentantului legal accesarea urmatoarelor functiuni ale serviciului "Depunere declaratii on-line":
(....)
d) solicitarea de emitere a certificatului de atestare fiscala privind obligatiile la Fondul pentru mediu, in forma electronica;
e) vizualizarea si descarcarea certificatului de atestare fiscala privind obligatiile la Fondul pentru mediu, emis in forma electronica, valabil cu semnatura electronica a Administratiei Fondului pentru Mediu.
5. Utilizarea serviciului «Depunere declaratii online» de catre persoanele autorizate (reprezentantul legal / imputernicitul reprezentantului legal, detinatori al unei semnaturi electronice calificate) va fi posibila numai dupa inrolarea in aplicatia informatica, in baza unei imputerniciri notariale atasate la cererea de inrolare prevazuta in anexa nr. 2.
6. Imputernicirea notariala trebuie sa cuprinda obligatoriu urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale contribuabilului/platitorului, dupa caz;
b) datele de identificare ale reprezentantului legal;
c) datele de identificare ale persoanei fizice care va avea calitatea de imputernicit pentru utilizarea serviciului «Depunere declaratii online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu;
d) adresa de e-mail la care se vor efectua notificarile referitoare la confirmarea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si comunicarea actelor prevazute la alin. (5) si a altor documente ori informari emise de Administratia Fondului pentru Mediu;
e) acordul privind primirea de informari prin posta electronica;
f) acceptul privind termenii si conditiile de utilizare a serviciului «Depunere declaratii online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu.
7. In imputernicirea notariala, reprezentantul legal isi va exprima acordul in legatura cu optiunea emiterii, in forma electronica, a actelor administrativ-fiscale, a actelor de executare ori a altor acte de catre Administratia Fondului pentru Mediu, precum si in legatura cu optiunea comunicarii acestor acte prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
8. Cererea de inrolare semnata electronic de catre Administratia Fondului pentru Mediu va fi descarcata, verificata si semnata cu semnatura electronica calificata de catre persoana autorizata. Cererea de inrolare va fi transmisa, in format electronic, catre serviciul «Depunere declaratii online» si va fi insotita de documentul care atesta calitatea de reprezentant legal sau de imputernicirea notariala, dupa caz.
9. Pentru aprobarea cererii de inrolare, persoana autorizata comunica prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire ori depune direct la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu imputernicirea notariala, in original.
10. Orice modificare a declaratiilor fiscale se realizeaza prin depunerea Declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificative, in format electronic, prin intermediul serviciului «Depunere declaratii online», cu respectarea Instructiunilor de completare si depunere a formularului «Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru mediu», aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 591/2017, cu modificarile si completarile ulterioare."
11. Declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativa se depune in format electronic, prin intermediul serviciului «Depunere declaratii online», numai insotita de documente justificative din care sa rezulte corectitudinea datelor inscrise in declaratia rectificativa. Documentele justificative, semnate cu semnatura electronica calificata de catre persoana autorizata, vor fi incarcate in platforma serviciului «Depunere declaratii online» odata cu declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativa.
12. Daca sunt indeplinite conditiile legale, Administratia Fondului pentru Mediu aproba declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativa si comunica un mesaj electronic de confirmare la adresele de e-mail indicate in solicitarea de deschidere a contului de acces si in cererea de inrolare.
13. Prelungirea valabilitatii imputernicirii acordate persoanei inrolate se realizeaza prin intermediul unei noi imputerniciri notariale la Administratia Fondului pentru Mediu. Imputernicirea notariala, in original, va fi comunicata prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire ori va fi depusa direct la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu, iar forma electronica a acesteia va fi incarcata in serviciul «Depunere declaratii online».
14. Dupa reinnoirea certificatului calificat pentru semnatura electronica de catre un furnizor de servicii de certificare calificata, persoana inrolata completeaza «Cererea de reinnoire a certificatului digital» pusa la dispozitie in cadrul serviciului «Depunere declaratii online», care va fi semnata cu noul certificat calificat pentru semnatura electronica. Reinnoirea se poate face cel mai devreme in ziua expirarii valabilitatii certificatului calificat pentru semnatura electronica si numai daca noul certificat a fost emis de acelasi furnizor de semnaturi digitale calificate de la care a fost achizitionat certificatul digital expirat.
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 626 din 27 iunie 2022
Principalele prevederi
1. Declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
2. Generarea unui cont de acces in aplicatia informatica care asigura serviciul «Depunere declaratii online» se realizeaza in baza solicitarii scrise, in format electronic, a reprezentantului legal al persoanei juridice/fizice, depusa prin intermediul serviciului «Depunere declaratii online», conform anexei nr. 1. Solicitarea va fi insotita de un document care atesta calitatea de reprezentant legal a solicitantului.
3. In urma solicitarii, Administratia Fondului pentru Mediu genereaza un cont de acces si o parola pentru fiecare persoana juridica/fizica, pe care le comunica reprezentantului legal. Dupa intrarea in posesie a contului si a parolei, reprezentantul legal are obligatia sa modifice parola de utilizator.
4. Contul de acces va permite reprezentantului legal accesarea urmatoarelor functiuni ale serviciului "Depunere declaratii on-line":
(....)
d) solicitarea de emitere a certificatului de atestare fiscala privind obligatiile la Fondul pentru mediu, in forma electronica;
e) vizualizarea si descarcarea certificatului de atestare fiscala privind obligatiile la Fondul pentru mediu, emis in forma electronica, valabil cu semnatura electronica a Administratiei Fondului pentru Mediu.
5. Utilizarea serviciului «Depunere declaratii online» de catre persoanele autorizate (reprezentantul legal / imputernicitul reprezentantului legal, detinatori al unei semnaturi electronice calificate) va fi posibila numai dupa inrolarea in aplicatia informatica, in baza unei imputerniciri notariale atasate la cererea de inrolare prevazuta in anexa nr. 2.
6. Imputernicirea notariala trebuie sa cuprinda obligatoriu urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale contribuabilului/platitorului, dupa caz;
b) datele de identificare ale reprezentantului legal;
c) datele de identificare ale persoanei fizice care va avea calitatea de imputernicit pentru utilizarea serviciului «Depunere declaratii online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu;
d) adresa de e-mail la care se vor efectua notificarile referitoare la confirmarea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si comunicarea actelor prevazute la alin. (5) si a altor documente ori informari emise de Administratia Fondului pentru Mediu;
e) acordul privind primirea de informari prin posta electronica;
f) acceptul privind termenii si conditiile de utilizare a serviciului «Depunere declaratii online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu.
7. In imputernicirea notariala, reprezentantul legal isi va exprima acordul in legatura cu optiunea emiterii, in forma electronica, a actelor administrativ-fiscale, a actelor de executare ori a altor acte de catre Administratia Fondului pentru Mediu, precum si in legatura cu optiunea comunicarii acestor acte prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
8. Cererea de inrolare semnata electronic de catre Administratia Fondului pentru Mediu va fi descarcata, verificata si semnata cu semnatura electronica calificata de catre persoana autorizata. Cererea de inrolare va fi transmisa, in format electronic, catre serviciul «Depunere declaratii online» si va fi insotita de documentul care atesta calitatea de reprezentant legal sau de imputernicirea notariala, dupa caz.
9. Pentru aprobarea cererii de inrolare, persoana autorizata comunica prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire ori depune direct la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu imputernicirea notariala, in original.
10. Orice modificare a declaratiilor fiscale se realizeaza prin depunerea Declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificative, in format electronic, prin intermediul serviciului «Depunere declaratii online», cu respectarea Instructiunilor de completare si depunere a formularului «Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru mediu», aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 591/2017, cu modificarile si completarile ulterioare."
11. Declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativa se depune in format electronic, prin intermediul serviciului «Depunere declaratii online», numai insotita de documente justificative din care sa rezulte corectitudinea datelor inscrise in declaratia rectificativa. Documentele justificative, semnate cu semnatura electronica calificata de catre persoana autorizata, vor fi incarcate in platforma serviciului «Depunere declaratii online» odata cu declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativa.
12. Daca sunt indeplinite conditiile legale, Administratia Fondului pentru Mediu aproba declaratia privind obligatiile la Fondul pentru mediu rectificativa si comunica un mesaj electronic de confirmare la adresele de e-mail indicate in solicitarea de deschidere a contului de acces si in cererea de inrolare.
13. Prelungirea valabilitatii imputernicirii acordate persoanei inrolate se realizeaza prin intermediul unei noi imputerniciri notariale la Administratia Fondului pentru Mediu. Imputernicirea notariala, in original, va fi comunicata prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire ori va fi depusa direct la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu, iar forma electronica a acesteia va fi incarcata in serviciul «Depunere declaratii online».
14. Dupa reinnoirea certificatului calificat pentru semnatura electronica de catre un furnizor de servicii de certificare calificata, persoana inrolata completeaza «Cererea de reinnoire a certificatului digital» pusa la dispozitie in cadrul serviciului «Depunere declaratii online», care va fi semnata cu noul certificat calificat pentru semnatura electronica. Reinnoirea se poate face cel mai devreme in ziua expirarii valabilitatii certificatului calificat pentru semnatura electronica si numai daca noul certificat a fost emis de acelasi furnizor de semnaturi digitale calificate de la care a fost achizitionat certificatul digital expirat.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
14Feb2024
eTAX 2.0. pentru Mediu: De la Declaratii la Toate Documentele
de
Ionut Jinga
14 Feb 2024
22Dec2023
Model Nou de Declaratie pentru Fondul pentru Mediu - Ordinul 3173/2023
de
Ionut Jinga
22 Dec 2023
27Apr2023
Statul restituie TAXA de poluare auto cu dobanda. Ce cuprinde cererea de recuperare?
de
Ionut Jinga
27 Apr 2023
01Mar2023
Vanzarea unui teren extravilan mai devreme de 8 ani de la dobandire. Declaratii obligatorii
de
Ionut Jinga
01 Mar 2023
23Sep2022
OG 125/2022. Produsele exceptate de plata ecotaxei. Sanctiuni dure pentru nerespectarea legislatiei de mediu
de
Ionut Jinga
23 Sep 2022