Ordinul nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta
08 Iul 2019
(Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 544 din 03 iulie 2019)
Principalele prevederi
- Declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Se poate utiliza aceasta metoda, ca alternativa la metodele actuale de transmitere (prin posta sau la registratura AFM).
Contribuabilul/Platitorul care a utilizat pe parcursul unui an fiscal ambele cai de transmitere a declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu este obligat sa depuna declaratia aferenta lunii decembrie prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line". In caz contrar, declaratia se considera necomunicata.
Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu, contribuabilii/platitorii utilizeaza serviciul "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.
Data depunerii declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru mediu este data inregistrarii acesteia pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, astfel cum a fost comunicata contribuabilului/platitorului prin mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaratiei.
- Pasi de urmat pentru depunerea online a declaratiei:
Declaratia depusa prin mijloace electronice de transmitere la distanta se prezuma a fi semnata de catre persoana inrolata in cadrul serviciului "Depunere declaratii on-line", daca aceasta a atasat declaratiei o semnatura electronica calificata, emisa de un prestator de servicii de incredere calificat, acreditat in conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014.
Semnarea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu se efectueaza prin utilizarea unei semnaturi electronice calificate, care se bazeaza pe un certificat calificat pentru semnatura electronica, emis de un prestator de servicii de incredere calificat, acreditat in conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014 .
- Solicitarea unui cont de acces in aplicatia informatica care asigura serviciul "Depunere declaratii on-line"
Generarea unui cont de acces in aplicatia informatica care asigura serviciul "Depunere declaratii on-line" se realizeaza in baza solicitarii scrise a reprezentantului legal a contribuabilului/platitorului, depusa la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu.
In urma solicitarii, Administratia Fondului pentru Mediu genereaza un cont de acces si o parola pentru fiecare contribuabil/platitor pe care le comunica reprezentantului legal. Dupa intrarea in posesie a contului si a parolei, reprezentantul legal are obligatia sa modifice parola de utilizator.
Contul de acces va permite reprezentantului legal accesarea urmatoarelor functiuni ale serviciului "Depunere declaratii on-line":
a) vizualizarea istoricului declaratiilor comunicate;
b) vizualizarea situatiei platilor efectuate la Fondul pentru mediu;
c) vizualizarea notificarilor referitoare la administrarea contului de acces, confirmarea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si referitoare la actele administrativ-fiscale, a actelor de procedura si altor documente ori informari comunicate de Administratia Fondului pentru Mediu.
- Cum se depune electronic declaratia pentru fondul de mediu
a) reprezentant legal, detinator al unei semnaturi electronice calificate;
b) imputernicitul reprezentantului legal, detinator al unei semnaturi electronice calificate.
Utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" de catre reprezentantul legal va fi posibila numai dupa inrolarea in aplicatia informatica, in baza cererii de inrolare.
Utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" de catre imputernicitul reprezentantului legal va fi posibila numai dupa inrolarea in aplicatia informatica, in baza unei declaratii notariale atasate la cererea de inrolare.
Declaratia notariala trebuie sa cuprinda obligatoriu urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale contribuabilului/platitorului, dupa caz;
b) datele de identificare ale reprezentantului legal;
c) datele de identificare ale persoanei fizice care va avea calitatea de imputernicit pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line";
d) adresa de e-mail la care se vor efectua notificarile referitoare la confirmarea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta;
e) acordul privind primirea de informari prin posta electronica;
f) acceptul privind termenii si conditiile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line".
Aplicatia informatica care asigura serviciul "Depunere declaratii on-line" va gestiona cererile de inrolare, prin implementarea unui mecanism de autentificare folosind semnaturi electronice calificate.
Cererea de inrolare semnata electronic de catre Administratia Fondului pentru Mediu va fi descarcata, verificata si semnata cu semnatura electronica calificata de catre persoana autorizata. Cererea de inrolare va fi transmisa, in format electronic, catre serviciul "Depunere declaratii on-line" si va fi insotita de declaratia notariala, dupa caz.
Dupa aprobarea cererii de inrolare, persoana autorizata va fi considerata persoana inrolata pe platforma serviciului "Depunere declaratii on-line".
- Reguli privind utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line"
a) persoana inrolata este detinatoarea certificatului calificat pentru semnatura electronica cu care a semnat cererea de inrolare ori cererea de prelungire a valabilitatii acestuia;
b) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line";
c) se exprima acordul in legatura cu utilizarea si prelucrarea datelor cu caracter personal, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Persoana inrolata va putea accesa urmatoarele functionalitati ale serviciului "Depunere declaratii on-line":
a) editarea in format electronic, comunicarea si tiparirea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu;
b) verificarea confirmarii de primire a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu si a numerelor de inregistrare alocate;
c) vizualizarea istoricului declaratiilor comunicate si descarcarea situatiei acestora;
d) vizualizarea si descarcarea situatiei platilor efectuate la Fondul pentru mediu;
e) receptionarea si descarcarea actelor administrativ-fiscale, actelor de procedura, cererilor, precum si a altor documente si informatii comunicate de Administratia Fondului pentru Mediu, dupa caz;
f) comunicarea de cereri, solicitari, notificari etc.;
g) solicitarea de emitere a certificatului de atestare fiscala privind obligatiile la Fondul pentru mediu, in forma electronica;
h) vizualizarea si descarcarea certificatului de atestare fiscala privind obligatiile la Fondul pentru mediu, emis in forma electronica, valabil cu semnatura electronica a Administratiei Fondului pentru Mediu;
i) revocarea ori reinnoirea certificatului calificat pentru semnatura electronica;
j) gestiunea datelor personale ale persoanei inrolate;
k) modificarea sau completarea datelor referitoare la contribuabil/platitor;
l) transmiterea si receptionarea mesajelor referitoare la utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line".
Depunerea declaratiilor fiscale de catre contribuabil/platitor consta in completarea datelor corespunzatoare campurilor din macheta prezentata in aplicatia informatica care asigura serviciul "Depunere declaratii on-line".
Pe baza datelor completate se genereaza automat declaratia privind obligatia la Fondul pentru mediu, care se semneaza cu o semnatura electronica calificata de catre persoana inrolata si se incarca pe platforma serviciului "Depunere declaratii on-line".
Platforma serviciului "Depunere declaratii on-line" genereaza un numar de inregistrare si o data a comunicarii pentru fiecare declaratie incarcata, elemente care vor fi comunicate contribuabilului/platitorului atat prin mesaj electronic de confirmare, cat si prin posta electronica la adresele de e-mail indicate in solicitarea de deschidere a contului de acces si in cererea de inrolare.
Declaratiile fiscale transmise prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" se considera comunicate la data furnizata de aplicatie odata cu numarul de inregistrare alocat.
Orice modificare a declaratiilor fiscale se realizeaza prin depunerea unei declaratii rectificative in forma editata pe suport hartie, cu respectarea Instructiunilor de completare si depunere a formularului "Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru mediu", aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 591/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
De retinut: In cazul comunicarii prin serviciul "Depunere declaratii on-line" a actelor administrativ-fiscale ori a actelor de procedura, acestea se considera comunicate, respectiv indeplinite in termen de 15 zile de la data transmiterii la adresa de e-mail indicata.
Documentele emise de Administratia Fondului pentru Mediu se semneaza cu o semnatura electronica calificata.
Atentie: Accesul la serviciul "Depunere declaratii on-line" se opreste, din oficiu, de catre Administratia Fondului pentru Mediu, in urmatoarele situatii:
a) radierea contribuabilului/platitorului la Fondul pentru mediu;
b) utilizarea abuziva a serviciului;
c) in cazul in care securitatea contului de acces este compromisa;
d) in cazul in care se identifica o imixtiune in elementele de securitate a aplicatiei informatice care asigura serviciul "Depunere declaratii on-line" ori a site-ului www.afm.ro.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
05Iul2022
OUG nr. 93/2022. La presiunea UE, statul restituie taxele de mediu pentru autoturisme
de
Ionut Jinga
05 Iul 2022
11Apr2022
Hotararea nr. 463/2022. Calcularea comisionului de administrare in cadrul IMM Invest Romania
de
Ionut Jinga
11 Apr 2022
24Nov2021
OMF nr. 1.420/2021. Publicarea si actualizarea informatiilor publicate de Ministerul Finantelor
de
Ionut Jinga
24 Nov 2021
18Nov2021
Ordinul INS nr. 773/2021. Pragurile valorice INTRASTAT pentru 2022
de
Ionut Jinga
18 Nov 2021
11Nov2021
Firmele care nu au depus declaratia privind beneficiarul real pot fi dizolvate
de
Ionut Jinga
11 Nov 2021