Ordinul ONPCSB nr. 380/2021. Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
21 Sep 2021
Act normativ: Ordinul ONPCSB nr. 380/2021 privind informarea Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor de catre entitatile raportoare cu privire la neconcordantele referitoare la beneficiarii reali, in temeiul art. 19 alin. (71) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 899 din 20 septembrie 2021
Principalele prevederi
1. Se aproba forma si modalitatea de transmitere catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a informarii cu privire la orice neconcordanta dintre informatiile disponibile in registrele centrale privind beneficiarii reali si informatiile pe care le detin entitatile raportoare cu privire la acestia, in temeiul Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
2. Informarea prevazuta mai sus se realizeaza conform urmatorului model:
INFORMARE
referitoare la neconcordantele privind beneficiarul real, in temeiul art. 19 alin. (71) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare
In temeiul art. 19 alin. (71) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de entitate raportoare, va informam cu privire la neconcordantele existente intre informatiile disponibile in registrul central privind beneficiarii reali organizat la autoritatea.......... si informatiile privind beneficiarii reali pe care le detinem pentru clientul..........:
CAPITOLUL I Informatii privind entitatea raportoare
Denumirea |
Forma juridica de organizare |
Judetul |
Localitatea |
Persoana de contact |
Numele si prenumele: |
Functia: |
Tel.: |
E-mail: |
Denumirea |
Forma juridica de organizare |
Numarul de inregistrare la ONRC |
Codul unic de inregistrare |
Adresa |
Judetul |
Localitatea |
Strada, numar, bloc, scara, etaj, apartament, sector |
Reprezentantul legal |
Numele si prenumele: |
Functia: |
Tel.: |
E-mail: |
Denumirea |
Forma juridica de organizare |
Numarul de inregistrare la ONRC |
Codul unic de inregistrare |
Adresa |
Judetul |
Localitatea |
Strada, numar, bloc, scara, etaj, apartament, sector |
Reprezentantul legal |
Numele si prenumele: |
Functia: |
Tel.: |
E-mail: |
Numele si prenumele: |
Data nasterii |
Codul numeric personal |
Act de identitate: seria, numarul: |
Cetatenia |
Domiciliul |
Judetul |
Localitatea |
Strada, numar, bloc, scara, etaj, apartament, sector |
Daca sunt mai multi beneficiari reali, se completeaza un tabel separat cu datele pentru fiecare persoana in parte.
CAPITOLUL IV Informatii privind beneficiarul(ii) real(i) inregistrat(ti) in registrul central organizat la nivelul ONRC/MJ/ANAF*)
*) Se va mentiona explicit la nivelul carei autoritati este organizat registrul central in care figureaza beneficiarul(ii) real(i).
Numele si prenumele: |
Data nasterii |
Codul numeric personal |
Act de identitate: seria, numarul: |
Cetatenia |
Domiciliul |
Judetul |
Localitatea |
Strada, numar, bloc, scara, etaj, apartament, sector |
Daca sunt mai multi beneficiari reali, se completeaza un tabel separat cu datele pentru fiecare persoana in parte.
CAPITOLUL V Neconcordante intre informatiile privind beneficiarii reali pe care le detine entitatea raportoare si informatiile disponibile in registrele centrale privind beneficiarii reali
3. Obligatia de transmitere a informarii prevazute la pct 1 revine entitatilor raportoare prevazute la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Va reamintim categoriile de entitati raportoareprevazute la art 5 alin 1 din Legea 129/2019:
a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;
b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;
c) administratorii de fonduri de pensii facultative si/sau ocupationale, in nume propriu si pentru fondurile de pensii facultative si/sau fondurile de pensii ocupationale pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscali, persoanele care acorda consultanta financiara, de afaceri sau contabila, alte persoane care se angajeaza sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectiva este afiliata, ajutor material, asistenta sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economica sau profesionala principala;
f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile; crearea, functionarea sau administrarea de fiducii, societati, fundatii sau structuri similare;
g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);
g1) furnizorii de servicii de schimb intre monede virtuale si monede fiduciare;.
g2) furnizorii de portofele digitale.
h) agentii si dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci cand actioneaza in calitate de intermediari in inchirierea de bunuri imobile, dar numai in ceea ce priveste tranzactiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
i) alte persoane care, in calitate de profesionisti, comercializeaza bunuri, numai in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.
j) persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
k) persoanele care depoziteaza sau comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul cu opere de arta, atunci cand aceasta activitate este desfasurata in zone libere, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult.
4. Transmiterea informarii prevazute la pct 1, completata in format electronic, se face exclusiv prin mesageria sistemului de raportare on-line, pus la dispozitie de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, dupa cum urmeaza:
a) pentru entitatile raportoare, cu exceptia institutiilor de credit si a sucursalelor din Romania ale institutiilor de credit straine - prin portalul web accesibil la adresa de internet https://rapoarte.onpcsb.ro;
b) pentru institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine - prin portalul https://sestdi.onpcsb.ro, accesibil in reteaua de comunicatii interbancare a Bancii Nationale a Romaniei;
c) mesajul prin care se transmite informarea prevazuta la pct 1 cuprinde in mod obligatoriu:
- in rubrica "Subiect": "Informare neconcordante beneficiar real";
- in corpul mesajului: orice alte precizari considerate a fi necesare de catre emitent;
- in atasament: informarea elaborata dupa modelul prevazut in anexa la prezentul ordin, in format document word (.doc, .docx);
- semnatura electronica a emitentului.
5. Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor pune la dispozitia entitatilor raportoare, pe site-ul www.onpcsb.ro, modelul informarii prevazute in anexa la prezentul ordin, in format document word (.doc, .docx).
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
16Apr2024
Surprize fiscale din iulie: Ce se intampla cu contribuabilii mari si mijlocii?
de
Ionut Jinga
16 Apr 2024
01Apr2024
Noua definitie a intreprinderilor legate. Extinderea scutirilor de TVA. Termen prelungit pentru D700
de
Ionut Jinga
01 Apr 2024
18Dec2023
Resetare fiscala 2024 [Ordonanta Trenulet]: Reforme majore privind impozitul micro, impozitul pe profit si taxele salariale
de
Ionut Jinga
18 Dec 2023
30Oct2023
Revizuirea Radicala a Codului Fiscal: Ce Aduce Legea 296/2023
de
Ionut Jinga
30 Oct 2023
09Oct2023
Amenzi Directe, Fara Avertisment! Ce Schimbari Aduce HG 937/2023?
de
Ionut Jinga
09 Oct 2023
25Sep2023
Revolutie Fiscala: OUG 74/2023 Schimba Regulile Jocului in Codul Fiscal
de
Ionut Jinga
25 Sep 2023