Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 11 Aprilie 2021
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Seminare online
vezi aici toata colectia >>>

Organizare evidenta contabila in cazul comertului cu amanuntul

Intrebare: Microintreprindere platitoare de tva vinde mobila tip outlet prin internet (CAEN 4791). Marfa este achizitionata din UE fara tva, aplicandu-se taxarea inversa. Contabilitatea se tine in Saga, cantitativ valoric, in depozit, neinregistrandu-se pretul de vanzare. Marfa vine ambalata in multe pachete si receptia se face cantitativ valoric in baza codului inscris pe factura, cu o denumire simpla, fara diferente cantitative. In general, pentru protectia marfii in depozit pachetele raman nedesfacute.

Ele se desfac cand apare o comanda pentru marfa ce se afiseaza pe site. Coletele care compun o piesa de mobilier sunt multe, unele lipsesc, altele sunt in plus, au defecte, cu piese lipsa intr-un pachet, astfel ca mobila nu poate fi vanduta. Solutia pentru aceste parti dintr-o marfa ce nu se pot vinde, ar fi sa le reparam, sa completam alte piese din alta mobila, sa producem noi alte produse pe care sa le vindem. Am limita astfel pierderile, comparativ cu varianta de a le casa si genera deseuri.

Cum am putea organiza din punct de vedere contabil aceasta operatiune? Trebuie sa dispunem de anumite autorizatii pentru aceasta activitate? Ce documente ar fi necesare?

Vanzarile pe site se fac cu o alta denumire (mai artistica), diferita de denumirea din depozit, fiind afisat pretul de vanzare si disconturile acordate. Marfa este facturata catre persoane fizice si juridice cu denumirea de pe site si codul din depozit (pentru a putea descarca marfa din stoc).

Este corect ca identificam marfa doar in baza codului si nu si a denumirii? Este corecta evidenta gestiunii la pret de achizitie? Nu avem inscris pe receptie pretul de vanzare pentru fiecare mobila.

La depozit vin persoane fizice care vor sa vizioneze marfa si o ridica personal, transportul asigurandu-l clientul. Acesta ridica marfa si achita cash, uneori partial (exista casa de marcat), diferenta virand-o prin banca sau cash (de ex. luna urmatoare). Cum putem procedura aceasta operatiune din punct de vedere al documentelor emise si al configurarilor din contabilitate?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Testeaza GRATUIT sau logheaza-te in contul tau pentru a avea acces la raspunsul articolului
Organizare evidenta contabila in cazul comertului cu amanuntul

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 01 apr 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 85073 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU!Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x