Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Organizare evidenta contabila in cazul comertului cu amanuntul

valabil la 01 Apr 2021
Simona Stanculescu Raspuns oferit de
Simona Stanculescu

Consultant fiscal

Intrebare: Microintreprindere platitoare de tva vinde mobila tip outlet prin internet (CAEN 4791). Marfa este achizitionata din UE fara tva, aplicandu-se taxarea inversa. Contabilitatea se tine in Saga, cantitativ valoric, in depozit, neinregistrandu-se pretul de vanzare. Marfa vine ambalata in multe pachete si receptia se face cantitativ valoric in baza codului inscris pe factura, cu o denumire simpla, fara diferente cantitative. In general, pentru protectia marfii in depozit pachetele raman nedesfacute.

Ele se desfac cand apare o comanda pentru marfa ce se afiseaza pe site. Coletele care compun o piesa de mobilier sunt multe, unele lipsesc, altele sunt in plus, au defecte, cu piese lipsa intr-un pachet, astfel ca mobila nu poate fi vanduta. Solutia pentru aceste parti dintr-o marfa ce nu se pot vinde, ar fi sa le reparam, sa completam alte piese din alta mobila, sa producem noi alte produse pe care sa le vindem. Am limita astfel pierderile, comparativ cu varianta de a le casa si genera deseuri.

Cum am putea organiza din punct de vedere contabil aceasta operatiune? Trebuie sa dispunem de anumite autorizatii pentru aceasta activitate? Ce documente ar fi necesare?

Vanzarile pe site se fac cu o alta denumire (mai artistica), diferita de denumirea din depozit, fiind afisat pretul de vanzare si disconturile acordate. Marfa este facturata catre persoane fizice si juridice cu denumirea de pe site si codul din depozit (pentru a putea descarca marfa din stoc).

Este corect ca identificam marfa doar in baza codului si nu si a denumirii? Este corecta evidenta gestiunii la pret de achizitie? Nu avem inscris pe receptie pretul de vanzare pentru fiecare mobila.

La depozit vin persoane fizice care vor sa vizioneze marfa si o ridica personal, transportul asigurandu-l clientul. Acesta ridica marfa si achita cash, uneori partial (exista casa de marcat), diferenta virand-o prin banca sau cash (de ex. luna urmatoare). Cum putem procedura aceasta operatiune din punct de vedere al documentelor emise si al configurarilor din contabilitate?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4791

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 01 apr 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Livrari de bunuri

25Apr2024

Export marfuri. Factura catre societate din UE

de Vera Constantin valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: 1. Societatea noastra livreaza marfa catre societatea D din SUA. Acum inca nu s-a decis cine organizeaza transportul, noi sau clientul, dar aceste costuri vor fi acoperita prin pretul marfii livrate.2. Factura de la societatea noastra va fi emisa catre firma B din grup din UE;3. Firma B va emite o factura catre firma C din grup din SUA;4. Firma C va emite factura finala catre firma D, tot ...
25Apr2024

Declarare livrare locala

de Mihaela Corneanu valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: O societate A din Romania, platitoare de TVA, avand codul CAEN 2370, executa o comanda (produse fara risc fiscal) pentru o firma B din Franta. Se factureaza pe firma B din Franta in euro cu TVA dar livrarea se face local, pe teritoriul Romaniei. 1. Este necesar intocmirea RO e-Transport avand in vedere ca bunurile nu parasesc teritoriul Romaniei, dar firma B catre care se factureaza este din ...
23Apr2024

Acordare si primire mostre

de Mihaela Corneanu valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: In cazul unei livrari de mostre mobilier catre un client din UE sau din afara UE, acestea se trimit cu CMR si aviz sau declaratie vamala la export, insa nu le-am facturat fiind mostre cu valoare 0. Ar fi mai bine sa emitem factura cu valoarea mostrei si eventual o reducere cu aceeasi suma pe aceeasi factura, factura fiind cu valoare 0? Pentru vama se intocmeste o factura comerciala necesara ...
22Apr2024

Livrare cereale Elvetia

de Mihaela Corneanu valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: O societate inregistrata in scopuri de TVA in Romania vinde catre o firma inregistrata in Elvetia cereale (masuri simplificare) in portul Constanta. Cum va factura din punctul de vedere al TVA societatea din Romania catre societatea din Elvetia?
15Apr2024

Livrare de bunuri

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: avem un client din Romania pentru care vom aduce marfa din Polonia. Locul de livrare este Ucraina, deci, livrarea va fi livrata din Romania in Ucraina, prin clientul nostru, persoana juridica romana. Marfa este reprezentata din tabla cutata pentru constructii industriale, gen hale industriale. Ce documente trebuie sa intocmim noi, ca furnizori, si ce proceduri mai ...
11Apr2024

Facturare livrare intracomunitara catre o persoana neplatitoare de TVA

de Gina Popescu valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: In luna martie am efectuat o livrare de mobilier catre un client persoana juridica din Spania care nu este platitor de TVA. In acest caz factura se emite cu TVA? La ce rand se declara in D300?
x