Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 18 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

OUG nr. 130/2021. Modificari la final de an in Codul fiscal

20 Dec 2021
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Act normativ: ORDONANTA DE URGENTA 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Publicare: in Monitorul oficial nr. 1.202/18.12.2021

Premisele adoptarii OUG nr. 130/2021
  • necesitatea majorarii plafonului neimpozabil si care nu se cuprinde in baza de calcul al contributiilor de asigurari sociale obligatorii de la suma de 150 lei la suma de 300 lei pentru fiecare persoana si fiecare eveniment, in cazul cadourilor in bani si/sau in natura
  • implementarea masurilor din domeniul fiscal cuprinse in Programul de guvernare, aprobat prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 42/2021 pentru acordarea increderii Guvernului, privind eliminarea facilitatii de exceptare de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele fizice care au calitatea de pensionari, pentru veniturile din pensii care depasesc 4.000 de lei, pentru partea ce depaseste suma lunara de 4.000 de lei, pentru fiecare drept de pensie
  • obiectivele din Planul National de Redresare si Rezilienta cu privire la necesitatea reducerii distorsiunilor si stimulentelor fiscale, luand in considerare necesitatea efectuarii unor corelari in vederea asigurarii aplicarii unitare a reglementarilor fiscale cu privire la impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, avand in vedere ca masura suspendarii stimulentului fiscal pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit care efectueaza cheltuieli cu educatia timpurie inceteaza la data de 31 decembrie 2021 si faptul ca reglementarea actuala privind facilitatea fiscala pentru cheltuielile cu educatia timpurie nu corespunde cu normele comunitare adoptate in domeniul taxei pe valoarea adaugata si accizelor si nici cu cele nationale din domeniul impozitului pe salarii
  • faptul ca nepromovarea reglementarilor in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale obligatorii referitoare la tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obtinute sub forma tichetelor cadou ar avea consecinte negative, in sensul ca:
a) ar conduce la posibilitatea platii veniturilor salariale sub forma tichetelor cadou avand in vedere regimul fiscal actual al exceptarii acestora de la plata contributiilor sociale obligatorii, generand diminuarea incasarilor la bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat;
b) nu sunt valorificate in sistemele de asigurari sociale veniturile obtinute sub forma tichetelor cadou de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor, ce ar avea ca efect si diminuarea cuantumului venitului din pensie in cazul persoanelor fizice respective;
c) produce distorsiuni din punct de vedere concurential pe piata muncii;
d) sunt diminuate veniturile bugetelor de asigurari sociale
  • neadoptarea masurii privind eliminarea facilitatii de exceptare de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele fizice care au calitatea de pensionari pentru veniturile din pensii care depasesc 4.000 de lei ar conduce la mentinerea situatiei actuale privind fondurile insuficiente de care dispune bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in contextul crizei sanitare actuale determinata de situatia epidemiologica din Romania generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2
  • este necesara instituirea urgenta a unor reguli in vederea respectarii caracterului social pentru aplicarea cotei reduse de TVA, conform legislatiei europene in domeniu, in cazul livrarilor de locuinte
  • scopul refacerii mijlocului legal de protectie a bugetului general consolidat al statului, dar si necesitatea protejarii persoanelor carora li s-au retinut impozitele cu diferite destinatii: contributii, impozite etc., dar nu au fost virate la bugetul general consolidate, luand in considerare faptul ca mentinerea situatiei actuale reprezinta o vulnerabilitate atat pentru bugetul public care a fost, astfel, lipsit de resursele financiare necesare prin savarsirea infractiunii de retinere si nevarsare a impozitelor si/sau contributiilor cu retinere la sursa, cat si pentru persoanele care ar trebui sa beneficieze de drepturile constitutionale cum ar fi: dreptul la ocrotirea sanatatii, dreptul la pensie, la ajutor pentru somaj sau la alte forme de asigurari sociale
  • necesitatea clarificarii urgente, din perspectiva regimului TVA aplicabil, a unor prevederi din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021—2022
  • necesitatea instituirii unor masuri urgente pentru intarirea capacitatii de urmarire si colectare a sumelor datorate bugetului de stat pentru livrarile de produse cu risc fiscal ridicat, prin transmiterea facturilor in sistemul RO e-Factura
Principalele prevederi

I. Modificari/completari la Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

1. impozitul pe venit

1.1. Majorarea (de la 150 lei la 300 lei) plafonului de neimpozabilitate a cadourilor in bani si/sau in natura

Urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:

a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru dispozitive medicale, ajutoarele pentru nastere/adoptie, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca sau in regulamentul intern.

Nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevazute mai sus, realizate de persoane fizice, daca aceste venituri sunt primite in baza unor legi speciale si/sau finantate din buget, cu exceptia indemnizatiilor de vacanta acordate potrivit legii. In cazul cadourilor in bani si/sau in natura, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori, veniturile sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai jos, nu depaseste 300 lei:

(i) cadouri oferite angajatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase;
(ii) cadouri oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie;
(iii) cadouri oferite angajatilor in beneficiul copiilor minori ai acestora cu ocazia zilei de 1 iunie. Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru angajatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator, astfel cum este prevazut in contractul de munca, regulamentul intern, sau primite in baza unor legi speciale si/sau finantate din buget, este neimpozabila, in masura in care valoarea totala a acestora nu depaseste intr-un an fiscal, pentru fiecare angajat, nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate;.

1.2. Deducerea contributiei de sanatate (CASS) din venitul impozabil lunar din pensii
Venitul impozabil lunar din pensii se stabileste prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei si, dupa caz, a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata potrivit prevederilor titlului V — Contributii sociale obligatorii.

1.3. Nu mai sunt incluse in categoria veniturilor din alte surse, urmatoarele: biletele de valoare sub forma tichetelor cadou acordate pe baza evidentei nominale altor categorii de beneficiari, pentru campaniile de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru reclama si publicitate, altele decat cele prevazute la art. 76 alin. (3) lit. h) si alin. (4) lit. a) din Codul fiscal.

1.4. Platitorii de venituri din pensii sunt inclusi in lista platitorilor cu regim de retinere la sursa a impozitelor exceptati de la obligatia depunerii Declaratiei anuale 205.

Platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitelor au obligatia sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat, cu exceptia platitorilor de venituri din salarii si asimilate salariilor, platitorilor de venituri din pensii, platitorilor de venituri din drepturi de proprietate intelectuala, platitorilor de venituri in baza contractelor de activitate sportiva, venituri din arenda sau din asocieri cu persoane juridice, acestia avand obligatia depunerii Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

2. Contributia de asigurari sociale de stat (CAS)

2.1. Este inclusa in baza de calcul a CAS,  valoarea nominala a tichetelor cadou prevazute la art. 76 alin. (3) lit. h), acordate de catre angajatori, potrivit legii (cu exceptia destinatiilor si limitelor pentru care nu sunt considerate avantaje asimilate salariilor).

2.2. Nu se cuprind in calculul CAS, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie dintre cele de mai jos, nu depaseste 300 lei, cadourile oferite angajatilor cu ocazia evenimentelor prevazute de Codul fiscal.

In cazul cadourilor in bani si/sau in natura, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori, veniturile nu sunt cuprinse in baza de calcul al contributiei in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie dintre cele de mai jos, nu depaseste 300 lei:
(i) cadouri oferite angajatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase;
(ii) cadouri oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie;
(iii) cadouri oferite angajatilor in beneficiul copiilor minori ai acestora cu ocazia zilei de 1 iunie. Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru angajatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator, astfel cum este prevazut in contractul de munca, regulamentul intern, sau primite in baza unor legi speciale si/sau finantate din buget, nu se cuprinde in baza de calcul, in masura in care valoarea totala a acestora nu depaseste intr-un an fiscal, pentru fiecare angajat, nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate. (...)

2.3. Tichetele cadou sunt excluse din categoria biletelor de valoare care nu sunt cuprinse in baza lunara de calcul a CAS, ramanand exceptate insa biletele de valoare sub forma tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor de cresa, tichetelor culturale, acordate potrivit legii;

2.4. Nu se cuprind in baza de calcul a CAS, sumele reprezentand dobanzi si actualizarea cu indicele de inflatie, stabilite in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii, inclusiv cele acordate potrivit hotararilor primei instante, executorii de drept, sau potrivit legii, dupa caz, acordate in legatura cu salariile, soldele, pensiile sau alte drepturi de asigurari sociale, inclusiv diferente ale acestora.

3. Contributia la asigurarile de sanatate (CASS)

3.1.Pentru veniturile din pensii mai mari de 4.000 lei lunar se datoreaza CASS.

"Sunt exceptate de la plata CASS,  persoanele fizice care au calitatea de pensionari, pentru veniturile din pensii de pana la suma de 4.000 lei lunar inclusiv, precum si pentru veniturile realizate din drepturi de proprietate intelectuala".

3.2. Valoarea nominala a tichetelor cadou prevazute la art. 76 alin. (3) lit. h), acordate de angajatori, potrivit legii, reprezinta baza de calcul a CASS (cu exceptia destinatiilor si limitelor pentru care nu sunt considerate avantaje asimilate salariilor).

3.3. Baza lunara de calcul al CASS pentru pensionari este partea care depaseste suma lunara de 4.000 lei;

3.4. In cazul in care au fost acordate sume reprezentand salarii/solde sau diferente de salarii/solde, stabilite prin lege sau in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii, inclusiv cele acordate potrivit hotararilor primei instante, executorii de drept, precum si in cazul in care prin astfel de hotarari s-a dispus reincadrarea in munca a unor persoane, sumele respective se defalca pe lunile la care se refera si se utilizeaza cotele de contributii de asigurari sociale de sanatate care erau in vigoare in acea perioada. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate potrivit legii se calculeaza, se retin la data efectuarii platii si se platesc pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost platite aceste sume.

3.5.  In cazul in care au fost acordate sume reprezentand pensii sau diferente de pensii, stabilite prin lege sau in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii, aferente unor perioade in care se datoreaza contributia individuala de asigurari sociale de sanatate/contributia de asigurari sociale de sanatate, dupa caz, pentru sumele respective se utilizeaza cotele de contributii in vigoare in acele perioade. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate potrivit legii se calculeaza, se retin la data efectuarii platii si se platesc pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost platite aceste sume.

3.6. Persoanele fizice care obtin din strainatate venituri din pensii pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate au obligatia sa depuna declaratia prevazuta la art. 122 (declaratia unica, capitolul I "Date privind veniturile realizate"), cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte.

De retinut: Prevederile pct. 3.6 se aplica incepand cu veniturile obtinute in anul 2022.

4. Contributia asiguratorie pentru munca (C.A.M)

Valoarea nominala a tichetelor cadou prevazute la art. 76 alin. (3) lit. h), acordate de angajatori, potrivit legii, intra in baza lunara de calcul a CAM (cu exceptia destinatiilor si limitelor pentru care nu sunt considerate avantaje asimilate salariilor).

5. Taxa pe valoarea adaugata (modificarile privind TVA intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2022)

5.1.  Se majoreaza in anumite conditii, de la 450.000 lei la 700.000 lei, plafonul pentru cota redusa de TVA in cazul vanzarii de locuinte

Cota redusa de TVA (5%) se aplica asupra bazei de impozitare pentru:  livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodaresti, a caror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depaseste suma de 450.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, achizitionate de persoane fizice.

Suprafata utila a locuintei este cea definita prin Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Anexele gospodaresti sunt cele definite prin Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Cota redusa se aplica numai in cazul locuintelor care in momentul livrarii pot fi locuite ca atare.

Cota redusa de 5% se aplica si pentru livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodaresti, a caror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, depaseste suma de 450.000 lei, dar nu depaseste suma de 700.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, achizitionate de persoane fizice in mod individual sau in comun cu alta persoana fizica/alte persoane fizice.

Suprafata utila a locuintei este cea definita prin Legea nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Anexele gospodaresti sunt cele definite prin Legea nr. 50/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cota redusa se aplica numai in cazul locuintelor care in momentul livrarii pot fi locuite ca atare.

Orice persoana fizica poate achizitiona, incepand cu data de 1 ianuarie 2022, in mod individual sau in comun cu alta persoana fizica/alte persoane fizice, o singura locuinta a carei valoare depaseste suma de 450.000 lei, dar nu depaseste suma de 700.000 lei, exclusiv TVA, cu cota redusa de 5%.

5.2. Se extinde cota redusa de TVA (5%) si pentru livrarea de energie termica in sezonul rece, destinata unor anumite categorii de consumatori

Cota redusa de TVA (5%) se aplica asupra bazei de impozitare pentru:  livrarea de energie termica in sezonul rece, destinata urmatoarelor categorii de consumatori:

1. populatie;
2. spitale publice si private, definite conform Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, unitati de invatamant publice si private, definite conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. organizatii neguvernamentale reglementate potrivit legii, precum si unitatile de cult, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor, republicata;
4. furnizori de servicii sociale, publici si privati, acreditati, care presteaza servicii sociale prevazute in Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum si a regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.”

Nota: Prin sezon rece, in sensul prevederilor de mai sus, se intelege perioada de 5 luni cuprinsa intre data de 1 noiembrie a anului curent si data de 31 martie a anului urmator.

De retinut: Aceste prevederi se aplica pentru livrarile de energie termica efectuate incepand cu data de 1 ianuarie 2022.

5.3. Se organizeaza «Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%», in format electronic, pe baza informatiilor din actele juridice intre vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate pentru locuintele prevazute la alin. (3) lit. c) pct. 3 si 5, autentificate incepand cu data de 1 ianuarie 2022.

Notarii publici au obligatia:

a) sa verifice indeplinirea conditiei referitoare la achizitia unei singure locuinte a carei valoare depaseste suma de 450.000 lei, dar nu depaseste suma de 700.000 lei, exclusiv TVA, cu cota redusa de TVA de 5%, prin consultarea „Registrului achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%”, inainte de autentificarea actelor juridice intre vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate sau plata in avans pentru achizitia unei astfel de locuinte si, in situatia in care constata ca nu este indeplinita aceasta conditie, sa le autentifice doar daca livrarea se efectueaza cu cota standard de TVA;

b) sa completeze „Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%”, la data autentificarii actelor juridice intre vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate pentru locuintele prevazute la alin. (3) lit.

c) pct. 3 si 5; c) sa inscrie in actele juridice intre vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate sau plata in avans pentru achizitia unei locuinte prevazute la alin. (3) lit. c) pct. 5 mentiuni cu privire la respectarea obligatiilor prevazute la lit. a) si, dupa caz, la lit. b);

d) sa inscrie in actele juridice intre vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate pentru locuintele prevazute la alin. (3) lit. c) pct. 3 mentiuni cu privire la respectarea obligatiei prevazute la lit. b);

e) sa inscrie in actele juridice intre vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate sau plata in avans pentru locuintele prevazute la alin. (3) lit. c) pct. 3 si 5 cota de TVA aplicata, indiferent daca TVA se aplica la pret sau este inclusa in pret.

De retinut: Prevederile referitare la CASS aferenta veniturilor din pensii se aplica veniturilor realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2022.

Prevederile referitoare la tichetele cadou se aplica incepand cu veniturile aferente lunii urmatoare publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei ordonante de urgenta (incepand cu veniturile aferente lunii ianuarie 2022).

Alte reglementari
  • Aplicarea prevederilor din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor cu educatia timpurie se suspenda pana la data de 31 decembrie 2022!
Astfel aplicarea prevederilor art. 25 alin. (4) lit. i1) si i2), art. 76 alin. (4) lit. x) si art. 142 lit. z) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda incepand cu data de 1 ianuarie 2022 si pana la data de 31 decembrie 2022 inclusiv.

Pe perioada suspendarii, cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a creselor si gradinitelor aflate in administrarea contribuabililor sunt considerate cheltuieli cu deductibilitate limitata de natura celor prevazute la art. 25 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si intra sub incidenta limitei de 5% stabilite pentru acestea, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Procedura privind organizarea „Registrului achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%”, prevazut la art. 291 alin. (31) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu consultarea Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, in termen de 10 zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei.
  • Pana la termenul de 10 zile de la data operationalizarii „Registrului achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%”, prevazut la art. 291 alin. (31) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, cota redusa de TVA de 5% in cazul locuintelor a caror valoare depaseste suma de 450.000 lei, dar nu depaseste suma de 700.000 lei, exclusiv TVA, se aplica pe baza declaratiei pe propria raspundere a cumparatorului, autentificata de un notar, din care sa rezulte ca este indeplinita conditia referitoare la achizitia unei singure locuinte cu cota redusa de TVA de 5%, care se pastreaza la furnizor.
Dupa operationalizarea „Registrului achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%”, notarii publici au obligatia ca, in maximum 10 zile, sa completeze registrul cu informatiile referitoare la actele juridice intre vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate pentru locuintele prevazute la alin. (3) lit. c) pct. 3 si 5 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, care au fost autentificate pana la termenul prevazut mai sus.

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x