Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

PFA. Sediu social in apartament. Declaratii

valabil la 02 Ian 2020
Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Consultant fiscal, Expert contabil

Intrebare: O PFA care urmeaza sa se autorizeze in vederea desfasurarii activitatii, intentioneaza sa isi desfasoare activitatea profesionala intr-una din camerele apartamentului in care domiciliaza titularul PFA in baza unui contract de comodat.

Care sunt obligatiile declarative ale titularului PFA in acest caz fata de autoritatile fiscale (Administratie Financiara, primarie)? Acest lucru afectueaza in vreun fel nivelul impozitului pe cladire pe care il va avea de plata titularul PFA?

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6920

Raspuns: In vederea stabilirii impozitului pe cladire, suprafata folosita pentru desfasurarea activitatii persoanei fizice autorizate se considera suprafata folosita in scop nerezidential.

Impozitul se calculeaza conform art. 459 din Codul fiscal, apartamentul fiind considerat o cladire cu destinatie mixta. Potrivit acestuia, in cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential conform art. 457 din Codul fiscal, cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential, conform art. 458.

Daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, se aplica urmatoarele reguli:

   a) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457;
   b) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 458 – pentru cladiri nerezidentiale.
 
Pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar suprafetele folosite in scop rezidential si nerezidential nu sunt evidentiate distinct, impozitul se calculeaza conform art. 458 din Codul fiscal daca exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica. In cazul in care nu exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul se calculeaza conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal.

Prin sintagma "cheltuieli cu utilitatile" se intelege: cheltuieli comune aferente imobilului, cheltuieli cu energia electrica, gazele naturale, cheltuieli de termoficare, apa si canalizare.
 
In termen de 30 de zile de la schimbarea folosintei persoana fizica trebuie sa depuna declaratia de impunere la organul fiscal local iar impozitul pe cladiri se determina in noile conditii incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozitele si taxele locale

26Mar2024

Impozitare venituri din chirie obtinute de o persoana fizica

de Mariana Prejbeanu valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: Pentru inchirierea unui teren de la o persoana fizica de catre o persoana juridica, pentru amplasarea unui panou publicitar (respectiv 5mp) este necesar sa retin impozitul la sursa in momentul platii chiriei catre persoana fizica (200 lei - 20%)*10% = 16 lei? Sa platesc PF 184 lei, declaratia 100 cu impozit de 16 lei si platit la bugetul statului?
22Mar2024

Contract de inchiriere autoturism. Declarare impozit pe chirie incepand cu 2024. Persoana juridica

de Nicolae Liviu valabil la 22 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra are incheiat un contract de comodat pentru inchiriere autoturism de la o persoana fizica (salariat al societatii).As dori sa stiu daca incepand cu 2024, la plata sumei aferente contractutui trebuie sa retinem la sursa impozitul sau va cadea ca si pana acum in sarcina persoanei fizice declararea si plata acestuia?
14Mar2024

Refacturare impozite si taxe locale

de Gina Popescu valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: Proprietarul imobilului unde ne desfasuram activitatea este o fundatie X. Noi, fiind fundatia Y avem un contract de comodat prin care utilizam intreaga cladire, dar noi platim toate utilitatile, taxele, contributiile. La primaria proprietarul a achitat impozitul pe cladire, noi ar trebui sa ii platim aceasta suma. Ce posibilitate de facturare are proprietarul? Refactureaza impozitul (fiind ...
12Mar2024

Data calcul impozit pe cladiri

de Anca Bilas valabil la 12 Mar 2024
Intrebare: In cazul unui contribuabil persoana fizica pentru care se emite autorizatie de construire cladire in anul 2008 prezinta proces verbal de receptie in data de 05.01.2024. Cu ce data se stabileste impozitul pe cladire? In cazul unei persoane juridice care a detinut si declarat initial un teren in anul 2008, depune un plan de amplasament in data de 01.03.2024 din care reiese ca pe terenul ...
16Feb2024

Magazie pentru cereale. Cod clasificare. Impozit pe cladiri. Comisia de receptie

de Constanta Popa valabil la 16 Feb 2024
Intrebare: Suntem o societate care activeaza in domeniul agricol (codul CAEN 0111), beneficiara a unui proiect cu ajutor financiar nerambursabil prin PNDR 2014-2020, submasura 4.2 privind constructia unei magazii pentru depozitare si conservare cereale. Constructia urmeaza sa fie pusa in functiune in luna martie a anului 2024. Cladirea este construita din beton si are ca destinatie exclusiva depozitarea si ...
15Feb2024

Posibilitate acordare esalonare la plata impozite si taxe locale

de Bajan Camelia valabil la 15 Feb 2024
Intrebare: Se aplica prevederile referitoare la termene de prescriptie pentru impozite si taxe locale? Pot face obiectul esalonarii la plata a impozitelor si taxelor locale?
x