Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 14 August 2020
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Specialistii live


PFA. Sediu social in apartament. Declaratii

valabil la 02 Ian 2020
Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu
Economist

Intrebare: O PFA care urmeaza sa se autorizeze in vederea desfasurarii activitatii, intentioneaza sa isi desfasoare activitatea profesionala intr-una din camerele apartamentului in care domiciliaza titularul PFA in baza unui contract de comodat.
Care sunt obligatiile declarative ale titularului PFA in acest caz fata de autoritatile fiscale (Administratie Financiara, primarie)? Acest lucru afectueaza in vreun fel nivelul impozitului pe cladire pe care il va avea de plata titularul PFA?

Raspuns: In vederea stabilirii impozitului pe cladire, suprafata folosita pentru desfasurarea activitatii persoanei fizice autorizate se considera suprafata folosita in scop nerezidential.

Impozitul se calculeaza conform art. 459 din Codul fiscal, apartamentul fiind considerat o cladire cu destinatie mixta. Potrivit acestuia, in cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential conform art. 457 din Codul fiscal, cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential, conform art. 458.

Daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, se aplica urmatoarele reguli:

   a) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457;
   b) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 458 – pentru cladiri nerezidentiale.
 
Pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar suprafetele folosite in scop rezidential si nerezidential nu sunt evidentiate distinct, impozitul se calculeaza conform art. 458 din Codul fiscal daca exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica. In cazul in care nu exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul se calculeaza conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal.

Prin sintagma "cheltuieli cu utilitatile" se intelege: cheltuieli comune aferente imobilului, cheltuieli cu energia electrica, gazele naturale, cheltuieli de termoficare, apa si canalizare.
 
In termen de 30 de zile de la schimbarea folosintei persoana fizica trebuie sa depuna declaratia de impunere la organul fiscal local iar impozitul pe cladiri se determina in noile conditii incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Articole similare

06Aug2020

Inchiriere booking. Incadrare spatiu DITL

de Vera Constantin valabil la 06 Aug 2020
22Iul2020

Banner publicitar. Taxe datorate

de Vera Constantin valabil la 22 Iul 2020
23Iul2020

Cheltuieli de reclama si publicitate

de Ela Dumitra valabil la 23 Iul 2020
19Iun2020

Impozit pe cladiri.Valoarea impozabila

de Irina Dumitrescu valabil la 19 Iun 2020
x