Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Principalele prevederi ale OUG nr. 29/2020. Masuri economice si fiscal-bugetare

23 Mar 2020
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Va prezentam sinteza OUG nr.  29/2020 privind masuri economice si fiscal – bugetare, publicata in Monitorul Oficial nr. 230/21.03.2020.
 
1. Implementarea unui program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor raspandirii virusului COVID – 19, prin garantarea unor credite si subventionarea dobanzilor pentru aceste finantari.
 
Ministerul Finantelor va garanta pana la 80% din valoarea finantarilor acordate IMM. Valoarea maxima a creditelor/liniilor de credit pentru finantarea capitalului de lucru acordate unui beneficiar nu poate depasi media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali, in limita a 5 milioane lei. Pentru creditele de investitii, valoarea maxima a finantarii este de 10 milioane de lei.
 
Totodata, valoarea maxima cumulata a finantarilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar in cadrul acestei facilitati este de 10 milioane lei.
 
Pentru microintreprinderi sau intreprinderi mici, statul va acorda garantii pentru credite/linii de credit pentru finantarea capitalului de lucru, exclusiv dobanzile, comisioanele si speze bancare aferente creditului garantat de stat in procent de maximum 90%. Valoarea maxima a finantarilor va fi de 500.000 lei pentru microintreprinderi si de 1 milion de lei pentru intreprinderile mici.
 
Valoarea maxima a fiecarei finantari acordate unui beneficiar nu poate depasi media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali, in limita pragurile prevazute anterior.
 
Ministerul Finantelor Publice va subventiona 100% din dobanzile pentru creditele ce urmeaza a fi garantate, atat pentru microintreprinderi, cat si pentru intreprinderi mici si mijlocii.
 
Dobanda va fi subventionata de la momentul acordarii creditului pana la data de 31 martie 2021.
 
Acordarea subventiei de dobanda se mentine in anii 2021-2022, doar in conditiile in care cresterea economica estimata de CNSP (Comisia nat strategie si prognoza) pentru acesti ani se situeaza sub nivelul celei inregistrate in anul 2020.
 
Perioada de garantare a creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru va fi de 36 de luni cu posibilitatea prelungirii cu 36 de luni. Pentru creditele de investitii a fost mentinuta perioada de 120 de luni.
 
2. Prorogarea termenului de plata pentru impozitul pe cladiri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport de la 31 martie 2020 la 30 iunie 2020, perioada in care se vor primi in continuare bonificatiile stabilite de consiliile locale.
 
3. Prorogarea termenului pentru depunerea intentiei de restructurare (OUG nr. 6/2019 privind facilitati fiscale)  pana la data de 31 iulie 2020 (vechiul termen era 31 martie 2020) si prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare pana la data de 30 octombrie 2020 (vechiul termen era 31 iulie 2020).
 
4. Pentru obligatiile fiscale scadente incepand incepand cu data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si neachitate pana la incetarea masurilor prevazute de starea de urgenta (plus inca 30 de zile de la incetarea starii de urgenta) nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere conform Codului de procedura fiscala. Aceste obligatii fiscale neachitate nu se considera obligatii restante.
 
Se suspenda sau nu incep masurile de executare silita prin poprire (deci inclusiv pentru persoane juridice!!!!!!!!!), cu exceptia executarilor silite care se aplica pentru recuperarea creantelor bugetare stabilite prin hotarari judecatoresti pronuntate in materie penala. 
 
Masurile de suspendare a executarii silite prin poprire asupra sumelor urmaribile reprezentand venituri si disponibilitati banesti se aplica, prin efectul legii, de catre institutiile de credit sau tertii popriti, fara alte formalitati din partea organelor fiscale.
 
Concluzie: 
 
a. Se depun declaratiile fiscale la 25.03.2020 (exista un comunicat prin care MFP precizeaza faptul ca in cazul in care sunt intarzieri in depunerea declaratiilor, ANAF va manifesta indulgenta!!!!!).
 
b. Cata vreme nu se calculeaza majorari de intarziere pe aceasta perioada (+ 30 de zile de la incetarea starii de urgenta), nu este obligatorie achitarea la scadenta!!!! a obligatiilor fiscale. 
 
5. Prin derogare de la prevederile privind Codul Fiscal, contribuabilii care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, pot efectua platile anticipate trimestriale pentru anul 2020, la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial curent. Modul de calcul se pastreaza pentru toate trimestrele anului fiscal 2020. 
 
Aceleasi prevederi se aplica si de cei care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, pentru platile anticipate datorate pentru trimestrele ramase din anul modificat care se incheie in anul 2020, precum si pentru calculul celor care sunt aferente trimestrelor din anului fiscal modificat care incepe in anul 2020 si sunt cuprinse in anul calendaristic 2020.
 
Concluzie: Se reduce sarcina fiscala pentru acesti contribuabili, avand in vedere scaderea veniturilor.
 
6. Societatile mici si mijlocii astefel cum sunt definite de Legea 346/2004, care si-au interrupt total sau partial activitatea in baza deciziilor emise de autoritatile publice, pe perioada starii de urgent, daca detin certificatul de situatii de urgenta!!!!! emis de Ministerul Economiei, beneficiaza de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati , electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare.
 
Prin derogare de la alte dispozitii legale, in contractele in derulare, altele decat cele prevazute anterior, incheiate de intreprinderile mici sau mijlocii, care detin certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, poate fi invocata forta majora impotriva acestora numai dupa incercarea, dovedita cu inscrisuri comunicate intre parti prin orice mijloc, inclusiv prin mijloace electronice, de renegociere a contractului, pentru adaptarea clauzelor acestora cu luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de urgenta.
 
Dispozitiile privind amanarea la plata pentru serviciile de utilitati , electricitate, gaze natural, apa, servicii telefonice si de internet precum si de amnarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare se pot aplica si pentru urmatoarele persoane care indeplinesc serviciul de interes public: notar public, avocat, executor judecatoresc, a caror activitate este afectata direct prin masurile dispuse de autoritati (criteriile pe care carora sunt stabiliti beneficirii se stabilesc prin HG). De aceste masuri pot beneficia si cabinetele medicale de familiei si cabinetele stomatologice in care isi desfasoara activitatea cel mult 20 de persoane si a caror activitate este afectata direct, precum si federatiile sportive nationale si cluburile sportive.
 
7. Termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real (declaratie ce trebuie depusa la ORC) se prelungeste cu 3 luni de la data incetarii starii de urgenta.
 
 
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x