Produse cu risc fiscal ridicat. RO e-Transport
Marfurile (bunurile respective) sunt tinute in evidentele contabile din Romania si Bulgaria in regim de consignatie, acestea apartinand Poloniei. Bunurile, conform regulilor de consignatie, sunt facturate de la consignant la consignatar la data la care bunurile sunt livrate de consignatar clientilor sai in magazin.
Societati/entitati implicate:
AlfaPL - societate comerciala rezidenta in Polonia, avand depozit si spatii de vanzare in Polonia;
BetaRO - societate comerciala rezidenta in Romania, avand spatii de vanzare in Romania;
OmegaBG - societate comerciala rezidenta in Bulgaria, societate comerciala avand spatii de vanzare in Bulgaria;
BetaRO2 - client final B2B societate comerciala rezidenta in Romania doar pentru cazul 8;
BetaRO3 - client final B2C persoana fizica rezidenta in Romania doar pentru cazul 9.
Societatile AlfaPL/BetaRO/OmegaBG sunt afiliate intre ele si exista operatiuni comerciale doar intre AlfaPL/BetaRO si AlfaPL/OmegaBG cu scopul de vanzare bunuri mai departe catre clientii finali neafiliati pe pietele din Romania si Bulgaria.
Scenarii rute transport:
1. AlfaPL incarca si trimite marfurile din Polonia catre BetaRO in Romania unde sunt descarcate (marfurile sunt in consignatie).
2. BetaRO incarca si trimite marfurile din Romania catre AlfaPL in Polonia unde sunt descarcate (marfurile sunt in consignatie retur marfa caz 1).
3. AlfaPL incarca si trimite marfurile din Polonia, tranzit prin Romania fara incarcare/descarcare marfa catre OmegaBG in Bulgaria unde sunt descarcate (marfurile sunt in consignatie).
4. AlfaPL incarca si trimite marfurile din Polonia, tranzit prin Romania cu incarcare/descarcare marfa catre OmegaBG in Bulgaria unde sunt descarcate (marfurile sunt in consignatie).
5. OmegaBG incarca si trimite marfurile din Bulgaria, tranzit prin Romania fara incarcare/descarcare marfa catre AlfaPL in Polonia unde sunt descarcate (marfurile sunt in consignatie retur caz 3).
6. OmegaBG incarca si trimite marfurile din Bulgaria, tranzit prin Romania cu incarcare/descarcare marfa catre AlfaPL in Polonia unde sunt descarcate (marfurile sunt in consignatie retur caz 4).
7. AlfaPL incarca si trimite marfurile din Polonia, tranzit prin Romania cu incarcare/descarcare marfa in caz de probleme tehnice a trasportatorului catre OmegaBG in Bulgaria unde sunt descarcate (marfurile sunt in consignatie). In cazul acesta pe traseu masina transportatorului se defecteaza si vine alta masina de preluare a marfii de la masina avariata.
8. BetaRO incarca si trimite marfurile din Romania(Bucuresti) catre alt client BetaRO2 tot in Romania, in Timisoara unde sunt descarcate (marfurile sunt vandute catre client final B2B)
9. BetaRO incarca si trimite marfurile din Romania(Bucuresti) catre alt client BetaRO3 tot in Romania, in Iasi unde sunt descarcate (marfurile sunt vandute catre client final B2C)
Cine are obligatia raportarii si cine declara transporturile in sistemul e-Transport pentru toate cazurile de mai sus? In plus, la cazurile 3, 5 si 4, 6 cine este obligat la raportarea in sistemul e-Transport avand in vedere faptul ca ambele societati sunt persoane juridice nerezidente, AlfaPL si OmegaBG?
Daca exista obligatia raportarii de catre o societate nerezidenta in sistemul e-Transport, care este procedura de inregistrare a acesteia in sistemul e-Transport din Romania, avand in vedere faptul ca raportarea in sistemul e-Transport se realizeaza prin SPV ANAF? Societatea din Romania BetaRO nu are legatura cu operatiunile dintre Polonia si Bulgaria. Singurul criteriu fiind tranzitul rutier efectiv de la un punct de granita la altul: PL => BG si retur respectiv BG => PL, evident via Romania.
Mai mult, tot la cazul 7 unde sunt mai multe masini implicate din motive tehnice si doar persoane juridice nerezidente, exista obligatia raportarii in sistemul e-Transport ? Daca da, ce societate are obligatia raportarii? Exista obligatia raportarii pentru ambele masini si obtinerea de coduri UIT diferite pentru fiecare masina (avand numere de inmatriculare diferite)? Pentru cazurile 1-8, in cazul in care bunurile nu ar fi fost in consignatie, cine ar avea obligatia raportarii in sistemul e-Transport pentru miscarea marfurilor de la a o locatie la alta?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 iun 2022.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122688 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!