Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Proiect e-Factura

23 Sep 2021
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronica“ a fost demarat in luna martie 2020 de catre Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in vederea eficientizarii colectarii impozitelor si taxelor, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA si prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.

Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronica in Romania a fost luata dupa analizarea modului in care Italia a aplicat facturarea electronica generalizata atat pe relatia Business to Government (B2G), cat si pe relatia Business to Business (B2B) si presupune etape de proces care sa permita comensurarea efectelor asupra mediului economic si gestionarea eficienta a datelor receptionate.

Romania a adoptat in data de 8 septembrie 2020 Legea nr. 199/2020 privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice, lege care a transpus in legislatia nationala Directiva 2014/55/EU privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.

Astfel, incepand din luna septembrie 2021, Ministerul Finantelor, prin Centrul National pentru Informatii Financiare, va implementa, in cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronica ce va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatie cu institutiile publice, pentru operationalizarea cadrului normativ prevazut de Directiva 2014/55/UE privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.

Mentionam ca programul pilot de implementare a unui sistem de facturare electronica pe relatia Business to Goverment (B2G), va pune bazele extinderii platformei pentru dezvoltari ulterioare si va asigura know-how-ul necesar dezvoltarii sistemului generalizat de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B).
 
1. Tratamentul contabil aplicabil veniturilor din subventii de care beneficiaza entitatile din agricultura

Entitatile din agricultura pot beneficia de anumite forme de sprijin financiar, reglementate prin diferite acte normative.

In masura in care fondurile astfel alocate reprezinta din punct de vedere contabil subventii, tratamentul contabil al acestora este acelasi pentru toate categoriile de operatori economici.
a) aspecte legale relevante

Din punct de vedere al bazei legale, consideram relevante pentru prezentul material si in actualul context prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022.

Prin actul normativ mentionat au fost aprobate schemele de plati ca mecanisme de sustinere si de garantare a protectiei drepturilor beneficiarilor, respectiv schemele de plati directe si ajutoarele nationale tranzitorii, care se aplica in agricultura in anii 2021 si 20221.
 
1. schemele de plati directe
 
Conform aceluiasi act normativ, schemele de plati directe sunt urmatoarele2:
a) schema de plata unica pe suprafata;
b) plata redistributiva;
c) plata pentru practici agricole benefice pentru clima si mediu;
d) plata pentru tinerii fermieri;
e) schema de sprijin cuplat3;
f) schema simplificata pentru micii fermieri.
 
Prin definitie, fermierul este o persoana fizica sau juridica ori o forma asociativa de persoane fizice sau juridice, indiferent de statutul juridic al acesteia, a carei exploatatie se situeaza pe teritoriul Romaniei si care desfasoara o activitate agricola4.
 
In sensul prevederilor de mai sus, expresia activitate agricola inseamna5:
a) productia, cresterea sau cultivarea de produse agricole, inclusiv recoltarea, mulgerea, reproducerea animalelor si detinerea acestora in scopuri agricole;
b) mentinerea unei suprafete agricole intr-o stare care o face adecvata pentru pasunat sau pentru cultivare, fara nicio actiune pregatitoare care depaseste cadrul metodelor si al utilajelor agricole uzuale, prin efectuarea, a cel putin unei activitati prevazute de actul normativ.
 
Categoriile de beneficiari, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca fermierii pentru a beneficia de platile directe sunt prevazute de acelasi act normativ – atat sub forma unor conditii general aplicabile, cat si individualizat pe categorii de scheme de plati directe.

OuG nr. 11/2021 prevede, de asemenea, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca fermierii pentru a putea fi considerati fermieri activi6.
 
2. ajutoarele nationale tranzitorii
 
Referitor la ajutoarele nationale tranzitorii, denumite in cuprinsul OuG nr. 11/2021 ANT, acestea se acorda in sectoarele vegetal si zootehnic.7
Sursa de finantare pentru plata ANT se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in limita prevederilor bugetare aprobate anual8.
 
Ajutoarele nationale tranzitorii reprezinta plati care se acorda fermierilor din sectoarele care au beneficiat de plati nationale directe complementare in anul 20139.

Sumele destinate prefinantarii cheltuielilor aferente schemelor de plati directe, a masurilor de piata si interventie in agricultura, precum si a ajutoarelor specifice, care se finanteaza din Fondul european de garantare agricola (FEGA), sunt prevazute in bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, la o pozitie distincta10.
 
Criteriile de eligibilitate, conditiile specifice si modul de implementare a schemelor de plati prevazute la art. 1 alin. (2) si (3) – din actul normativ invocat - si a masurilor compensatorii de dezvoltare rurala prevazute la art. 35 alin. (3) se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale11.

Astfel, aceste aspecte au fost materializate prin Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 45/2021 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, conditiilor specifice si a modului de implementare a schemelor de plati prevazute la art. 1 alin. (2) si (3) si art. 35 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022, cu modificarile ulterioare.

Amintim ca respectivele scheme de plati se refera la urmatoarele categorii:
  • schemele de plati directe;
  • ajutoarele nationale tranzitorii.
Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca un solicitant pentru a beneficia de acordarea de plati in cadrul schemelor de plati directe sunt cele prevazute la art. 9 din ordonanta12.
 
De mentionat ca dovezile verificabile privind indeplinirea unora dintre conditiile prevazute de OuG nr. 11/2021 pentru persoanele juridice operatori economici sunt situatiile financiare anuale, respectiv raportarile contabile anuale, insotite de formularul „Date informative”, intocmite potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare13.
 
O alta trimitere la contabilitate vizeaza obligativitatea fermierului de a inregistra in contabilitatea proprie, conform prevederilor legale in vigoare, datele din documentele contabile interne pe care acesta le depune la APIA14.
 
Alte prevederi cuprinse in OMADR nr. 45/2021 se refera la situatiile in care fermierii nu sunt eligibili la plata15 sau nu se acorda plati pentru anumite suprafete de teren16.
 
Un exemplu particularizat de schema de ajutor de stat a fost reglementat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 205/2020 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii producatorilor din sectorul vitivinicol in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19.
 
Obiectul acesteia l-a reprezentat instituirea unei scheme de ajutor de stat, cu caracter temporar pentru sustinerea activitatii producatorilor din sectorul vitivinicol, denumita in continuare schema, avand ca scop acordarea de subventii directe, in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-1917.
 
Prin schema prevazuta mai sus se acorda un ajutor de stat sub forma de subventie directa beneficiarilor prevazuti de ordonanta.
Schema astfel aprobata introducea posibilitatea acordarii de ajutoare individuale intreprinderilor, in conditiile reglementate si cu indeplinirea criteriilor de eligibilitate prevazute de actul normativ mentionat.

Perioada de valabilitate a schemei respective a fost cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor ordonantei de urgenta si data de 31 decembrie 202018.
 
b) aspecte contabile relevante
 
1. prevederi contabile cuprinse in reglementarile contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare
 
1.1. referitor la subventii

Elementele prezentate in situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate sunt recunoscute si evaluate in conformitate cu principiile generale prevazute de reglementarile contabile19.

Apreciem ca, pentru subiectul supus analizei, prezinta relevanta principiul contabilitatii de angajamente. Conform acestuia, efectele tranzactiilor si ale altor evenimente sunt recunoscute atunci cand tranzactiile si evenimentele se produc (si nu pe masura ce numerarul sau echivalentul sau este incasat sau platit) si sunt inregistrate in contabilitate si raportate in situatiile financiare ale perioadelor aferente20.
 
Ca urmare, din punct de vedere contabil, principiul contabilitatii de angajamente se aplica la inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor economico-financiare, inclusiv in cazul veniturilor din subventii, care se recunosc concomitent cu cheltuielile corespunzatoare, si nu la incasarea subventiei.
 
Regula de baza utilizata la elaborarea procedurilor contabile este aceea de a corela cheltuielile finantate din subventii cu veniturile din subventii, respectand principiul contabilitatii de angajamente. 
Prevederi referitoare la subventii sunt cuprinse la Sectiunea 4.11 „Subventii” din reglementarile contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014.

In categoria subventiilor se cuprind subventiile aferente activelor si subventiile aferente veniturilor. Acestea pot fi primite de la: guvernul propriu-zis, agentii guvernamentale si alte institutii similare nationale si internationale.

Subventiile guvernamentale sunt uneori denumite in alte moduri, cum ar fi: subsidii, alocatii, prime sau transferuri.
Subventiile guvernamentale reprezinta asistenta acordata de guvern sub forma unor transferuri de resurse catre o entitate in schimbul conformarii, in trecut sau in viitor, cu anumite conditii referitoare la activitatea de exploatare a entitatii21
 
Exceptand subventiile pentru active, toate celelalte subventii reprezinta subventii aferente veniturilor22.
 
Subventiile guvernamentale, inclusiv subventiile nemonetare la valoarea justa, nu trebuie recunoscute pana cand nu exista suficienta siguranta ca:
a) entitatea va respecta conditiile impuse de acordarea lor; si
b) subventiile vor fi primite.

Doar primirea unei subventii nu furnizeaza ea insasi dovezi concludente ca toate conditiile atasate acordarii subventiei au fost sau vor fi indeplinite.
Recunoasterea veniturilor din subventii se efectueaza cu respectarea clauzelor care au stat la baza acordarii lor23.
 
Subliniem, in acest context, faptul ca indeplinierea conditiilor de eligibilitate a subventiilor influenteaza momentul recunoasterii in contabilitate a veniturilor din subventii.

Pentru asigurarea corelarii cheltuielilor finantate din subventii cu veniturile aferente se procedeaza astfel:
a) din punctul de vedere al contului de profit si pierdere:
- in cursul fiecarei luni se evidentiaza cheltuielile dupa natura lor;
- la sfarsitul lunii se evidentiaza la venituri subventiile corespunzatoare cheltuielilor efectuate;

b) din punctul de vedere al bilantului:
- creanta din subventii24 se recunoaste in corespondenta cu veniturile din subventii, daca au fost efectuate cheltuielile suportate din aceste subventii, sau pe seama veniturilor amanate, daca aceste cheltuieli nu au fost efectuate inca;
- periodic, odata cu cererea de rambursare a contravalorii cheltuielilor suportate sau pe baza altor documente prin care se stabilesc si se aproba sumele cuvenite, se procedeaza la regularizarea sumelor inregistrate drept creanta din subventii25.
 
Subventiile se recunosc, pe o baza sistematica, drept venituri ale perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.

In cazul in care intr-o perioada se incaseaza subventii aferente unor cheltuieli care nu au fost inca efectuate, subventiile primite nu reprezinta venituri ale acelei perioade curente26.

Astfel, subventiile aferente veniturilor, aferente perioadelor viitoare, se inregistreaza in contabilitate pe seama veniturilor amanate (cont 472 „Venituri inregistrate in avans”).
 
In cele mai multe situatii, perioadele de-a lungul carora o entitate recunoaste cheltuielile legate de o subventie guvernamentala sunt usor identificabile. Astfel, subventiile acordate pentru acoperirea anumitor cheltuieli sunt recunoscute la venituri in aceeasi perioada ca si cheltuiala aferenta. In mod similar, subventiile legate de activele amortizabile sunt recunoscute, de regula, in contul de profit si pierdere pe parcursul perioadelor si in proportia in care amortizarea acelor active este recunoscuta.

In cazul subventiilor a caror acordare este legata de activitatea de productie sau prestari de servicii, recunoasterea acestora pe seama veniturilor se efectueaza concomitent cu recunoasterea cheltuielilor a caror contravaloare urmeaza a fi acoperita din aceste subventii.

O subventie guvernamentala care urmeaza a fi primita drept compensatie pentru cheltuieli sau pierderi deja suportate sau in sensul acordarii unui ajutor financiar imediat entitatii, fara a exista costuri viitoare aferente, trebuie recunoscuta in contul de profit si pierdere in perioada in care devine creanta.

In anumite circumstante, o subventie guvernamentala poate fi acordata in scopul oferirii de ajutor financiar imediat unei entitati. Astfel de subventii pot fi limitate la o anumita entitate si pot sa nu fie disponibile unei categorii intregi de beneficiari. In acest caz, recunoasterea subventiei in contul de profit si pierdere are loc in perioada in care entitatea indeplineste conditiile pentru primirea subventiei27.
 
Restituirea unei subventii aferente veniturilor se efectueaza prin reducerea veniturilor amanate, daca exista, sau, in lipsa acestora, pe seama cheltuielilor28.
 
Entitatea prezinta in notele explicative informatii referitoare la subventiile primite, destinatia acestora si elementele care justifica indeplinirea conditiilor necesare pentru acordarea subventiilor29.
O entitate prezinta, de asemenea, in notele explicative informatii privind conditiile care nu au fost indeplinite in legatura cu subventiile guvernamentale si obligatiile ce deriva din neindeplinirea acestora30.
 
Ca prevedere legala corespunzatoare acestui aspect putem aminti prevederile art. 41 din OuG nr. 11/2021, potrivit carora „sumele necuvenite sub forma de ajutoare nationale tranzitorii si/sau de scheme de plati directe sau masuri de sprijin din fondurile europene si/sau din fondurile publice nationale aferente acestora, stabilite in urma unei nereguli sau a unei neglijente, se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 54 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare”.
 
1.2. referitor la cifra de afaceri raportata prin situatiile financiare anuale

Ca definitie, in contextul reglementarilor contabile, cifra de afaceri neta inseamna sumele obtinute din vanzarea de produse si prestarea de servicii dupa deducerea reducerilor comerciale si a taxei pe valoarea adaugata si a altor impozite direct legate de cifra de afaceri31.

Veniturile din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri nete se prezinta in contul de profit si pierdere ca parte a cifrei de afaceri nete, iar celelalte venituri din subventii se prezinta in contul de profit si pierdere ca o corectie a cheltuielilor pentru care au fost acordate sau ca elemente de venituri, potrivit structurii prevazute in acest sens32.
 
In aceste conditii apreciem ca o eventuala analiza pe categorii de subventii are in vedere faptul ca, daca sunt asociate pretului de vanzare a bunurilor, acestea reprezinta din punct de vedere contabil, subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri, iar daca acopera diferite cheltuieli de exploatare se contabilizeaza intr-un alt cont sintetic al contului 741 „Venituri din subventii de exploatare”.
 
In ceea ce priveste conturile contabile corespunzatoare veniturilor din subventii de exploatare, consideram ca prezinta relevanta pentru subiectul supus analizei urmatoarele conturi:
 
7411. Venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri
7412. Venituri din subventii de exploatare pentru materii prime si materiale
7413. Venituri din subventii de exploatare pentru alte cheltuieli externe
7414. Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului
7415. Venituri din subventii de exploatare pentru asigurari si protectie sociala
7417. Venituri din subventii de exploatare in caz de calamitati si alte evenimente similare

Referitor la functiunea conturilor, mentionam ca prevederile cuprinse in capitolul corespunzator din reglementarile contabile nu constituie baza legala pentru efectuarea operatiunilor economico-financiare, ci numai referinte cu privire la inregistrarea in contabilitate a acestora33.

La reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila34.

Astfel, pentru cazul subventiilor agricole, rationamentele contabile utilizate la reflectarea in contabilitate a fondurilor primite vor avea in vedere atat prevederile legale aplicabile, cat si politicile contabile elaborate de catre beneficiarii de fonduri.

Contabilitatea proiectelor finantate din subventii se tine distinct, pe fiecare proiect, sursa de finantare, potrivit contractelor incheiate, fara a se intocmi situatii financiare anuale distincte pentru fiecare asemenea proiect35.
 
Particularizat la domeniul agriculturii – unde anumite entitati pot desfasura atat activitati specifice sectorului vegetal, cat si activitati specifice sectorului zootehnic –raportarile contabile oficiale, cu scop general, intocmite de entitatile respective conform prevederilor legii contabilitatii si reglementarilor contabile aplicabile, reflecta activitatea corespunzatoare ambelor sectoare de activitate.   

Orice alte informatii – necesare entitatii, finantatorilor sau altor terti – se bazeaza pe informatiile din evidenta de gestiune.

Subliniem, in acest context, faptul ca situatiile financiare anuale, intocmite potrivit reglementarilor contabile aplicabile, reprezinta documentele oficiale de prezentare a activitatii economico-financiare a entitatilor raportoare si trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare, performantei financiare si a altor informatii, in conditiile legii, referitoare la activitatea desfasurata de acestea36.

2. tratamentul contabil al subventiilor aferente veniturilor
2.1. subventii acordate pentru a acoperi cheltuieli care au fost efectuate
 
- recunoasterea dreptului de a incasa subventia, corespunzator valorii aferente partii din grant acordata pentru cheltuielile care au fost efectuate:
445 Subventii = 741 Venituri din subventii de exploatare
 
- incasarea subventiei:
5121 Conturi la banci in lei = 445 Subventii
 
2.2. subventii acordate pentru a acoperi cheltuieli viitoare 

- recunoasterea dreptului de a incasa subventia:
445 Subventii = 472 Venituri inregistrate in avans
 
- incasarea subventiei:
5121 Conturi la banci in lei =   445 Subventii
 
- reluarea la venituri a sumelor reprezentand subventii, pe masura inregistrarii cheltuielilor care se finanteaza din acestea:
6xx  Conturi de cheltuieli        =                        %
3xx Conturi de stocuri si productie in curs de executie
4xx Conturi de terti  
 
si, concomitent, inregistrarea subventiei la venituri, pe masura efectuarii cheltuielilor:
472 Venituri inregistrate in avans = 741 Venituri din subventii de exploatare
 
Precizam ca prevederile cuprinse in reglementarile contabile mentionate vizeaza toate entitatile din aria de aplicabilitate a acestora, indiferent de forma de organizare juridica a acestora37 sau sistemul de impozitare aplicabil.
 
Ca o constatare, si in ceea ce priveste schemele de plati aprobate, potrivit legii, acestea vizeaza fermierii, in general. Astfel, prin definitie, fermierul este o persoana fizica sau juridica ori o forma asociativa de persoane fizice sau juridice, indiferent de statutul juridic al acesteia, a carei exploatatie se situeaza pe teritoriul Romaniei si care desfasoara o activitate agricola38.

Remarca - o interpretare similara se regasise in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 205 din 27.11.2020 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii producatorilor din sectorul vitivinicol in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19 in ceea ce priveste definirea intreprinderii, respectiv orice entitate care desfasoara o activitate economica in sectorul vitivinicol, indiferent de statutul juridic si de modul in care este finantata39.
 
________________________________________
1art. 1 alin. (1) din OuG nr. 11/2021
2art. 1 alin. (2) din OuG nr. 11/2021
3a se vedea prevederile Hotararii Guvernului nr. 67/2021 privind stabilirea sectoarelor, culturilor si speciilor de animale pentru care se acorda sprijin cuplat in anii 2021 si 2022
4art. 2 alin. (1) lit. f) din OuG nr. 11/2021
5art. 2 alin. (2) din OuG nr. 11/2021
6A se vedea, in acest sens, prevederile art. 6 sau art. 7 alin. (1) din OuG nr. 11/2021.
7art. 1 alin. (3) din OuG nr. 11/2021
8art. 3 alin. (3) din OuG nr. 11/2021
9art. 13 alin. (1) din OuG nr. 11/2021
10art. 37 din OuG nr. 11/2021
11art. 36 alin. (1) din OuG nr. 11/2021
12art. 4 din OMADR nr. 45/2021
13art. 23 alin. (1) din OMADR nr. 45/2021
14art. 123 din OMADR nr. 45/2021
15art. 3 alin. (1) din OMADR nr. 45/2021
16art. 12 alin. (1) din OMADR nr. 45/2021
17art. 1 din OuG nr. 205/2020
18art. 8 alin. (1) din OuG nr. 205/2020
19pct. 48 din reglementari
20pct. 53 alin. (1) din reglementari
21pct. 392 din reglementarile contabile
22pct. 395 din reglementarile contabile
23pct. 396 din reglementarile contabile
24corespunzatoare dreptului de a primi subveniia
25pct. 397 alin. (2) din reglementarile contabile
26pct. 398 din reglementarile contabile
27pct. 399 din reglementarile contabile
28pct. 404 alin. (2) din reglementarile contabile
29pct. 400 din reglementarile contabile
30pct. 404 alin. (4) din reglementarile contabile
31pct. 8.5 din reglementari
32pct. 402 alin. (3) din reglementarile contabile
33pct. 597 alin. (2) din reglementari
34pct. 597 alin. (1) din reglementari
35pct. 397 alin. (1) din reglementarile contabile
36art. 9 alin. (1) din Legea contabilitaiii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
37Amintim, in acest sens, ca la pct. 3 lit. a) din reglementarile contabile sunt meniionate toate formele de organizare juridica a societaiilor carora le sunt aplicabile acele reglementari.
38art. 2 alin. (1) lit. f) din OuG nr. 11/2021
39art. 4 lit. b) din OuG nr. 205/2020

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x