Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 8 Noiembrie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Promisiune de vanzare-cumparare. Cheltuieli efectuate

valabil la 30 Oct 2025Conform legislatiei in vigoare!
Mariana Prejbeanu Raspuns oferit de
Mariana Prejbeanu

Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar

Intrebare: O societate comerciala a incheiat o promisiune bilaterala de vanzare-cumparare pentru achizitia unui teren de la o persoana fizica (neinregistrata in scopuri de TVA). In baza acestei promisiuni, societatea suporta toate cheltuielile necesare pentru obtinerea autorizatiei de construire, avizelor si proiectului tehnic intocmit de arhitect, conform clauzelor din contract.

Cum se inregistreaza in contabilitate aceste cheltuieli (proiect, avize, autorizatie), avand in vedere ca societatea nu este inca proprietara terenului, nefiind semnat contractul de vanzare-cumparare? Aceste cheltuieli pot fi considerate investitii in curs (cont 231) sau trebuie tratate drept cheltuieli inregistrate in avans / cheltuieli nedeductibile pana la dobandirea proprietatii?

Din punct de vedere fiscal, aceste sume sunt deductibile la calculul impozitului pe profit? TVA aferenta serviciilor (proiectare, avize, taxe de autorizare) este deductibil, in conditiile in care terenul nu este inca proprietatea societatii? Exista riscul ca aceste cheltuieli sa fie considerate efectuate in beneficiul persoanei fizice si, prin urmare, sa nu fie deductibile / sa nu se poata deduce TVA aferenta?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4711

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 oct 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Alte obligatii

07Nov2025

Notificare client rau-platnic

de Constanta Popa valabil la 07 Nov 2025
Intrebare: Trebuie sa fac o notificare pentru un client rau platnic, sa trimit in SPV ma puteti ajuta cu un model si care sunt pasii care trebuiesc facuti?
25Oct2025

Incasare servicii cu tichete sociale

de Vera Constantin valabil la 25 Oct 2025
Intrebare: O asociatie avand ca obiect de activitate cursuri de fotbal pentru copii primeste tichete sociale pentru sport in valoare de 250 lei/copil. Decontarea se realizeaza prin UP ROMANIA, care emite o factura pentru comision in valoare de 30 lei, suma retinuta din valoarea tichetului social rambursat. Entitatea incaseaza de la UP ROMANIA doar diferenta de 220 lei.Va rugam sa ne comunicati monografia ...
23Oct2025

Plata asigurari de sanatate .Contract de munca cu timp partial

de Vera Constantin valabil la 23 Oct 2025
Intrebare: Daca societatea decide sa achite asigurari de sanatate si pentru persoane incadrate cu CIM cu timp partial de munca, acestea trebuie prevazute in ROI si/sau in CIM prin act aditional?Daca se achita pentru personal nesalarial, se retine si se calculeaza la sursa impozitul pe venit? Se declara apoi in D100 cod obligatie 690? La sfarsit de an in D205? 635 = 446 (cheltuiala nedeductibila) note ...
22Oct2025

Acordare echipamente colaboratorilor

de Vera Constantin valabil la 22 Oct 2025
Intrebare: O societate care are ca activitate servicii de turism, cumpara si da ghizilor pe care ii utilizeaza la efectuarea excursiilor, echipamente de protectie cum ar fi bocanci si imbracaminte de munte. Ghizii nu au contracte de munca, sunt cu contracte de prestari servicii.Va rugam sa ne comunicati cum am putea sa incadram din punct de vedere contabil si fiscal aceste cheltuieli cu bocancii si ...
16Oct2025

Cota de TVA. Discount prestari servicii facturate inainte de modificarea cotei de TVA

de Elena Garofil valabil la 16 Oct 2025
Intrebare: Trebuie sa emit facturi de discount pentru servicii de publicitate facturate in perioada martie 2023 februarie 2024 si martie 2024 februarie 2025. Inregistrarea contabila este 709 = 41113.Ce cota de TVA aplic acestor facturi de discount?
15Oct2025

Descarcare cost de achizitie mijloc fix vandut

de Mariana Prejbeanu valabil la 15 Oct 2025
Intrebare: Societatea comerciala, in anul 2013, achizitioneaza o nava de pasageri cu valoarea de 3.000.000 lei. In luna iunie 2022, aceasta vinde vaporul cu suma de 200.000 lei. Deoarece, la data descarcarii din gestiune, societatea ar fi inregistrat o pierdere de 2.800.000 lei, se hotaraste ca descarcarea de gestiune sa se efectueze esalonat, pe o perioada de 5 ani, prin hotarare AGA.Firma este din ...
x