Recunoasterea cheltuielilor in contabilitate
Societatea ABC (platitoare de TVA, cu TVA la incasare, impozit micro in acest moment) are in patrimoniu 2 terenuri astfel:
1. un teren intravilan achizitionat in 2011 in vederea realizarii unui proiect pe fonduri europene (care nu s-a realizat) la care s-a dedus TVA
2. un teren extravilan + intravilan achizitionat in 2010 de la o persoana juridica neplatitoare de TVA in vederea realizarii unui proiect pe fonduri europene. Proiectul a fost eligibil, a fost semnat contract de finantare cu autoritatea de managm la care s-a renuntat ulterior datorita unor schimbari de legislalatie mediu. Acest teren a fost arendat in perioada 2012-2015 unei unitati de cult, au fost obtinute venituri din arenda si s-a facturat cu TVA.
Acum se doreste vanzarea acestor doua terenuri. S-a facut evaluare de piata de catre un evaluator ANEVAR (valoare de piata pentru tranzactionare) se vor autentifica contractele de vanzare prin notar iar facturile de livrare se vor face catre 2 unitati de cult (neplatitoare de TVA).
Primul teren are in raportul de evaluare o valoare de piata mai mica decat cea de la achizitie iar cel de-al doilea teren are o valoare mai mare. Per total se vand in pierdere (valoare vanzare 125.000 euo, valoare de achizitie 100.000 euro). Sumele obtinute din aceste tranzactii vor fi folosite pentru restituirea unor avansuri clienti (facturate si incasate cu 2 ani in urma de la 3 clienti la care nu s-au prestat in totalitate serviciile contractate). Ce aspecte intervin legate de TVA si de trecerea de la impozit micro la impozit profit? Care este monografia contabila recomandata?
Revenire:
In baza contractului incheiat cu avocatul, a fost achitat un avans, iar factura finala a fost primita si achitata dupa cateva luni in anul urmator inregistrarii acestora. In acest interval, in baza contractelor de vanzare cumparare pentru fiecare dintre terenuri, acestea au fost inregistrate in contabilitate la valorile din contractele vizate de notar, astfel incat la data primirii facturii de la avocat acestea erau deja inregistrate in contabilitate, declarate la ITL si a fost depus si bilant.
In bilantul respectiv si declaratia anuala 101, valoarea facturii a fost inregistrata si raportata ca o cheltuiala deductibila, iar in anul acela (2019) a fost inregistata pierdere fiscala care a fost reluata in calculul declaratiei 101 depusa deja pentru anul 2020. Cum se poate proceda in acest caz?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 02 mar 2021.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121493 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!