Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Reducerea rezervei din reevaluarea activelor. Reglementari contabile

valabil la 15 Sep 2016
Ionut Jinga Raspuns oferit de
Ionut Jinga

consultant fiscal

Intrebare: O microintreprindere cu doua cladiri in patrimoniu si un teren care au fost reevaluate din trei in trei ani a acumulat sume in contul 105 si doreste sa renunte la evidentierea acestora (a cladirii si a terenului) la valoarea reevaluata. Poate inchide contul 105 cu 7813 neimpozabil si se poate reface perioada de amortizare a cladirilor avand in vedere ca la data achizitiei cladirea avea 25 ani de utilizare si s-a considerat ca va mai avea o durata de utilizare de zece ani? Cladirea este o hala


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 15 sep 2016.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123088 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Amortizarea

13Mar2024

Aspecte contabile si fiscale referitoare la amortizare si impozitele asociate terenului si cladirii in curs de demolare

de Liviu Sapunaru valabil la 13 Mar 2024
Intrebare: O SRL detine o cladire veche si terenul aferent inregistrate ca investitii imobiliare. Datorita stadiului in care se afla, nu sunt inchiriate, nu obtinem venituri, dar cladirea este amortizata contabil si fiscal de la data achizitiei, anul 2021 (contul 2815). S-a depus documentatia pentry avizele necesare demolarii partiale, reconstructiei si recompartimentarii spatiului, in vederea obtinerii mai ...
25Apr2023

Amortizarea mijloacelor fixe neutilizate. Reglementari contabile si fiscale

de Carmen Adomnoaei valabil la 25 Apr 2023
Intrebare: Am o firma care a achizitionat mijloace fixe pe fonduri europene in 2021, amortizarea fiind calculata liniar pe 3 ani. A trecut perioada de monitorizare a proiectului, iar administratorul imi spune ca jumatate din aceste mijloace fixe nu sunt utilizate si doreste sa ii reduc amortizarea la 50% conform IAS 16 pentru a stabili valoarea corecta a acestora.In ce conditii se poate reconsidera ...
02Mar2023

Microintreprindere. Cheltuieli de amortizare autovehicul

de Elena Garofil valabil la 02 Mar 2023
Intrebare: O microintreprindere platitoare de TVA achizitioneaza un autoturism prin leasing financiar. Rezulta o amortizare lunara in suma de 2.000 lei. Nu se vor intocmi foi de parcurs, autoturismul fiind utilizat 50% in scopul desfasurarii activitatii.1. Cum se inregistreaza amortizarea lunara, in conditiile in care doar 1.500 lei este suma deductibila? 2. Ce taxe implica diferenta de 500 lei de la ...
18Sep2021

Renovare spatiu inchiriat de la o persoana fizica

de Ana Avram valabil la 18 Sep 2021
Intrebare: Pentru un spatiu inchiriat de la o persoana fizica, unde se fac renovari si cheltuieli cu spatiul respectiv, cum se contabilizeaza acestea la societatea care a inchiriat? In ce cont se evidentiaza in contabilitate renovarea si punerea in functiune a spatiului? Contractul de inchiriere este pe durata de 2 ani fara prelungire. Utilitatile (energie, gazul si apa) sunt pe numele proprietarului. Cum ...
26Iun2021

Casare casa de marcat. Scoaterea din evidenta contabila

de Dana Hristu valabil la 26 Iun 2021
Intrebare: Am o firma de transport care are o casa de marcat din 2012. Administratorul nu o folseste, dar nici nu a fost casata. Problema mea este ca in balanta am sold pe contul 2131. Casa de marcat - suma de 1000,80 lei, sold pe contul 2813. Amotizare casa de marcat 1000,80 lei.In registrul imobilizarilor nu apare deloc. Doresc sa fac o corectie, astfel incat ceea ce am in registrul imobilizarilor sa ...
15Iun2021

Contul 1175 Rezultatul reportat reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare

de Dana Hristu valabil la 15 Iun 2021
Intrebare: In urma reevaluarii unui spatiu comercial a rezultat o crestere a valorii acestuia. In situatia in care nu am modificat rata lunara de amortizare inregistrata contabil, mai trebuie sa inregistrez 105 =1175 si impozit pe profit? In cazul in care modific rata amortizarii lunare, in sensul cresterii ei, cand calculez si virez impozitul datorat? Cum poate fi folosita suma din 1175?
x