Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 12 Noiembrie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Regularizare avansuri furnizori

valabil la 22 Oct 2025Conform legislatiei in vigoare!
Elena Popescu Raspuns oferit de
Elena Popescu

Expert Contabil si Consultant Fiscal

Intrebare: O SRL platitoare de impozit pe profit achizitioneaza de la o SRL din Romania un produs in baza unei comenzi in valoare de 2.078 euro. In data de 27.08.2025 se emite factura de avans, reprezentand 50% din comanda (1.039 euro 5,0552 lei = 5.252,35 lei). In data de 15.10.2025 soseste marfa si se efectueaza stornarea avansului.

In baza art. 290 alin. (2) din Codul fiscal, cat este restul de plata?

1. Varianta I

2.078 euro 5,0879 lei (curs BNR 15.10.2025) = 10.572,66 lei

Storno avans 27.08.2025 = 5.252,35 lei

Rest de plata = 5.320,31 lei

2. Varianta II

1.039 euro 5,0552 lei (curs BNR 27.08.2025) = 5.252,35 lei

1.039 euro 5,0879 lei (curs BNR 15.10.2025) = 5.286,33 lei

Storno avans 27.08.2025 = 5.252,35 lei

Rest de plata = 5.286,33 lei

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4321

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 oct 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

11Nov2025

Dauna totala leasing

de Gabi Popescu valabil la 11 Nov 2025
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat, in leasing financiar, un autoturism in data de 18.09.2024. Autoturismul a suferit un accident in luna iulie 2025, in urma caruia a fost evaluat ca dauna totala. In contractul de leasing se precizeaza ca acesta va inceta de drept la data incasarii de catre compania de leasing a despagubirii de la asigurator. Epava autoturismului a fost predata asiguratorului, iar ...
10Nov2025

Scenarii pentru firma de constructii: de la suspendare la lichidare si obligatiile pe parcurs

de Rodica Balanescu valabil la 10 Nov 2025
Intrebare: Suntem o firma de constructii cu aproximativ 50 de angajati, functionam din anul 2007, iar lucrarile noastre sunt in proportie de 100% pentru stat si institutii cu capital de stat. Din cauza masurilor spectaculoase luate de stat, ne aflam in situatia de a disponibiliza angajatii, intrucat nu se mai scot la licitatie noi proiecte (societatea noastra este pe constructii de infrastructura si ...
03Nov2025

Acordare alimente donatie

de Gabi Popescu valabil la 03 Nov 2025
Intrebare: Avem un restaurant cu autoservire. In fiecare zi, la sfarsitul programului, in baza unui contract de donatie (in temeiul art. 3 alin. (1) si (3) din Legea nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare), predam alimente gatite, sigure pentru consum, unei asociatii care sprijina familii defavorizate. Totodata, intocmim factura cu valoare 0 (cu mentiunea Donatie produse alimentare conform Legii ...
29Oct2025

Autori speciale imobil cumparat pe codul CAEN 8622

de Anca Bilas valabil la 29 Oct 2025
Intrebare: Societate cu CAEN principal 8622 servicii medicale si CAEN-uri secundare 8559, 8621, 89697, toate autorizate la terti in prezent, poate achizitiona un imobil pe care sa foloseasca doar ca sediu social cu activitate de birou fara sa fie necesare autorizatii speciale?
21Oct2025

Credit fiscal in Romania pentru impozitul platit in Germania la vanzarea unui imobil

de Rodica Balanescu valabil la 21 Oct 2025
Intrebare: O societate juridica romana platitoare de impozit pe profit si TVA a achizitionat in trecut un apartament in Germania. Doreste sa vanda acest apartament. Va plati un impozit pe profitul vanzarii (pret vanzare-pret achizitie) in Germania. Acest impozit poate fi considerat credit fiscal pentru impozitul platit in Romania si in ce conditii?
11Sep2025

Tratament fiscal facturi si bonuri fiscale de servicii achizitionate din UE de un neplatitor de TVA

de Anca Bilas valabil la 11 Sep 2025
Intrebare: Societatea are un asociat unic, care este si administrator, fara contract de mandat/administrare sau CIM, fiind desemnat doar prin act constitutiv. Activitatea firmei este de promovare si content pe retelele de socializare. Luna trecuta, administratorul a fost plecat in tara si in strainatate pentru a filma continut. Cheltuielile cu cazarea, masa si transportul s-au facut pe banii societatii, ...
x