Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 14 Noiembrie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Regularizare TVA la schimbarea cotei: avans 9% (iulie) si livrare 11% (octombrie 2025)

valabil la 15 Oct 2025Conform legislatiei in vigoare!
Liviu Sapunaru Raspuns oferit de
Liviu Sapunaru

Consultant fiscal, Expert Contabil, Practician in Insolventa

Intrebare: In luna iulie 2025, firma SRL emite o factura in care specifica:

avans DAP 8.000 kg 3,642 lei = 29.136 lei + TVA 9% = 2.622,24 lei, total 31.758,24 lei.

Factura a fost platita in luna iulie 2025, prin ordin de plata, cu suma de 31.758,24 lei.

In luna octombrie se livreaza produsele (DAP), conform avizului pentru 7.820 kg, iar in aceeasi luna se emite factura finala:

7.820 kg 3,642 lei = 28.480,44 lei + TVA 11% = 3.132,85 lei, total 31.613,28 lei.

Intrebare: este corecta factura din octombrie cu TVA 11%?

Daca s-ar pastra cota de 9%, atunci valoarea ar fi:

28.480,44 lei + TVA 9% = 2.559,64 lei, total 31.040,08 lei, si ar rezulta o diferenta de recuperat de 31.758,24 31.040,08 = 718,16 lei.

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 8891

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 15 oct 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Corectarea erorilor

07Nov2025

Achizitie intracomunitara de bunuri. Modificare perioada fiscala TVA ulterior

de Georgiana Secan valabil la 07 Nov 2025
Intrebare: Intreprindere Individuala, platitoare de TVA la trimestru, face, in 30.04.2025, o achizitie intracomunitara, insa a omis schimbarea perioadei fiscale in termenul prevazut si a depus in continuare D300 06/2025 si 09/2025 cu perioada trimestru. In noiembrie, depune formularul 700, cu schimbarea perioadei la luna, incepand cu 01.04.2025.Este corect intocmit formularul 700, cu incepere lunar din ...
03Nov2025

Scoatere din evidenta creanta. TVA la incasare

de Vera Constantin valabil la 03 Nov 2025
Intrebare: Daca am avut facturi de prestari servicii emise in anul 2020, valoare considerabila de 800.000 lei plus TVA, TVA la incasare, pentru care ne-am judecat cu clientul, insa in 2025 acesta a avut castig de cauza: Pentru ele am constituit un provizion, insa doar de 50% din valoare.Care este varianta corecta de a inchide aceste facturi, atat din perspectiva TVA, cat si a impozitului pe profit? ...
03Nov2025

TVA de recuperat din UE

de Gina Popescu valabil la 03 Nov 2025
Intrebare: Suntem o firma de transport international. Pentru ca utilizam cardurile DKV, avem contract cu o companie care ne sprijina in recuperarea TVA. Pentru facturile primite de la DKV (carburant, AdBlue) contabilizam TVA ce urmeaza a fi recuperat in contul 461.3. S-a intamplat acum sa primesc un email de la cei care se ocupa cu recuperarea TVA, prin care ne comunica ca nu se vor deconta cateva sume, din ...
03Nov2025

Declaratii 394 depuse eronat. Corectare

de Ionut Jinga valabil la 03 Nov 2025
Intrebare: In Declaratia informativa 394 nu s-au raportat, pentru o perioada lunga (01.07.2022 30.09.2025, 40 luni), livrarile de deseuri cu taxare inversa catre clienti din Romania. Motivul nedeclararii este faptul ca, la introducerea in programul de contabilitate a facturilor de vanzare de deseuri cu taxare inversa, nu s-a selectat la tip tranzactie optiunea T (taxare inversa), astfel D394 s-a generat ...
28Oct2025

Depasire plafon incasari in numerar de la acelasi client

de Vera Constantin valabil la 28 Oct 2025
Intrebare: Societatea a emis 2 facturi cu aceeasi data catre aceeasi asociatie, respectiv o factura in valoare de 2.500 lei si o alta factura in valoare de 4500 lei, ambele incasate cu bonuri fiscale emise in aceeasi zi.Avand in vedere precizarile referitoare la disciplina valutara, cum pot corecta intrucat s-a depasit plafonul de 5000 lei catre o persoana juridica?
14Oct2025

Inregistrare factura primita cu intarziere

de Mihaela Corneanu valabil la 14 Oct 2025
Intrebare: De la firma de la care este inchiriat spatiul am primit o refacturare a utilitatilor aferente anilor 2023, 2024 si 2025. Au omis sa le refactureze la timp, iar acum am primit 6 facturi, in valoare totala de 15.700 lei.As dori sa stiu cum ar trebui sa le inregistrez, avand in vedere ca o parte dintre cheltuieli sunt aferente anilor precedenti.Daca utilizez contul 1174, trebuie sa depun si o ...
x