Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Februarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Relocare rafturi metalice

valabil la 20 Ian 2025Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Societatea a demontat rafturile dintr-o locatie (depozit Bucuresti) si le-a mutat intr-o alta locatie (depozit Brasov). Rafturile sunt deja amortizate. Costul pentru montarea acestora in noua locatie este de 5.645 euro. In locatia din Brasov, societatea avea deja montate rafturi (pe 2 niveluri), dar acestea vor fi inlocuite cu cele transferate de la depozitul din Bucuresti, deoarece sunt mai rezistente.

Avand in vedere ca acestea sunt mai rezistente si vom putea depozita marfa mai grea, putem considera ca aceste rafturi aduc un beneficiu economic mai mare decat cele vechi si astfel sa putem imparti costul montajului pe o durata mai mare sau nu putem folosi acest motiv, avand in vedere ca rafturile existau deja in societate si doar au fost mutate dintr-o locatie in alta? Daca da, putem imparti acest cost pe durata ramasa a contractului de chirie al depozitului din Brasov (36 luni)?

O alta varianta ar fi sa le montam pe 4 niveluri pentru a avea numarul maxim de paleti depozitati si astfel sa obtinem beneficii economice viitoare prin dezvoltarea afacerii (in prezent, rafturile existente sunt montate pe 2 niveluri). Astfel, ele ar ajunge pana la inaltimea de 7-7,5 m, dar in acest caz, deoarece depasesc limita (inaltimea de 6 m), este necesara o instalatie pentru detectarea fumului (materiale, manopera, montaj) + reautorizare ISU, costul total fiind de 25.000 euro. Avand in vedere ca instalatia pentru detectarea fumului se amortizeaza pe o durata de minim 12 ani (conform catalogului mijloacelor fixe - cod 3.3.4.), ar fi o problema din punct de vedere fiscal sa o amortizam pe 3 ani (durata ramasa a contractului de chirie)?

Sau ar trebui sa o amortizam pe 12 ani si, in cazul in care nu vom prelungi chiria depozitului, aceasta diferenta ramasa neamortizata va reprezenta cost in ultima luna de contract? Putem include si costul cu reautorizarea ISU in valoarea instalatiei pentru detectarea fumului, astfel incat sa il putem imparti pe durata pe care vom amortiza instalatia? Ne puteti ajuta cu baza legala aferenta raspunsului dumneavoastra?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5229

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 20 ian 2025.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 136637 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

14Feb2025

Amortizare investitie cladire adusa ca aport

de Anca Bilas valabil la 14 Feb 2025
Intrebare: In cazul unei SRL, un asociat aduce ca aport la capitalul social o cladire, aceasta fiind inregistrata in contul 1012 si in contul 212 de mijloace fixe cu suma de 249.000 lei. In anii urmatori, se efectueaza investitii de 120.000 lei la cladirea adusa ca aport la capitalul social.Se poate calcula amortizare la intreaga valoare de 249.000 lei plus 120.000 lei = 369.000 lei? Pe ce perioada se ...
13Feb2025

Dezmembrare linie tehnologica

de Elena Garofil valabil la 13 Feb 2025
Intrebare: Societatea noastra, cu profil farmaceutic, a detinut si o fabrica de dezinfectanti. Intrucat, in ultimii ani, cererea pentru dezinfectanti a scazut drastic, administratorul firmei a hotarat transformarea acestei fabrici intr-o unitate de productie pentru suplimente alimentare diverse fiole buvabile, tablete, capsule.Ca urmare, linia de productie a dezinfectantilor, alcatuita din mai multe ...
12Feb2025

Inchiriere autoturism

de Mihaela Corneanu valabil la 12 Feb 2025
Intrebare: Societatea A a incheiat un protocol de utilizare autoturisme cu societatea B. Societatea B a refacturat catre A toate ratele de leasing aferente autoturismelor. Societatea A a inregistrat aceste facturi in contul contabil 612 "Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile". In protocol se specifica faptul ca, la finalul refacturarii tuturor ratelor de leasing, societatea A poate ...
11Feb2025

Cod de clasificare masinute karting

de Gina Popescu valabil la 11 Feb 2025
Intrebare: Unde se poate incadra in catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, masinutele GOKART pentru copiii si adulti, folosite cu scop sportiv/distractiv numai pe piste de karting?
10Feb2025

Corectarea unei erori privind inregistrarea si amortizarea unui mijloc de transport

de Liviu Sapunaru valabil la 10 Feb 2025
Intrebare: Cum as putea corecta/regla la acest moment (decembrie 2024) un mijloc de transport inregistrat eronat? In 2023 s-a achizitionat o autoutilitara, s-a facut inregistrarea 2133 = 401 si 4426 = 401, iar aceasta a fost luata in evidenta in Registrul imobilizarilor. Dupa cateva zile, s-a decis vanzarea acesteia si am corectat receptia 371 = 401 si 4426 = 401, insa nu am sters din Registrul ...
06Feb2025

Inregistrare contabila vanzare piese defecte

de Ela Dumitra valabil la 06 Feb 2025
Intrebare: Societatea detine un mijloc fix (lift de persoane) care a fost complet amortizat de ceva timp, dar care era inca in functiune. In luna decembrie 2024, au fost inlocuite doua dintre componentele acestuia cu doua piese noi. Piesele vechi (uzate) au fost vandute (la un pret foarte mic) catre aceeasi societate de la care au fost achizitionate piesele noi. Va rog sa-mi spuneti care sunt documentele ce ...
x