Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Iunie 2022
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Retur in cadrul sistemului TVA la incasare

valabil la 17 Mai 2022Conform legislatiei in vigoare!
Anca Ivanov Raspuns oferit de
Anca Ivanov

Expert contabil

Intrebare: O societate este inregistrata in scopuri de TVA. Aplica sistemul de TVA la incasare incepand cu anul 2018. A vandut la data de 02.06.2021 unei alte societati marfuri constand intr-un echipament in valoare de 50.000 lei + 19% TVA. In decursul aceleiasi luni, societatea a incasat intreaga contravaloare a facturii.

Notele contabile inregistrate au fost:
Vanzare:
4111 = 707 50.000 lei
4111 = 4428.TVA la incasare 9.500 lei
Descarcare de gestiune:
607 = 371 45.000 lei (costul de achizitie)
Incasare:
5121 = 4111 59.500 lei
4428 TVA la incasare = 4427 9.500 lei

In luna aprilie 2022 clientul reclama deficiente privind functionarea produsului vandut. Solicita returnarea produsului, precum si restituirea contravalorii achitate. Se accepta solicitarea returului, dar restituirea contravalorii produsului se va face in mai multe transe, respectiv intr-o perioada mai mare de un an. S-a intocmit o factura de retur pentru intreaga valoare.

Care este tratamentul fiscal al TVA de pe factura de retur avand in vedere ca restituirea sumei nu se realizeaza in aceeasi luna, ci in mai multe transe apartinand unor perioade fiscale diferite? Care este monografia contabila pentru factura de retur si pentru restituirea platilor (presupunem ca in 10 transe a cate 5.950 lei fiecare transa)? Ce documente justificative sunt necesare (in afara de factura de retur)? Care este baza legala?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 17 mai 2022.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 96412 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Top 10 monografii contabile indispensabile pentru contabili

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Top 10 monografii contabile indispensabile pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Articole similare

23Iun2022

Inregistrare in scopuri de TVA. Ajustare TVA leasing

de Elena Garofil valabil la 23 Iun 2022
22Iun2022

Import de cereale

de Anca Ivanov valabil la 22 Iun 2022
20Iun2022

Calcul plafon de 300.000 lei TVA

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Iun 2022
18Iun2022

Servicii de intermediere. Regim fiscal TVA

de Amelia Dumitras valabil la 18 Iun 2022
x