Retur marfa. Document de insotire marfa pe timpul transportului
Din considerente financiare, am achizitionat un mijloc de transport marfa sub 3.5 to, cu care ne transportam singuri coletele aferente vanzarilor la distanta efectuate pe teritoiul Ungariei, de la sediul nostru din RO pana la un punct de lucru al firmei de curierat din HU, urmand ca transportul coletelor pe teritoriul Ungariei sa fie efectuat in continuare de catre firma de curierat.
Pentru transportul coletelor de la sediul nostru din RO pana la punctul de lucru al firmei de curierat din HU, intocmim urmatoarele documente:
- Facturile pentru fiecare colet in parte acestea fiind in interiorul fiecarui colet;
- Aviz de insotire a marfii pe care figureaza doar numarul de colete si greutatea lor
- Ordin de deplasare (delegatie) in strainatate pentru sofer cod 14-5-4/a din OMFP 2634/2015
- CMR
- Actele masinii, asigurari etc.
Insa, de fiecare data cand ducem colete in HU, firma de curierat ne preda coletele din perioadele anterioare refuzate de clienti sau returnate de catre acestia, colete pe care le transportam din HU la sediul nostru din RO si pentru care urmeaza sa intocmim facturile de stornare odata ajunsi la firma noastra. Insa, lucrurile se complica in cazul acestor colete deoarece singurul document pe care il primim de la curier este AWB de retur, care este aplicat pe fiecare colet refuzat sau neridicat in parte acesta fiind singurul document care insoteste coletele returnate/refuzate de clienti pe timpul transportului din HU pana la sediul nostru din RO.
Avand in vedere ca firma de curierat din HU nu ne emite aviz de insotire pentru coletele returnate de catre clienti sau refuzate de catre acestia, trebuie sa intocmim noi aviz de insotire a marfii pe timpul transportului din HU la sediul nostru spre a nu ne fi confiscate pe motiv ca nu au documente de insotire? Si daca da, cum sa intocmim acest aviz, respectiv datele carei firme le completam la furnizor (am putea sa il completam ca si in cazul in care transferam produse intre 2 puncte de lucru ale noastre)? Am putea sa emitem un aviz storno pentru produse returnate/refuzate pe care ni le da curierul? Sau este suficient AWB lipit pe fiecare colet?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 iun 2020.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122788 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!