Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Scutire TVA livrare intracomunitara

valabil la 23 Dec 2024
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: Societatea noastra a primit o comanda pentru executarea unor piese de la o firma din U.E., pentru care am primit un cod de TVA valabila. Deoarece suntem o firma mica, cu resurse financiare limitate, iar valoarea comenzii era destul de mare, am solicitat clientului un avans. Am intocmit o factura de avans fara TVA, care ne-a fost achitata. Comanda este gata, dar clientul nu se prezinta sa ridice marfa. In instructiunile de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata emise de Ministerul Finantelor Publice se spune ca, si in cazul facturilor de avans, scutirea de TVA se justifica daca, in termen de 150 de zile, am intrat in posesia documentelor agreate de organele fiscale, adica factura de livrare a pieselor, CMR si inca un document precizat in legislatie.

Daca depasesc termenul de 150 de zile de la intocmirea facturii de avans si clientul nu-si ridica marfa, ce documente m-ar ajuta pentru ca fiscul sa nu-mi calculeze TVA la avans si accesoriile legale?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2811

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 dec 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 135268 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Intracomunitare

21Ian2025

Import in Romania urmat de o livrare intracomunitara scutita

de Anca Bilas valabil la 21 Ian 2025
Intrebare: O firma din Romania aduce marfa din Uzbekistan. Firma din Romania face vama si trimite mai departe marfa catre clienti din UE, persoane impozabile cu cod valid in VIES.Pentru aceasta speta, ma intereseaza cum se rezolva concret urmatoarele puncte:1. Scutirea de TVA in vamaCum se poate evita plata TVA in vama, avand in vedere ca marfa, imediat ce ajunge, este expediata mai departe catre ...
19Ian2025

Marfuri in curs de aprovizionare. Tratament contabil

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 19 Ian 2025
Intrebare: Achizitionam marfa din Germania pe baza facturii primite de la un furnizor pe 15.12.2024. Marfa se livreaza in Romania abia pe 25.01.2025. Dorim incarcarea in gestiunea arfuri a acestei achizitii.Cum facem inregistrarile contabile in acest caz si declararea in D390? Mentionam ca se aplica taxarea inversa, ambele firme din Germania fiind inscrise in VIES.
14Ian2025

Livrare intracomunitara

de Elena Popescu valabil la 14 Ian 2025
Intrebare: O societate platitoare de TVA lunar si impozit pe profit achizitioneaza in 2024 marfa din UE, cu taxare inversa. Azi, in 10.01.2025, doreste sa vanda o comanda online de marfa catre o firma din Olanda. Firma din Olanda este platitoare de TVA. Marfa va fi livrata catre firma din Olanda prin curier, nu depaseste 10.000 lei valoare factura/marfa si nu depaseste 500 kg. Este corect sa intocmesc ...
13Ian2025

Regim fiscal prejudiciu produs de prestator intracomunitar

de Amelia Dumitras valabil la 13 Ian 2025
Intrebare: Societatea din Romania, platitoare de TVA, are contract cu o firma din Olanda (cu cod valid de TVA) pentru prestarea de servicii de incarcare/descarcare pentru importul de marfa ajunsa in portul Rotterdam. Din portul Rotterdam, marfa ajunge in Romania pe cale rutiera. De cateva ori, societatea din Rotterdam a gresit incarcarea tirurilor cu marfa care nu era destinata societatii din Romania, iar ...
12Ian2025

Livrare bun second-hand. Regim TVA si e-Transport

de Monica Cernea valabil la 12 Ian 2025
Intrebare: Societatea FLY vinde catre o societate din Portugalia (cod valid de TVA - VIES) un autovehicul second-hand achizitionat de la persoana fizica. Mentionam ca societatea FLY aplica regimul marjei pentru bunuri second-hand (notificare ANAF).Pe factura emisa mentionam si regimul marjei (TVA inclus si nedeductibil) si taxare inversa?In aceste conditii, emitem si factura pentru depozit TVA (aplicat ...
28Dec2024

Regim TVA pentru livrare intracomunitara autoturism

de Amelia Dumitras valabil la 28 Dec 2024
Intrebare: Vanzare autoturism in lei catre o persoana fizica din Germania cu cod de TVA la ce rand se trece din decontul de TVA si daca se intocmeste declaratia 390 cu taxare inversa?
x