Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Sediu permanent deschis in Germania. Aspecte contabile si fiscale

valabil la 07 Iun 2021
Constanta Popa Raspuns oferit de
Constanta Popa

Economist

Intrebare: Firma A din Romania platitoare de impozit pe profit si TVA lunar si-a deschis un sediu permanent in Germania (santier de constructii instalari fibra optica, constructii montaj pentru retele fibra optica). Are cod de TVA in Germania si are incheiat contract cu o firma de contabilitate germana pentru evidenta contabila a punctului de lucru. In cursul unei luni sunt urmatoarele operatiuni:

1. Sediul permanent din Germania face achizitii de la diversi furnizori germani de materiale de constructii (ex: pietris, asfalt), scule/unelte (unele obiecte de inventar, altele mijloace fixe), consumabile, servicii pentru acel santier (de ex: inchirieri de masini, utilaje). Plata facturilor se face din Romania, dintr-un cont special deschis pentru aceste operatiuni ale sediului permanent.

2. Factureaza catre un client german prestarea de servicii care este facuta de catre angajatii societatii comerciale A din Romania (salariatii sunt detasati in baza Legii 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale).

Societatea A din Romania inregistreaza lunar:

- salariile angajatilor care lucreaza pe santierul din Germania si indemnizatia de detasare acordata acestora;

- plata salariilor, a indemnizatiei de detasare, a taxelor la bugetul de stat din acel cont special deschis pentru punctul de lucru.

Cum inregistreaza societatea A din Romania in cursul unei luni aceste operatiuni? Cum se inregistreaza la sediul permanent cheltuiala cu salariile si indemnizatia de detasare a celor care lucreaza pe santierul din Germania pentru stabilirea impozitului pe profit?

De asemenea, vor exista alocari de costuri doar in anumite procente dintr-un cost total efectuat in Romania (anumite servicii, salariati care lucreaza aici si pentru anumite operatiuni din Germania). Ce documente obligatorii trebuie sa existe pentru o justificare cat mai corecta a costurilor alocate? Care sunt inregistrarile contabile?

Trebuie tinuta si in Romania o contabilitate lunara paralela cu cea din Germania a sediului permanent (pe baza tuturor documentelor justificative) sau se preiau doar rulajele conturilor din balanta sediului permanent? La ce termene: lunar, trimestrial, anual si cum?

Care este monografia contabila a unui sediu permanent si a transferurilor catre/dinspre societatea din Romania? Pentru contul 121 €žProfit sau pierdere€ se creeaza un analitic distinct pentru sediul permanent? Ce obligatii declarative are firma din Romania?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6190

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 07 iun 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Constructii

25Apr2024

Calcul cost apartamente dezvoltator

de Vera Constantin valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: O societate platitoare de TVA si impozit pe profit achizitioneaza un teren construibil in care a fost inregistrat in contabilitate in contul 371. Prin achizitia acestui teren se hotaraste sa ridicarea unui bloc de locuinte in vederea vanzarii pentru care se achizitioneaza materialele necesare pe societate, iar manopera este efectuata de o alta societate in baza unui contract de antrepriza. ...
23Apr2024

Monografie contabila si declarare fiscala pentru cheltuieli cu deplasarile si masa angajatilor in cadrul unei lucrari de constructii

de Liviu Sapunaru valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: O societate de constructii are o lucrare la 120 km de sediul social si o parte din angajati, respectiv 5 angajati pleaca de luni dimineata cu masina firmei si se intorc vineri seara. Din cei 5 angajati, unul lucreaza pentru aceasta lucrare 19 zile din luna, iar ceilalti 4 -20 zile. La sfarsitul lunii se primeste o factura in valoare de 7.137 lei, din care TVA 618 lei servicii de cazare 3.055,05 ...
09Apr2024

Proces verbal de receptie partiala

de Stan Cosmina valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O societate comerciala construieste un bloc. Toate facturile aferente constructiei acestui bloc au fost inregistrate in contul 231. In 06.07.2022 s-a intocmit proces verbal de receptie partiala pentru stadiu fizic 60%, care a fost si intabulat "imobil P+4E in stadiul fizic 60%, edificat in 2022". Ideea este ca procesul verbal de receptie partiala a ajuns abia acum la contabilitate.Care este ...
05Apr2024

Inregistrare bonificatie OUG 1532020

de Anca Bilas valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: Care este monografia contabila pentru facilitatile aplicate conform OUG 153/2020 asupra impozitului pe profit si temeiul legal? 691=4411 = -valoarea facilitatii sau 1171 = 4411 - valoarea facilitatii?
04Apr2024

Monografii contabile in asocierile in participatiune. Inregistrarea aporturilor si descarcarea din gestiune a activelor

de Liviu Sapunaru valabil la 04 Apr 2024
Intrebare: Societatea A, platitoare de TVA, este lider de asociere ("lider") pentru o asociere in participatiune ("asociere"), care are ca obiect dezvoltarea unui proiect rezidential ("proiect"). Asocierea este formata din trei societati cu raspundere limitata - A, B, C, fiecare dintre acestia detinand cote de participare diferite (asociatii). Pentru dezvoltarea proiectului, asociatii au contribuit cu ...
03Apr2024

Chirie persoana fizica. Garantie chirie

de Gina Popescu valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: Avem un contract de inchiriere cu o persoana fizica pe parcusul anului 2024. In curprinsul contractului pe langa chiria lunara mai este prevazuta si o suma de plata anticipata in valoare de 1.500 lei reprezentand fondul de garantie. Suma aceasta se plateste la inceputul contractului. Din experienta anterioara, chiria din ultima luna a fost acoperita prin garantie si nu a fost restiuita de ...
x