Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Societate cu capital majoritar de stat. Prezentarea sursei de finantare a investitiilor in cadrul BVC.

valabil la 18 Iun 2020
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal
Intrebare: Preambul:

-Societate cu capital majoritar de stat, cod CAEN 5224 Manipulari care aplica reglementari contabile conforme cu Standarele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul 2844/2016.

-Societatea administrata potrivit sistemului unitar de administrare, conducerea societatii fiind asigurata de un Consiliu de Administratie format din 7 membri, administratori neexecutivi.

-Societatea aplica prevederile OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

-Bugetul de venituri si cheltuieli este intocmit in conformitatea cu Ordinul MFP nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului si structurii bugetului de venituri si cheltuieli al operatorilor economici, precum si a anexelor de fundamentare a acestuia cu respectarea prevederilor Ordonantei de Guvern nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara.

-Obiectul de activitate al societatii conform statutului, cuprinde efectuarea prestatiilor de servicii privind primirea, incarcarea, descarcarea, depozitarea si conditionarea titeiului, produselor petroliere, petrochimice si chimice lichide pentru import, export si tranzit.

-Societatea este platitoare de TVA.

Societatea intentioneza sa semneze un contract de prestari de servicii privind incarcare/descarcare produse petroliere cu un client prin care clientul se obliga sa efectueze plata in avans a prestatiilor pentru 1 an de zile in vederea modernizarii unui rezervor in care vor fi stocate produsele petroliere apartinand clientului. Lucrarea de investitii realizata de catre societatea noastra reprezentand modernizare la un rezervor, va fi realizata de catre un tert contractat de catre societatea noastra. Regularizarea avansului se va face dupa finalizarea lucrarilor de modernizare la rezervor din prestatiile de incarcare/descarcare realizate.

Monografii contabile:

1.Inregistrarea facturii de avans privind prestatiile ce urmeaza a se realiza convenite prin contract in valoare de 1.000.000 de USD la curs valabil la data emiterii facturii de 4,2935 lei/USD

4111= % 5.109.265 lei

419 4.293.500 lei

4427 815.765 lei

2.Incasarea facturii de avans

5121 = 4111 5.109.265 lei

3.Inregistrarea lucrarilor de investitii reprezentand modernizare la rezervor

% = 404 5.109.265 lei

231 4.293.500 lei

4426 815.765 lei

4. Achitarea facturii furnizorului de imobilizari

404= 5121 5.109.265 lei

5.Inregistrare punere in functiune modernizare la rezervor

212 = 231 4.293.500 lei

6. Emitere factura de prestatii ( factuar nr. 1) catre client din care se regularizeaza avansul incasat

4111 = % 119.000 lei

704 100.000 lei

4427 19.000 lei

7.Regularizare avans conform factura de prestatii 1

4111 = % -119.000 lei

419 -100.000 lei

4427 19.000 lei

In viitor societatea va emite facturi de prestatii si facturi de regularizare a avansului pana la inchiderea avansului incasat.

Intrebarea se refera la corelatia pe care societatea trebuie sa o asigure intre cheltuieli de investitii si surse de finantare a investitiilor. Precizam ca societatea raporteaza indicatori economico financiari potrivit OMFP 2873/16.12.2016 privind reglementarea procedurii de raportare a unor indicatori economico-financiari de catre operatorii economici cu capital/patrimoniu integral ori majoritar detinut direct sau indirect de autoritatile publice centrale ori locale si potrivit acestui ordin si Ordonantei de Guvern nr. 26/2013 sursele de finantare a investitiilor trebuie sa fie egale cu cheltuielile de investitii. Mentionam ca potrivit anexei nr. 4 prevazuta de Ordinul MFP nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului si structurii bugetului de venituri si cheltuieli al operatorilor economici, precum si a anexelor de fundamentare a acestuia

Sursele de finantare a investitiilor, sunt:

1. Surse proprii, din care:

a) amortizare

b) profit

2. Alocatii de la buget

3. Credite bancare, din care:

a) interne

b) externe

4. Alte surse, din care:

- (denumire sursa)

Concret cu privire la suma de 4.293.500 lei inregistrata in cheltuieli de investii societatea cum reflecta sursa de finantare a investitiilor in anexa 4 la BVC.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5224

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 18 iun 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea imobilizarilor corporale

25Apr2024

Preturile de transfer in grupurile fiscale. Analiza tranzactiilor intre persoane afiliate

de Liviu Sapunaru valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Avem un grup fiscal format din 6 societati comerciale (SRL). Societatea A este reprezentatul grupului fiscal si detine 100% din capitalul social al celorlalte 5 firme (B, C, D, E, F, G). In situatia in care se doreste un transfer de active fixe (exemplu: masini de transport marfa) intre firma B si firma D preturile la care se transfera reprezinta pret de transfer? Persoana juridica B si persoana ...
25Apr2024

Reevaluare terenuri. Impact fiscal

de Elena Garofil valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: O societate cu raspundere limitata detine mai multe terenuri printre care: un teren pe care este in curs de executie un proiect rezidential si mai multe terenuri agricole. Terenul pe care urmeaza sa se finalizeze proiectul rezidential a fost reevaluat in 2021, iar aceasta reevaluare a fost inregistrata in contabilitate insa, terenurile agricole nu au fost reevaluate.1. Era obligatorie ...
23Apr2024

Incadrare contabila diferite amanjari

de Anca Bilas valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: Amenajarea unui spatiu din jurul unui hotel constand in parcare, teren de tenis acoperit, cai de acces, retele de iluminat, spatiu de joaca cum ar trebui recunoscuta? In 2112 pe analitice? Daca da, ce perioade de amortizare sunt?
22Apr2024

Tratamentul fiscal al amortizarii activelor reevaluate care au fost amortizate integral

de Liviu Sapunaru valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: In 2023 s-a realizat reevaluarea activelor care erau amortizate integral. Prin evaluare s-a dat o noua valoare si o noua durata de utilizare. Amortizarea aferenta activelor reevaluate care la data evaluarii aveau valoare neta zero este deductibila sau nu fiscal?
22Apr2024

Amortizare fiscala

de Gabi Popescu valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: In urma unui control al Curtii de Conturi s-a dispus analiza imobilizarilor corporale cu valoare mai mica de 2.500 lei respectiv, conform HG909/1997 trecerea acestora la mijloace fixe de natura obiectelor de inventar si amortizarea lor intr-o perioada de maximum 3 ani. In cazul unei cladiri cu valoare de inventar de 2.000 lei si cu o durata de amortizare ramasa la aceasta data de 8 ani, va ...
22Apr2024

Asociatie profesionala. Vanzare imobil

de Vera Constantin valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Suntem o asociatie profesionala - profil ameliorarea rasei de vaci Baltata cu Negru Romaneasca, ale carei venituri provin doar din contributii ale membrilor si cotizatii , nu avem activitate economica, nu suntem platitori de TVA. Deoarece nu aveam sediu propriu, desfasurandu-ne activitatea intr-un spatiu inchiriat, am achizitionat un imobil pentru aceasta destinatie de la o persoana fizica, ...
x