Sponsorizare in bunuri. Declaratia 107
Societatea A produce bunuri de larg consum, bunuri ce sunt vandute societatii B-unic distribuitor, in vederea comercializarii catre diversi clienti. Societatea A produce bunul X la un cost de productie de 5 lei/buc. Bunul X este vandut de societatea A catre societatea B la un pret de vanzare 7 lei/buc, iar societatea B vinde catre clientii sai (en-gros), la pretul de vanzare 10 lei/buc. In conformitate cu Lg. 32/1994, societatile A si B ofera drept sponsorizare bunuri de larg consum, pe baza contractului incheiat intre sponsor si beneficiar. In contractul de sponsorizare, este stipulata cantitatea de produse ce urmeaza a fi livrata beneficiarului sponsorzarii. La ce pret sunt evaluate bunurile ce fac obiectul sponsorizarii (valoarea care apare pe aviz), in urmatoarele situatii:
1. In situatia in care societatea A acorda sponsorizari in bunuri (productie proprie).
2. In situatia in care societatea B acorda sponsorizari in bunuri, care nu au fost achizitionate in scop de a fi livrate ca sponsorizare.
Facem mentiunea ca, societatea A indeplineste conditiile prevazute in art. 7 alin. 26 din Lg. 227/2015, fapt pentru care, este considerata persoana juridica afiliata cu societatea B.
Revenire 1:
1. Alin 7 "un alt document obligatoriu pe care societatea sponsor trebuie sa-l intocmeasca este avizul.....in aviz se enumera cantitatea si valoarea, care este valoare de vanzare", conform art.1 alin. (1) a) din Legea nr.32/1994, bunurile materiale care fac obiectul sponsorizarii sunt evaluate la pretul de vanzare. In monografia prezentata situatia se prezinta altfel, respectiv 6582 = 345 (costul de inregistrare: cost de productie sau cost standard). Existand aceasta discrepanta cum este corect?
2. In conformitate cu Legea 32/1994 , societatile A si B ofera drept sponsorizare bunuri de larg consum, pe baza contractului incheiat intre sponsor si beneficiar. In contractul de sponsorizare, este stipulata cantitatea de produse ce urmeaza a fi livrata beneficiarului sponsorizarii.
1. La ce pret sunt evaluate bunurile ce fac obiectul sponsorizarii (valoarea care apare pe aviz), in urmatoarele situatii:
a. In situatia in care Societatea A acorda sponsorizari in bunuri (productie proprie)
b. In situatia in care Societatea B acorda sponsorizari in bunuri, care nu au fost achizitionate in scop de a livrate ca sponsorizare
Societatea A indeplineste conditiile prevazute in art.7 alin.26 din Legea 227/2015, fapt pentru care, este considerata persoana juridica afiliata cu Societatea B.
Revenire 2:
Atat in cazul firmei A cat si in cazul firmei B (atunci cand produsele nu sunt achizitionate special pentru sponsorizare), pe aviz se trece valoarea la pretul de vanzare, iar descarcarea din gestiune se face in conformitate cu Ordinul 1802/2014, astfel:
a) la costul standard/costul de productie – in cazul in care sponsorizarea se realizeaza cu produse proprii (Societate A)
b) la valoarea de achizitie - in cazul produselor achizitionate (societate B).
Dupa scaderea din gestiune a produselor acordate drept sponsorizare, conform monografiei, cheltuielile cu sponsorizarea sunt la nivelul costului standard (in cazul societatii A) si la nivelul pretului de achizitie (in cazul societatii B).
a) Care este monografia contabila a inregistrarii avizulul de expeditie catre beneficiarii sponsorizarii, tinand cont de faptul ca acesta trebuie sa cuprinda cantitatea si valoarea acestora la pretul de vanzare, iar in contabilitate aceasta cheltuiala este dupa scaderea din gestiune, inregistrata la nivelul costului standar/pret de achizitie?
b) Care este valoarea cheltuielilor cu sponsorizarea, ce trebuie inregistrata in contabilitate, repectiv in Declaratia informativa privind sponsorizarile (D 107), la valoarea inregistrata la scaderea din gestiune sau la valoarea inregistrata pe aviz (pret de vanzare), cheltuiala care din punct de vedere fiscal reprezinta o cheltuiala nedeductibila, si care conform art. 25 alin. 4 lit. i) din Codul Fiscal, se scade din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre urmatoarele:
1. valoarea calculatÄÆ’ prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri;
2. valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 29 mai 2019.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121519 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!