Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 13 Februarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Stabilire prorata definitiva

valabil la 24 Ian 2025Conform legislatiei in vigoare!
Elena Garofil Raspuns oferit de
Elena Garofil

Consultant fiscal

Intrebare: Cum se completeaza TVA in decont la sfarsitul anului, dupa ce se calculeaza pro-rata definitiva?

Exemplu: pro-rata provizorie a fost 10%, iar pro-rata finala este 35%.

In deconturile din primele 3 trimestre s-a dedus 10%, completand cu minus la randul 35 valoarea reprezentand 90% din TVA deductibila.

La trimestrul 4, ce completam la randul 35? Se completeaza valoarea cu minus de 65% pentru trimestrul 4 si cu plus 25% (diferenta dintre 10% si 35%) din primele 3 trimestre?

Tip societate: O.N.G.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 ian 2025.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 136475 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Ajustare TVA

12Feb2025

Vanzare imobil nou. Tratament fiscal

de Olguta Crevelescu valabil la 12 Feb 2025
Intrebare: Societatea A SRL, a achizitionat un teren cu taxare inversa. In luna ianuarie 2024 a avut facturi de achizitie cu TVA si a construit o casa. Acum casa o vinde catre o firma cu TVA, cu taxare inversa. Este ok? Ce taxe trebuie platite daca societatea a dedus anul trecut o parte din tva la facturile achizitionate pentru construirea casei?
09Feb2025

Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii

de Bajan Camelia valabil la 09 Feb 2025
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna decembrie, fara a denatura declaratiile trimise. Insa, inregistrarea ajustarii la TVA (635 = 4426) aferenta marfii lipsa o vom face tot in luna decembrie si o raportam la ...
06Feb2025

Vanzare imobil catre persoana fizica afiliata

de Stan Cosmina valabil la 06 Feb 2025
Intrebare: O firma platitoare de TVA, cu asociat unic, achizitioneaza in regim de taxare inversa un imobil nou. Pentru urmatoarele scenarii, va rog sa prezentati opinia dumneavoastra cu privire la solutia optima fiscala/financiara de vanzare a imobilului din perspectiva asociatului unic (costurile implicate sa fie minime pentru acesta):1. Vanzarea imobilului catre asociat se face la mai mult de 5 ani de ...
06Feb2025

Inventariere pentru insolventa

de Gabi Popescu valabil la 06 Feb 2025
Intrebare: O societate comerciala are la finele anului 2023 un stoc de materii prime in valoare de 1.800.000 lei. In anul 2024, in luna mai, societatea intra in insolventa. Lichidatorul judiciar solicita efectuarea unei inventarieri si realizarea concomitenta a unei expertize tehnice in vederea stabilirii valorii reale de piata a stocului de materii prime existent. In urma inventarierii nu s-au constatat ...
31Ian2025

Ajustarea TVA la renuntarea la calitatea de platitor de TVA

de Anca Bilas valabil la 31 Ian 2025
Intrebare: O societate care are cifra de afaceri inferioara plafonului de 300.000 lei solicita iesirea de la inregistrarea in scopuri de TVA. In anii precedenti, a achizitionat un mijloc fix la care s-a aplicat taxare inversa la momentul respectiv al achizitiei (mijloc fix neamortizat inca). Ce implicatii are acest aspect din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata la iesirea de la inregistrarea in ...
05Feb2025

Ajustare TVA

de Ramona Balasu valabil la 05 Feb 2025
Intrebare: Avem un client radiat din 2016, unul din 2023 si altul are un debit din 2008 (anul cand s-a incheiat contractul de inchiriere). Cum se face ajustarea tva in cele 3 cazuri? Daca trebuie emisa factura, se transmite catre client daca este radiat? In d394 se declara? Daca factura se emite acum in ianuarie se mai pot scoate din evidenta la decembrie 2024?
x