Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Stoc de marfa distrus in incendiu

valabil la 28 Mar 2022
Anca Ivanov Raspuns oferit de
Anca Ivanov

Expert contabil

Intrebare: In urma unui eveniment nefericit (incendiu) bunurile existente intr-un spatiu comercial inchiriat - punct de lucru (marfa, mobilier, casa de marcat, calculator s.a.) au fost carbonizate in proportie de 100%. Nu s-a putut recupera nimic.

Soldul scriptic existent la zi la pretul cu amanuntul (pret de vanzare) era de circa. 800.000 lei din care:

- TVA = 127.731,10 ron

- Adaos comercial = 285.781,90 lei

- Valoarea marfurilor la pret de livrare (pret unitar) = 386.487,39 lei

a) Cum se face descarcarea atat din punct de vedere gestionar, cat si din punct de vedere contabil? Care este monografia contabila conform sumelor prezentate mai sus? Este necesara ajustarea TVA pentru stocul de marfa distrus?

b) In soldul de 800.000 lei sunt cuprinse si marfuri in valoare de circa 120.000 lei primite pe baza de aviz de insotire care erau facturate si achitate pe masura vanzarii (acestea aveau la baza un proces verbal de custodie). Cum trebuie rezolvata pe cale amiabila o astfel de situatie cu furnizorii acestor produse?

c) Casa de marcat a magazinului distrus era o casa electronica conectata la serverul ANAF. Ce declaratie fiscala se transmite incepand cu luna urmatoare producerii evenimentului si care este procedura scoaterii din evidenta firmei si a ANAF?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4642

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 28 mar 2022.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122846 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea de gestiune

17Apr2024

Arenda in natura an 2024

de Dana Hristu valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: O societate cu activitate in domeniul agricol trebuie sa repartizeze arenda in natura atat catre persoane fizice, dar si catre persoane juridice.Care sunt documentele fiscale obligatorii de intocmit de catre societate la livrarea arendei? De asemenea, care este monografia corecta pentru exprimarea obligatiei societatii la plata arendei, plata efectiva a arendei in natura, precum si ...
11Apr2024

Monografie contabila productie pe comenzi speciale

de Anca Bilas valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Societatea executa diferite produse la comanda; produsele intra in fabricatie doar dupa ce clientul lanseaza comanda. De regula, produsele nu seamana intre ele, difera dimensiunile sau nivelul de accesorizare. Pentru fiecare comanda exista o fisa de executie care pe verso are o lista cu reperele consumate. La final de luna aceasta lista se centralizeaza si se descarca din gestiune pe un bon de ...
08Apr2024

TVA la incasare. Factura incasata partial

de Elena Garofil valabil la 08 Apr 2024
Intrebare: Am un client care a platit primele facturi in data de 28.02.2024 (facturi emise la inceputul lunii februarie) integral. In data de 30.03 2024 urmatoarele facturi le-a platit mai putin cu 10% din valoarea lor (facturi emise tot in luna februarie). Nu stiu in ce baza a facut acest lucru trebuie sa iau legatura cu el. Daca exista o asemenea maniera (procedura) legala de a achita facturile, nu stiu ...
30Mar2024

Comercializare flori individual si ca aranjamente

de Mariana Prejbeanu valabil la 30 Mar 2024
Intrebare: Intr-un magazin de florarie de exemplu achizitionam 30 fire de trandafir cu 5 lei bucata, le facem NIR, le vindem cu 10 lei bucata si se contabilizeaza conform gestiunii global valorica, dar daca 10 fire de trandafir facem buchet si pretul/buchet va fi de 100 lei care cuprinde florile, accesorii, celofan etc.Cum le inregistrez din punct de vedere contabil si fiscal si cum introduc in gestiune ...
27Mar2024

Marfa lipsa la inventar. Implicatii fiscale

de Mariana Prejbeanu valabil la 27 Mar 2024
Intrebare: In urma inventarierii la 31.12.2023 a reiesit un minus in gesiune de 8.620.000 lei fara tva, neimputabili. Marfa este asigurata.Care sunt inregistarile contabile si care sunt implicatiile fiscale, TVA in conditiile in care marfa este asigurata?
14Mar2024

Monografie contabila comert si sortare. Depozitare cereale

de Vera Constantin valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: O SRL platitoare de TVA si impozit pe profit desfasoara activitate de comert cu cereale si depozitare. Cerealele sunt aduse la firma unde se selecteaza (eliminare corp straini), se usuca si apoi sunt depozitate in silozuri de unde ulterior se vand. Avem in derulare un proiect pe fonduri structurale unde trebuie sa demonstram activitatea de depozitare. Firma de consultanta a recomandat sa ...
x