Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Stornarea livrarilor intracomunitare in caz de marfa defecta

valabil la 30 Mar 2025Conform legislatiei in vigoare!
Liviu Sapunaru Raspuns oferit de
Liviu Sapunaru

Consultant fiscal, Expert Contabil, Practician in Insolventa

Intrebare: Firma noastra cumpara materie prima de la o companie din Germania. Din materia prima ajunsa la noi, am vandut o parte la o companie tot din Germania.

Se constata la un moment dat ca este defecta, drept urmare se reclama la producator. Producatorul a ridicat materia prima direct de la firma din Germania la care noi am vandut-o.

Noi am primit o factura de storno de la producator, iar noi, la randul nostru, trebuie sa emitem o factura de storno catre compania din Germania la care am vandut materia prima defecta.

Avand in vedere ca de la noi a iesit deja prin vanzare, nu putem trata aceasta factura de storno ca un retur.

Cum ar trebui tratate aceste tranzactii din punctul de vedere contabil si al TVA?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2219

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 mar 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Creante

22Apr2025

Vanzare teren agricol catre persoana fizica.Plata din intreprindere individuala

de Vera Constantin valabil la 22 Apr 2025
Intrebare: O societate comerciala vinde catre o persoana fizica un teren extravilan agricol. Conform negocierii clauzelor contractuale, cumparatorul achita, pe baza unei facturi proforme, suma de 5.000 lei ca arvuna, urmand ca restul pretului sa fie achitat la semnarea contractului de vanzare-cumparare. Cumparatorul nu are bani sa achite arvuna, asa ca face plata din Intreprinderea Individuala unde este ...
21Apr2025

Scoatere din evidenta creanta. TVA la incasare

de Vera Constantin valabil la 21 Apr 2025
Intrebare: O firma cu TVA la incasare a avut de incasat din anul 2017 o creanta in valoare de 150.000 lei (TVA 19% inclus 23.949,58 lei, inregistrat in 4428 TVA neexigibil), reprezentand facturi pentru servicii.In contabilitate s-au inregistrat provizioane astfel: - 30% deductibile = 45.000 lei (6814 = 491) - 70% nedeductibile = 105.000 lei (6814 = 491)Clientul a intrat in insolventa, insa in anul ...
17Apr2025

Tratamentul contabil si fiscal al scoaterii din evidenta a creantelor neincasate pentru care au fost constituite provizioane

de Liviu Sapunaru valabil la 17 Apr 2025
Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum sa procedez pentru a scoate din evidenta mai multe facturi neincasate ale aceluiasi client, facturi emise in anul 2018-2019, valoarea totala fiind de 114.066 lei. Pentru aceste creante s-a intreprins la data respectiva o recuperare in instanta, dar nu mai stim ce s-a intamplat cu procesul. Acest client avea, la acea data, si datorii mari la ANAF si catre alti creditori. ...
13Apr2025

Ajustare TVA la creante neincasate in contextul falimentului

de Liviu Sapunaru valabil la 13 Apr 2025
Intrebare: Avem un client neincasat care, in anul 2018, a intrat in insolventa. In 2024 s-a incheiat procedura de insolventa (a fost radiat cu faliment).Pana la ce data se poate face ajustarea TVA? Este corect daca s-au constituit provizioane in anul 2021? In contul 654 se inregistreaza suma fara TVA?
12Apr2025

Client neincasat. Deschidere procedura de faliment

de Elena Garofil valabil la 12 Apr 2025
Intrebare: Societatea A, platitoare de TVA si impozit pe profit, a emis factura in data de 29.12.2023, cu scadenta la data de 28.01.2024, catre societatea B, in suma de 1.448.696 lei, inregistrata in contul 4111. In data de 11.10.2024 se pronunta hotararea de intrare in faliment, in procedura simplificata, pentru societatea B. Societatea A a fost inclusa in tabelul definitiv al creditorilor cu suma de ...
11Apr2025

Client neincasat. Deschidere procedura faliment. TVA la incasare

de Elena Garofil valabil la 11 Apr 2025
Intrebare: Societatea a primit o notificare de la un Cabinet Individual de Insolventa prin care se comunica deschiderea procedurii falimentului unui client. Avand o creanta sub 10.000 lei, administratorul nu depune in termenul stabilit cererea de admitere a creantei asupra averii debitorului.Rog monografia contabila pentru inregistrarea creantei ca fiind incerta, tinand cont ca societatea este platitoare ...
x