Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 17 Iulie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Tratamentul contabil al achizitiei unui utilaj cu livrare partiala

valabil la 24 Iun 2025Conform legislatiei in vigoare!
Liviu Sapunaru Raspuns oferit de
Liviu Sapunaru

Consultant fiscal, Expert Contabil, Practician in Insolventa

Intrebare: Societatea achizitioneaza un utilaj cu instalare, punere in functiune si instruire personal pentru exploatare, in valoare de 1.000.000 lei (exclusiv TVA). Contractul prevede mai multe etape, insotite de facturi de avans, in diverse cote procentuale din valoarea totala, urmand ca factura finala sa fie emisa dupa testele efectuate la punerea in functiune, din care se vor scadea facturile de avans. Cumparatorul va construi in regie proprie amplasamentul utilajului. In luna mai se livreaza utilajul, cu aviz de insotire care contine doar date cantitative, insa punerea in functiune va avea loc in septembrie.

Cum se inregistreaza in contabilitatea cumparatorului tranzactia din luna mai si la ce valoare?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2811

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 iun 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Imobilizari corporale

15Iul2025

Inregistrare contabila achizitie teren

de Gina Popescu valabil la 15 Iul 2025
Intrebare: Am un contract de vanzare-cumparare teren. Nu exista o factura, ci doar un contract de vanzare-cumparare de la o persoana fizica. Este corecta inregistrarea: 2111 = 462?
15Iul2025

Vanzare apartament evaluat

de Elena Garofil valabil la 15 Iul 2025
Intrebare: Societatea a solicitat raport de reevaluare a unui apartament, a unei parcari si a unei terase pentru a fi vandute unei persoane fizice (soacra administratorului).Va rog sa-mi transmiteti inregistrarile contabile in acest caz.
15Iul2025

Avansuri achitate pentru terenuri

de Vera Constantin valabil la 15 Iul 2025
Intrebare: O societate a achizitionat de la o persoana fizica, in baza unei promisiuni bilaterale de vanzare-cumparare, un teren extravilan/agricol in suprafata de 123.203 mp (pret achizitie 40.854 RON) in mai 2011 (fara cadastru/intabulare pe numele vanzatorului la momentul tranzactiei), cu inregistrare in contabilitate in contul 4093 Avansuri acordate pentru imobilizari corporale.In decembrie ...
16Iul2025

Durata de utilizare cladire

de Elena Popescu valabil la 16 Iul 2025
Intrebare: Am achizitionat pe SRL doua constructii cu teren. Cladirile pe care le-am cumparat de la o societate au o vechime de peste 35 de ani. Acestea sunt niste ateliere (cladiri din caramida + beton).Care este durata de folosinta cu care trebuie sa o inregistrez eu?
15Iul2025

Tratamentul fiscal si contabil al investitiilor abandonate: cauze obiective si cauze subiective

de Liviu Sapunaru valabil la 15 Iul 2025
Intrebare: O societate platitoare de TVA si impozit pe profit, incepand cu 2023, achizitioneaza materiale pentru constructia unor case. Sisteaza lucrarile in 2024 si 2025 si nu mai doreste continuarea constructiei.Va rugam sa ne spuneti ce trebuie facut in acest sens pentru scoaterea din evidenta a acestei imobilizari in curs. Care ar fi continutul memoriului justificativ pentru a sustine cheltuiala ...
11Iul2025

Achizitie statie de asfalt

de Vera Constantin valabil la 11 Iul 2025
Intrebare: Am achizitionat o statie de asfalt, concept modular, mobila, care va fi montata pe santiere, acolo unde situatia impune. Conform contractului incheiat cu furnizorul, pretul de achizitie include echipamentul propriu-zis, documentatia pentru asamblare, transportul, montajul, punerea in functiune si instruirea operatorilor statiei de asfalt.Cheltuielile suportate de societatea noastra sunt cele ...
x