Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Mai 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Tratamentul fiscal al cheltuielilor ulterioare cu autorizarea ISU pentru un imobil deja vandut

valabil la 18 Apr 2025Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Dupa receptia imobilului bloc rezidential si vanzarea catre persoane fizice si juridice, societatea a obtinut, dupa multe modificari in documentatii si cheltuieli angajate pentru dotarea cu ziduri si usi rezistente la foc si sprinklere, autorizatia ISU. Ce tratament fiscal poate primi aceasta cheltuiala ulterioara, evaluata la cateva sute de mii de lei?

OMFP 1802/2014 prevede la punctul 226:

Evaluarea initiala a imobilizarilor corporale:

226. (1) O imobilizare corporala recunoscuta ca activ trebuie evaluata initial la costul sau, determinat potrivit regulilor de evaluare din prezentele reglementari, in functie de modalitatea de intrare in entitate.

(2) Exemple de costuri care se efectueaza in legatura cu constructia unei imobilizari corporale, direct atribuibile acesteia, sunt:

a) costurile reprezentand salariile angajatilor, contributiile legale si alte cheltuieli legate de acestea, care rezulta direct din constructia imobilizarii corporale;

b) cheltuieli materiale;

c) costurile de amenajare a amplasamentului;

d) costurile initiale de livrare si manipulare;

e) costurile de instalare si asamblare;

f) cheltuieli de proiectare si pentru obtinerea autorizatiilor;

g) costurile de testare a functionarii corecte a activului, dupa deducerea incasarilor nete provenite din vanzarea elementelor produse in timpul aducerii activului la amplasamentul si conditia de functionare (cum ar fi esantioanele produse la testarea echipamentului);

h) onorariile profesionale platite avocatilor si expertilor, precum si comisioanele achitate in legatura cu activul etc.

(3) Exemple de costuri care nu sunt costuri ale unui element de imobilizare corporala sunt:

a) costurile de deschidere a unei noi instalatii;

b) costurile de introducere a unui nou produs sau serviciu (inclusiv costurile in materie de publicitate si activitati promotionale);

c) costurile de desfasurare a unei activitati intr-un loc nou sau cu o noua clasa de clienti (inclusiv costurile de instruire a personalului);

d) costurile administrative si alte cheltuieli generale de regie;

e) costurile reamplasarii sau reorganizarii partiale sau totale a activitatilor entitatii.

(4) In cazul in care o cladire este demolata pentru a fi construita alta, cheltuielile cu demolarea sunt recunoscute dupa natura lor, fara a fi considerate costuri de amenajare a amplasamentului. Acelasi tratament contabil se aplica si cheltuielilor reprezentand valoarea neamortizata a cladirii demolate sau costul activului respectiv, atunci cand acesta este evidentiat ca stoc.

(5) In costul unei imobilizari corporale sunt incluse si costurile estimate initial cu demontarea si mutarea acesteia la scoaterea din functiune, precum si cu restaurarea amplasamentului pe care este pozitionata imobilizarea, atunci cand aceste sume pot fi estimate credibil si entitatea are o obligatie legata de demontare, mutare a imobilizarii corporale si de refacere a amplasamentului.

(6) Costurile estimate cu demontarea si mutarea imobilizarii corporale, precum si cele cu restaurarea amplasamentului se recunosc in valoarea acesteia, in corespondenta cu un cont de provizioane (contul 1513 Provizioane pentru dezafectare imobilizari corporale si alte actiuni similare legate de acestea).

OMFP 1802/2014 prevede la punctul 227:

227. (1) Cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli (de exemplu, influenta asupra duratei de viata ramase a imobilizarilor), potrivit criteriilor generale de recunoastere.

(2) Entitatea stabileste prin politicile contabile criteriile in functie de care cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu imobilizarile corporale majoreaza valoarea acestora sau se evidentiaza in contul de profit si pierdere.

Putem argumenta ca politicile contabile pe care le aplicam denota faptul ca orice autorizatii ulterioare vor fi considerate cheltuieli ale perioadei, deoarece nu vor aduce beneficii economice viitoare, iar reconvocarea Comisiei de receptie si reconstituirea tuturor documentelor aferente cresterii valorii cladirii genereaza cheltuieli suplimentare care nu se justifica din punct de vedere economic. La Gabriela Tako, unde avem cele 4 SAD-uri, putem recunoaste in valoarea lor costurile cu obtinerea autorizatiei ISU, iar la Liviu Rebreanu le recunoastem in cheltuieli.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 9200

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 18 apr 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Imobilizari corporale

19Mai2025

Impozitare constructii speciale. Depozit

de Vera Constantin valabil la 19 Mai 2025
Intrebare: In categoria constructii 1.4.7. avem inregistrat in contabilitate inchidere depozit de deseuri periculoase.Va rog sa-mi spuneti daca se incadreaza pentru plata taxa pe stalp, precizez ca la primarie nu platesc impozit?
19Mai2025

Vanzare bunuri catre salariatii proprii. Documente de intocmit. Aspecte fiscale

de Diana Ioana Tabara valabil la 19 Mai 2025
Intrebare: A fost schimbata flota veche de laptop-uri cu una noua. Laptop-urile vechi sunt amortizate integral si vor fi vandute angajatilor care le-au folosit. Ce documente trebuie sa pregatim in acest sens din punct de vedere fiscal si legal?
18Mai2025

Vanzare cladire reevaluata. Sold 105

de Negoita Oana-Maria valabil la 18 Mai 2025
Intrebare: Firma vinde un imobil reevaluat. Dupa vanzare si descarcarea mijlocului fix, ramane o suma in contul 105.Va rugam sa ne indicati monografia contabila. Cum se inregistreaza suma ramasa in acest cont?
18Mai2025

Vanzare imobile. Monografie contabila

de Mihaela Corneanu valabil la 18 Mai 2025
Intrebare: Imi puteti spune, va rog, o monografie contabila pentru o SRL care doreste sa achizitioneze terenuri, garsoniere si apartamente cu scopul de a le vinde?
16Mai2025

Impozitarea speciala a constructiilor

de Vera Constantin valabil la 16 Mai 2025
Intrebare: Sa inteleg ca taxa de stalp o datoreaza doar cei care au imprejmuire beton si detin unul dintre urmatoarele:centrale hidroelectrice, centrale termoelectrice si nuclearo-electrice;statii si posturi de transformare, statii de conexiuni;piste si platforme;sonde de titei, gaze si sare;rampe de incarcare/descarcare;cosuri de fum si turnuri de racire;iazuri pentru decantarea sterilului, ...
16Mai2025

Vanzare imobil si teren. Client persoana fizica

de Vera Constantin valabil la 16 Mai 2025
Intrebare: O societate doreste sa vanda unei persoane fizice un imobil (sediu social) si un teren, achizitionate in aprilie 2007 de la o persoana fizica, pentru care nu s-a platit TVA, si inregistrate sub acelasi numar cadastral in Cartea Funciara. Valoarea la care doreste sa vanda este de 850.000 lei.Cum factureaza persoana juridica: cu TVA sau fara TVA?
x