Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Iunie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



TVA la incasare

valabil la 04 Iun 2025Conform legislatiei in vigoare!
Negoita Oana-Maria Raspuns oferit de
Negoita Oana-Maria

Expert contabil

Intrebare: O societate prezinta urmatoarea situatie:

1. A fost platitoare de TVA (cu TVA la incasare) in perioada 01.01.202018.01.2024. In aceasta perioada a avut achizitii cu TVA la incasare, din care o parte au ramas neachitate la data de 18.01.2024 (facturi de la furnizori cu TVA la incasare, deci sold in contul 4428.TP TVA neexigibila plata).

2. In perioada 19.01.202431.12.2024 a fost neplatitoare de TVA (a devenit neplatitoare de TVA la cerere, intrucat indeplinea conditiile necesare).

3. Incepand cu 01.01.2025 devine din nou platitoare de TVA (fara TVA la incasare).

Cum se inregistreaza corect, din punct de vedere contabil si fiscal, plata facturilor cu TVA la incasare ramase neachitate din perioada cand firma a fost neplatitoare de TVA (19.01.202431.12.2024)? Care ar fi notele contabile pentru plata unei facturi din aceasta perioada (cum se stinge soldul contului 4428.TP)? Dar din perioada cand firma este din nou platitoare de TVA (incepand cu 01.01.2025)? Mai are dreptul firma sa deduca TVA din facturile restante cu TVA la incasare, achitate incepand cu 01.01.2025? Care ar fi notele contabile pentru plata unei facturi din aceasta perioada?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 7490

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 04 iun 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Drept de deducere

23Iun2025

Achizitie servicii din SUA VAT ID cu cod EU

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 23 Iun 2025
Intrebare: Avem o factura emisa de catre o societate din SUA catre societatea noastra din Romania pentru servicii privind utilizarea unei platforme online a furnizorului. Societatea din SUA are pe invoice, la datele sale de identificare, un VAT ID cu cod EU, iar pe factura este inregistrat ca pozitie distincta VAT Romania (19%), calculat la valoarea taxei de utilizare a platformei. Totalul de plata ...
15Iun2025

Corectie minus de inventar

de Anca Bilas valabil la 15 Iun 2025
Intrebare: In urma inventarierii patrimoniului societatii s-a constatat un minus de inventar la stocuri, contabilizat la data de 31.12.2024 ca o cheltuiala nedeductibila, cu TVA aferent colectat, fiind un minus neimputabil. Ulterior, la data de 31.05.2025, constatam ca minusul inregistrat este justificat, respectiv au fost gasite piesele lipsa la inventarul anterior.Cum tratam, din punctul de vedere ...
03Iun2025

Facturi platite furnizorului. Exercitarea dreptului de deducere a TVA dupa reinregistrarea TVA

de Amelia Dumitras valabil la 03 Iun 2025
Intrebare: O societate prezinta urmatoarea situatie:1. A fost platitoare de TVA (cu TVA la incasare) in perioada 01.01.202018.01.2024. In aceasta perioada a avut achizitii cu TVA la incasare, din care o parte au ramas neachitate la data de 18.01.2024 (facturi de la furnizori cu TVA la incasare, deci sold in contul 4428.TP TVA neexigibila plata).2. In perioada 19.01.202431.12.2024 a fost neplatitoare de ...
01Iun2025

PFA. TVA

de Negoita Oana-Maria valabil la 01 Iun 2025
Intrebare: Intrebarile mele sunt referitoare la tipurile de PFA-uri care sunt excluse de la inregistrarea ca platitor de TVA:1. Toate PFI-urile sunt excluse de la plata TVA?2. Exista o lista de coduri CAEN excluse de la plata TVA sau cum pot determina care sunt eligibile si care nu?
23Mai2025

Factura furnizor din Italia cu transport din SUA in Romania

de Stan Cosmina valabil la 23 Mai 2025
Intrebare: Avem un furnizor-partener din Italia care ne livreaza echipamente. In cadrul contractului cu acesta, ne emite factura de avans pentru echipamentele o parte vin din Italia, iar o parte de la firma mama din SUA. Pe factura de avans apare o baza cu taxare inversa si alta scutita de TVA, conform proportiei de unde provin produsele. Totodata, factura finala are o parte din produse cu taxare inversa ...
20Mai2025

Tva factura materii prime-deseuri

de Radu Otilia valabil la 20 Mai 2025
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat materie prima de la o alta societate cu obiect de activitate: colectarea deseurilor nepericuloase.Pe factura de achizitie sunt evidentiate doua articole:1. Materie prima, continut ..., recuperata din sortarea deseurilor (cu cota de TVA 19%) 1.000 lei2. Taxa de mediu 2% (cu cota de taxare inversa) 20 leiTotal factura de plata = 1.000 lei + 190 lei 20 lei = ...
x