X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 23 Iulie 2019
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Ultimele noutati fiscale

PortalContabilitate.ro Raspuns oferit de
PortalContabilitate.ro
contabil
05 Iul 2019Conform legislatiei in vigoare!

1.  Ordinul presedintelui ANAF nr. 1503 din 3 iunie 2019 pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea persoanelor fizice si juridice de a utiliza carnete TIR (Monitorul Oficial nr. 532 din 28 iunie 2019)
     
Principalele prevederi:

Ordinul stabileste procedura de acordare a autorizatiilor pentru utilizarea carnetelor TIR in cazul transportului international de marfuri.
Carnetul TIR reprezinta declaratie vamala pentru transportul de marfuri, valabil pentru un singur transport efectuat sub acoperirea Conventiei TIR.
Conventia TIR - Conventia vamala privind transportul international de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR (Conventia TIR, 1975), cu modificarile si completarile ulterioare, la care Romania a aderat prin Decretul nr. 420/1979, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 98 din 10 decembrie 1979.
Ordinul a fost emis in vederea armonizarii Codului vamal cu prevederile Codului Vamal al Uniunii Europene.

Autorizatia pentru dreptul de utilizare a carnetelor TIR se acorda persoanelor fizice sau juridice care:

    a) nu au obligatii bugetare restante reprezentand impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;
    b) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
    c) nu sunt in stare de insolventa, nu se afla in procedura de reorganizare ori lichidare judiciara sau nu figureaza in evidenta speciala si/sau in lista contribuabililor inactivi;
    d) nu au comis abateri grave sau repetate impotriva legislatiei vamale sau fiscale.

Cererea de autorizare pentru utilizarea carnetelor TIR se intocmeste in scris de catre persoana solicitanta si se depune prin intermediul asociatiei garante la directia regionala vamala in a carei raza de activitate se afla sediul social/domiciliul persoanei, impreuna cu urmatoarele documente:

    a) formularul-tip de autorizare, in trei exemplare;
    b) actul constitutiv al persoanei, cu modificarile si completarile ulterioare, in copie, dupa caz;
    c) statutul persoanei, in copie, dupa caz;
    d) contractul de asociere, in copie, daca este cazul;
    e) autorizatia privind infiintarea in calitate de persoana fizica autorizata, dupa caz;
    f) certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului, in copie, dupa caz;
    g) copii ale ultimelor acte aditionale, insotite de certificatele de inregistrare mentiuni de la oficiul registrului comertului, in situatia in care exista modificari privind denumirea, forma juridica, sediul social si/sau reprezentantul/reprezentantii legal/legali al/ai persoanei, dupa caz;
    h) licenta de transport sau, dupa caz, certificatul de transport in cont propriu, in copie, in situatia in care persoana detine vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata depaseste 3,5 tone;
    i) o declaratie pe propria raspundere a persoanei/reprezentantului legal al persoanei insotita de dovada experientei in domeniul transportului (de exemplu, situatia operatiunilor de transport efectuate in anul precedent sau copiile scrisorilor de trasura CMR aferente acestora, copiile comenzilor de transport etc.) sau, dupa caz, dovada capacitatii de a efectua cu regularitate transporturi internationale (de exemplu, o estimare a operatiunilor de transport pentru anul viitor), in situatia in care persoana detine numai vehicule a caror masa totala maxima autorizata nu depaseste 3,5 tone;
    j) o declaratie-angajament (formular-tip eliberat de asociatia garanta), in copie;
    k) informatii privind datele persoanei (banca, nr. cont etc.);
    l) dovezi care sa ateste capacitatea financiara suficienta pentru a-si indeplini obligatiile instituite prin Conventia TIR, respectiv o scrisoare de bonitate emisa de un garant cu sediul in Romania.
Dupa verificarea documentelor depuse de catre asociatia garanta, directia regionala vamala stabileste daca sunt indeplinite conditiile pentru acceptarea cererii de autorizare, in termenul prevazut la art. 22 alin. (2) primul paragraf din Codul vamal al Uniunii (maxim 30 de zile).

2. Ordonanta de urgenta nr. 50/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu si pentru modificarea si completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje (Monitorul Oficial, Partea I nr. 543 din 02 iulie 2019)

Principalele prevederi:

Se aduc modificari la unele venituri din care se constituie Fondul de mediu:

a)  o contributie de 2% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor, obtinute de catre detinatorul deseurilor, persoana fizica sau juridica. Sumele se retin la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu;

Prevederea anterioara:
„o contributie de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, obtinute de catre generatorul deseurilor, respectiv detinatorul bunurilor destinate dezmembrarii, persoana fizica sau juridica. Sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu”

Modificari:

-    Scade cota de contributie de la 3% la 2%
-    Contributia de 2% se datoreaza pentru veniturile realizate din vanzarea oricaror deseuri, nu numai metalice feroase si neferoase.

b) o contributie de 50 lei/tona, datorata de unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere cu procentul prevazut in anexa nr. 6 a cantitatilor de deseuri eliminate prin depozitare din deseurile municipale, plata facandu-se pentru diferenta dintre cantitatea corespunzatoare obiectivului anual si cantitatea efectiv incredintata spre reciclare si alte forme de valorificare. Pentru unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor care nu au organizat serviciul public de salubrizare, contributia se calculeaza pentru intreaga cantitate de deseuri municipale estimate ca fiind generate potrivit indicilor prevazuti in Planul national de gestionare a deseurilor, respectiv de 233 kg/locuitor/an in mediul urban si 105 kg/locuitor/an in mediul rural;

Prevederea anterioara:

„O contributie de 50 lei/tona, datorata de unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere cu procentul prevazut in anexa nr. 6 a cantitatilor de deseuri eliminate prin depozitare din deseurile municipale colectate prin operatorii serviciului public de salubrizare, plata facandu-se pentru diferenta dintre cantitatea corespunzatoare obiectivului anual si cantitatea efectiv incredintata spre reciclare si alte forme de valorificare.”

Modificare:

Pentru unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor care nu au organizat serviciul public de salubrizare, contributia se calculeaza pentru intreaga cantitate de deseuri municipale estimate ca fiind generate potrivit indicilor prevazuti in Planul national de gestionare a deseurilor, respectiv de 233 kg/locuitor/an in mediul urban si 105 kg/locuitor/an in mediul rural:

c) ecotaxa, in valoare de 0,15 lei/bucata, aplicata tuturor pungilor de transport, cu exceptia celor fabricate din materialele care respecta cerintele SR EN 13432:2002; ecotaxa se incaseaza de la operatorii economici care introduc pe piata nationala astfel de ambalaje de desfacere si se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare, iar valoarea acesteia se afiseaza la loc vizibil la punctul de vanzare, in vederea informarii consumatorilor finali;

Prevederea anterioara:

„ecotaxa, in valoare de 0,1 lei/bucata, aplicata pungilor si sacoselor pentru cumparaturi, cu maner integrat sau aplicat, fabricate din materiale obtinute din resurse neregenerabile definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, incasata de la operatorii economici care introduc pe piata nationala astfel de ambalaje de desfacere. Ecotaxa se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare, iar valoarea acesteia se afiseaza vizibil la punctul de vanzare, in vederea informarii consumatorilor finali”.

Modificari:

-    se mareste ecotaxa de la 0.1 lei/buc la 0,15 lei/buc
-    sunt precizate clar pungile de transport exceptate de la plata ecotaxei (cele fabricate din materialele care respecta cerintele SR EN 13432:2002);

d) o contributie de 2 lei/kg datorata de operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare si raporteaza deseuri pentru contribuabilii prevazuti la lit. v) si y) din OUG 196/2005, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de ambalaje, deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE), baterii, anvelope uzate, declarate ca fiind gestionate, si cantitatile de deseuri constatate de Administratia Fondului pentru Mediu.

Operatorii economici sunt obligati sa declare semestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare semestrului de raportare, cantitatile de deseuri de ambalaje, DEEE, baterii, anvelope uzate, declarate ca fiind gestionate pentru contribuabilii prevazuti la lit. v) si y din OUG 196/2005 (articol nou introdus).
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Modificari fiscale 2019

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Modificari fiscale 2019"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x