Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 17 Iulie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Vanzare apartament vechi catre persoana fizica. Cota de TVA. Plata in rate. Plati fragmentate

valabil la 30 Iun 2025Conform legislatiei in vigoare!
Negoita Oana-Maria Raspuns oferit de
Negoita Oana-Maria

Expert contabil

Intrebare: Societatea a achizitionat un apartament (an constructie 1975) la pretul de 77.000 EUR in luna aprilie 2025, de la o persoana fizica, in baza unui contract de vanzare. In iunie 2025, societatea vinde apartamentul unei persoane fizice (angajat al societatii) la pretul de 70.000 EUR.

Plata se va face astfel:

* 25.000 EUR la data incheierii contractului (10.000 lei in numerar, restul prin banca);

* 45.000 EUR in rate egale, pe o perioada de 12 ani. Se doreste ca plata ratelor sa se faca in numerar.

1. Pentru vanzarea apartamentului, societatea trebuie sa emita factura cu TVA? In ce conditii operatiunea poate fi scutita de TVA?

2. In contract trebuie mentionat daca valoarea de vanzare este cu TVA sau scutita de TVA?

3. Daca s-a facut o plata in numerar, pot fi achitate si ratele in numerar, sau acestea trebuie platite obligatoriu prin banca?

4. Pentru platile in numerar se pot emite chitante sau este necesara emiterea unui bon fiscal?


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2599

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 iun 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

16Iul2025

Achizitie autoturism complet amortizat urmat de vanzare ulterioara

de Gina Popescu valabil la 16 Iul 2025
Intrebare: Persoana juridica A achizitioneaza de la persoana juridica B un autovehicul destinat desfasurarii activitatii, complet amortizat la vanzator, conform informatiilor furnizate de acesta.1. Se mai amortizeaza acest mijloc fix la cumparator?2. Ce se intampla cu amortizarea la A in cazul in care durata de functionare ramasa este stabilita de o comisie tehnica interna, conform HG 2139/2024?3. ...
14Iul2025

Vanzare auto de catre o ONG

de Negoita Oana-Maria valabil la 14 Iul 2025
Intrebare: Achizitie autoturism in leasing la data de 09.09.2021, cu valoarea de intrare 68.003,14 lei, in care este inclusa si rabla in valoare de 6.500,00 lei. La data de 10.07.2025 se vinde autoturismul cu valoarea de 52.281,77 lei (43.934,26 lei fara TVA si 8.347,51 lei TVA). In factura de vanzare se mentioneaza ca se preda si un set de 4 cauciucuri de iarna, dar fara a se specifica valoarea ...
09Iul2025

Vanzarea ocazionala a mijloacelor fixe uzate cod CAEN

de Liviu Sapunaru valabil la 09 Iul 2025
Intrebare: Pentru a-si desfasura activitatea de constructii, societatea noastra achizitioneaza mijloace de transport (autovehicule de mic si mare tonaj, autoutilitare) si echipamente de lucru (excavatoare, incarcatoare etc.). Periodic, daca acestea nu mai pot fi folosite la capacitate (uzura morala sau fizica), sunt vandute catre alte persoane fizice sau societati si sunt achizitionate utilaje si mijloace ...
14Iul2025

PFA. Achizitie autoturism

de Mihaela Corneanu valabil la 14 Iul 2025
Intrebare: O PFA neplatitoare de TVA, cu obiect de activitate transport alternativ, doreste sa achizitioneze autoturismul cu care va desfasura activitatea de transport de la o persoana fizica, in baza unui contract de promisiune de vanzare, incheiat la notar, in rate egale, pe o perioada de 12 luni. Rata lunara este de 2.000 lei. PFA-ul va deveni proprietarul autoturismului la momentul achitarii integrale a ...
08Iul2025

Achizitii efectuate pentru activitati fara drept de deducere TVA

de Negoita Oana-Maria valabil la 08 Iul 2025
Intrebare: Persoana juridica romana are ca obiect de activitate, printre altele, transport persoane dializate. Pentru aceasta activitate nu isi deduce TVA la achizitii si nu factureaza cu TVA. Pentru a asigura flota de masini necesare activitatii, incheie contracte de leasing financiar. Receptia mijlocului fix se inregistreaza prin nota 2133 = 167 analitic, la valoarea capitalului + valoarea reziduala din ...
03Iul2025

Recomandari privind recunoasterea veniturilor si gestionarea riscului fiscal in cazul cedarii mijloacelor fixe impreuna cu imobilul

de Radu Otilia valabil la 03 Iul 2025
Intrebare: Societatea noastra a vandut un apartament catre o persoana fizica, pentru care a efectuat ajustarea TVA conform prevederilor legale. In contractul de vanzare-cumparare nu a fost mentionata transmiterea mobilierului, pentru a nu afecta mecanismul de ajustare a TVA.In apartament se aflau mijloace fixe constand in mobilier (masa, pat, scaune), obiecte sanitare, aparate electrice si ...
x