Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Iulie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Vanzare imobil. TVA

valabil la 10 Iun 2025Conform legislatiei in vigoare!
Gina Popescu Raspuns oferit de
Gina Popescu

Consultant fiscal

Intrebare: In anul 2010, a fost achizitionat un teren pe societate, pe care s-a construit, in regim propriu, o casa de serviciu, tot pe societate.

S-au efectuat trei receptii partiale, dupa cum urmeaza:

- 31.10.2011 80.000 lei (TVA dedus: 19.200 lei, aplicand cota de 24%)

- 30.09.2013 90.000 lei (TVA dedus: 21.600 lei, aplicand cota de 24%)

- 20.12.2019 45.000 lei (TVA dedus: 9.000 lei, aplicand cota de 20%)

La sfarsitul lunii acesteia, asociatul unic al societatii doreste sa vanda casa fiului sau, care este si angajat al firmei.

Casa de serviciu nu este amortizata integral. Perioada totala de amortizare a casei este de 25 ani (adica 300 luni), iar perioada ramasa neamortizata la sfarsitul lunii iunie 2025 este de 136 luni.

Intrebarile noastre sunt:

1. Factura de vanzare a casei se intocmeste cu TVA sau fara TVA?

2. Factura de vanzare a terenului se intocmeste cu TVA sau fara TVA?

3. Pentru perioada neamortizata, trebuie sa se ajusteze TVA-ul? Daca da, care este modalitatea de calcul?

4. Daca factura de vanzare se intocmeste cu TVA, mai este necesara ajustarea TVA-ului?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4649

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 iun 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

16Iul2025

Vanzare sub pretul pietei autoturism deteriorat

de Negoita Oana-Maria valabil la 16 Iul 2025
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit si TVA detine un autoturism (necesar activitatii), achizitionat la valoarea de 83.134 lei + TVA, din care s-a amortizat 27.711 lei, avand o valoare contabila ramasa de 55.423 lei. Societatea doreste sa vanda acest autoturism, deoarece s-a deteriorat, la valoarea de 5.000 lei + TVA.1. Daca se face regularizare de TVA si cum?2. Daca cheltuiala ...
09Iul2025

Tratamentul contabil al achizitiei unui teren cu constructie veche in vederea demolarii si edificarii unei cladiri noi

de Liviu Sapunaru valabil la 09 Iul 2025
Intrebare: O firma a achizitionat un teren. Pe acel teren exista o cladire veche care urmeaza sa fie demolata. Autorizarile de demolare si de construire a cladirii noi, precum si alte cheltuieli legate de constructia noii cladiri, se inregistreaza in contul de imobilizari in curs? Iar la final, toate aceste cheltuieli se trec pe valoarea cladirii noi construite?
09Iul2025

Amenajare teren

de Andreea Paunoiu valabil la 09 Iul 2025
Intrebare: Am achizitionat de la o persoana juridica un teren (drum de acces cu placi betonate deteriorat), pe care s-a turnat asfalt in vederea utilizarii acestuia, fara a se interveni asupra terenului cu lucrari de nivelare sau consolidare. Aceasta amenajare de teren o vom inregistra in contul 2112 si o vom amortiza pe o perioada prestabilita.Care este baza legala care stabileste perioada de amortizare ...
08Iul2025

Achizitii efectuate pentru activitati fara drept de deducere TVA

de Negoita Oana-Maria valabil la 08 Iul 2025
Intrebare: Persoana juridica romana are ca obiect de activitate, printre altele, transport persoane dializate. Pentru aceasta activitate nu isi deduce TVA la achizitii si nu factureaza cu TVA. Pentru a asigura flota de masini necesare activitatii, incheie contracte de leasing financiar. Receptia mijlocului fix se inregistreaza prin nota 2133 = 167 analitic, la valoarea capitalului + valoarea reziduala din ...
04Iul2025

Realizare investitii pe teren ce tine de domeniul public

de Vera Constantin valabil la 04 Iul 2025
Intrebare: Suntem o societate comerciala cu profil agricol si dorim infiintarea unui sistem de irigatii care sa includa si o statie de pompare. Statia de pompare va fi construita pe terenul ANIF, cu autorizatiile de constructie emise pe numele ANIF, de catre societatea comerciala, din fondurile proprii ale acesteia.In ce conditii poate fi recunoscuta aceasta investitie de catre societatea comerciala/ANIF ...
02Iul2025

Achizitie tablouri. Inregistrare contabila

de Elena Garofil valabil la 02 Iul 2025
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat un tablou original de la un furnizor inregistrat in scopuri de TVA din Italia. La verificarea in VIES a codului de TVA al furnizorului, am primit raspunsul Valid VAT number. Tabloul nu este achizitionat in scopul revanzarii. Valoarea acestuia este de 1.885 euro.Pe factura, furnizorul a inscris mentiunile:Operatiune supusa taxarii inverse cu TVA facturata ...
x