Vanzari la distanta. Obtinerea codului de TVA din Ungaria. Lipsa unui sediu fix. Tratament TVA aplicabil livrarilor si retururilor. Cursul de schimb valutar
A. efectueaza livrari intracomunitare de marfuri (Li) catre persoane impozabile din Hu care comunica un cod valabil de TVA, pentru care emite facturi de pe codul cu Ro scutite de TVA;
B. efectueaza vanzari la distanta in Ungaria pentru care emite facturi cu TVA 27% (cota de TVA Hu);
Este corect ca societatea X sa efectueze livrari intracomunitare de pe codul fiscal Ro sau datorita faptului ca detine un cod TVA in Hu este obligata sa factureze de pe acel cod toate vanzarile din Hu (inclusiv vanzarile catre firme care comunica un cod valabil de TVA)?
Datorita faptului ca livrarile intracomunitare se efectueaza prin firme de curierat, considerati ca AWB pe care ni-l ofera curierii reprezinta un document de transport valabil care dovedeste deplasarea marfurilor dintr-o tara in alta tara a UE si care ne permite sa facturam respectivele Li scutite de TVA?
In cazul in care clientii din UE ne returneaza o parte din marfa (de regula retururile apar in luna urmatoare livrarii) cum trebuie sa procedam din punct de vedere al operatiunilor intracomunitare pe care trebuie sa le efectuam? Ce declaratii intocmim? Se considera ca efectuam o livrare intracomunitara negativa sau o achizitie intracomunitara? Cum declaram in decontul de TVA si in D390 respectivele retururi? Trebuie sa ne luam alt cod de TVA in Hu si daca da, ce operatiuni efectuam pe acel cod pentru aceste retururi? Factura de stornare pentru marfa returnata o intocmim dupa procedura normala sau intr-un alt mod?
Cum se procedeaza cu retururile atat pentru Li cat si pentru vanzari la distanta?
Codul de TVA din Hu pe care l-am solicitat si obtinut pentru depasirea plafonului de vanzari la distanta il putem utiliza si pentru alte tipuri de operatiuni intracomunitare sau doar pentru vanzarile la distanta? Putem sa facem achizitii din Hu pe acel cod (exemplu: factura consultantului din Hu)?
Ce curs valutar folosim atunci cand intocmim facturile de stornare pentru marfa care ne este returnata, atat din Li cat si din vanzari la distanta? Dar la stornarea unei facturi pentru un avans incasat din Hu precum si la emiterea facturii pentru marfa aferenta avansului incasat amintit anterior?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 aug 2019.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121517 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!